Salille???!!!

  • Viestiketjun aloittaja NiNNiM
  • Ensimmäinen viesti
NiNNiM
olen aloittamassa uutta harrastusta, eli lähden kuntosalille treenailemaan.
mulla on painoa tiputettavana jonkinverran. Olisiko kenelläkään tiedossa sellaista kunto-ohjelmaa, joka ei niinkään kasvattasi habaa, vaan kuluttais ensin noitä läskejä pois? Olisin tooosi kiitollinen, jos jollakin olisi tietoa...

:D
 
Rebekka
Melkein joka salilla on nykyään treinerit ja niille ku kertoo mitä haluaa erityisesti ropalle tapahtuvan ne tekee sulle henkilökohtasen suunnitelman. Mukavaa ja helppoa ku ei tartte ite miettiä et onko tässä harjottelussa järkiä. Kuntosalin lisäksi kyllä kannattaa ottaa jokin ulkoliikunta harrastuskin, elämä maistuu paljon makeemmalle ku on saanu ulkoiltua. =)
 
Piti sanomani myös että pyydä joltain ammatti ihmiseltä apua ohjelman tekemiseen. Mulle teki joskus aikoinaan kaveri ohjelman kun on fitnes kisaaja ja tietoa löytyy! Se oli tosi hyvä ohjelma (oon jo hukannut sen) ja jos olisin ilman sitä ohjelmaa mennyt salille niin olisin ollut ihan kuula hukassa ja tehnyt asioita aivan väärin. Sen verran vielä että jos haluaa laihtua ja kiinteytyä niin silloin pienet painot ja useita toistoja...Älä vahingossakaan ota heti liian suuria painoja..
Eipä tästä varmaan apua kauheasti ollut.....

TSEMPPIÄ KUNTOILUUN!!!!
 
Suzu
Jos haluat, kuntosalilla tehdään valmiiksi ohjelma, jolla voit aloittaa, ja sitä sitten muutetaan sen mukaan, kun kunto kohoaa ja vastuksen tarve suurenee.
Tuntuu olevan muuten ikuinen harhaluulo: naisilla eivät lihakset kasva "vahingossa", ainakaan salilla, vaan siihen tarvitaan paljon treeniä, kovaa työtä ja isoja painoja/vastuksia.
 
Paras tapa salilla on pudottaa painoa ja kiinteytyä niin on tehdä pienillä painoilla pitkiä sarjoja eli kokeile mikä on maksimipaino millä jaksat tehdä muutaman toiston ja pudota siitä painosta vähintään kolmannes eli sen verra että jaksat nostaa painot melko kevyesti mutta silti tunnet jonkin verran vastusta ja tee tällä painossa 12-20 toistoa kolme kertaa.
olipahan sekavasti :)
 
salilla kannattaa kasvattaa lihasta, lihakset kun kuluttavat kehossa eniten energiaa. tee siis 15-20 sarjoja sellaisilla painoilla, että jaksat vielä tehdä viimeiset toistot oikealla tekniikalla.

vuodessa on mahdollista kasvattaa lihaskudosta noin 3 kg, eli tuskin sinusta mitään bodari-lihaskimppua tulee ainakaan ihan hetkessä ja lihaksethan ovat hyvin piilossa rasvakerroksen alla.

lueskelkaa joskus jotain "kehonrakentajien" keskustelupalstoja. siellä on asiallista tietoa lihaksista ja ruokavaliosta.

keiju
 

Yhteistyössä