Saisko tsemppiä... ei enää tupakkaa...

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Tequila Sunrise:
Kiitos :flower:
Nicotinell-purkkaa on varoiksi, mut se ei mitään hyvää oo ni koitan selvitä ilman
Koita ajatella että tuo on terveellinen päätös, omaks parhaakses. Ei tervaannu enää keuhkot jne.
En enää muista mitä keinoa ite käytin kun tupakoinnin lopetin..varmaan paras motivaattori oli masussa kasvava pikkuihminen.
 
samassa pulassa
Nikotiinituotteita kannattaakin välttää, kun ne herättävät nikotiinihimon uudelleen. Tietenkin jos vaihtoehtona on tupakka, niin purkka on pienempi paha. Ystäväni kertoi jutun, kun hänen kaverinsa oli lopettanut tupakoinnin ja pureskeli pihallaan purkkaa. Siihen tuloi naapurin mies, joka totesi, että jaaha, lopetat tupakoinnin. -Joo, olen pari viikkoa ollut polttamatta. Johon naapurinmies kommentoi, että se on hyvä tämä nicorette, olen itse syönyt jo viisi vuotta.

Henkistä tukea saa kirjasta Stumppaa tähän. Suosittelen.
 
niin
nikotiinivalmisteita kannattaa vältää. Niistähän saa sitä nikotiinia mikä on sen riippuvuuden aiheuttaja. Se on se kolme päivää tuskaista taistelua riippuvuudesta pois, ja sen jälkeen alkaa helpottaan. Se on se tahdonvoima millä siitä eroon pääsee.
 
Hirveen vaikea sanoa neuvoja. Itse olen polttanut jo yli kymmenen vuotta, mutta raskauksien ajan aina polttamatta ja joskus saattaa mennä monta päivää etten muista tai tarkene käydä tupakilla =)
Eli mä en koe mitenkään jääneeni koukkuun tupakkiin. Se on vaan tapa tehdä jtn samalla kun hakee postin tai puhuu puhelimessa :)
Mutta tsemppiä tsemppiä :hug:
Voi että kun pystyisin (saisin ) linkittää töistä kuvaa eräästä keuhkoahtauma potilaasta niin siitä sais hyvin tsemppiä :x
 
Hei!

Minä erään lääkärikäynnin päätteeksi 11.9 päätin, että illalla poltan viimeiseni ja niinhän siinä sitten kävi :) Eli tänään olen ollut polttamatta 99 vuorokautta ;) (lapsettomuuspoliklinikan käynti laittoi miettimään ja se ensimmäinen inseminaatiohoitomme)

En ottanut käyttööni mitään nikotiinikorvaushoitoja vaan alussa pahimpaan tupakan tuskaan otin ihan tavallisen Jenkki-purkan. Tai tyylin jonkun kurkkupastillin tms.

Menihän se alku hieman miehelle kiukutellessa, kun se tuli aina kotiin tupakanhajuisena ja "lähti roskien vientiin" kymmenen kertaa päivässä. Mutta siitä se sitten alkoi helpottaa ja nythän tupakka haisee jo TODELLA pahalta, eli mieli ei tee todellakaan polttaa.

Nyt mieskin on ollut kohta kaksi viikkoa polttamatta ja ei hänelläkään mitään nikotiinipurkkaa ole käytössä.

Vinkiksi voin antaa, että silloin kun nukuttaa/väsyttää, kannattaa ottaa pienet torkut jos vain mahdollista, tupakan tuska ei pääse nousemaan niin korkeaksi. Ja ulkoilu auttaa myös :)

Kerro kaikille mahdollisille ihmisille ympärilläsi, että olet lopettanut. Ota aina päivä tavoite, tai viikkotavoite ja palkitse itsesi jotenkin kun olet viikon ollut polttamatta. Ja kerro se myös muille! Esimerkiksi minä facebookin käyttäjänä aina kerran viikossa päivitin tilakseni, että kuinkas monta viikkoa sitä ollaankaan oltu polttamatta.

Siitä se lähtee :)
 
vieras
siihen nikotiinipurkkaankin suu tottuu aika äkkiä. aluksi se tosiaan kirvelee kurkkua jne. mutta älä ota sitä, kuin tosin tiukassa paikassa. itse jäin nimittäin siihen purkkaan koukkuun :D kauan sitä kestikin, mutta nyt olen nikotiinivapaa :) tsemppiä vaan! se tosiaan kirvasee vain kerran, pidä pintäs äläkä anna jollekin kemiaaliselle aineelle valtaa. kait sä itse kuitenkin hallitset elmääsi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
*tarjoaa auringonnoustessa tequilaa tupakan korvikkeeksi*
Hahaa, tää oli hyvä :D
TITTIDII!!! Kello on jo yli seitsemän enkä oo tänään polttanut. Aamu oli paha, mut muuten mennyt suht kivuttomasti. Rautainen tahdonvoima =)
Mä oon oikeesti niiiin heikko kaiken suhteen, mutta nyt toivottavasti tää päätös pitää.....

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 

Yhteistyössä