Sami Minkkinen: En ole tehnyt mitään väärin

Kun katsoo Frii-kanavalta noita Amerikan pettureita "Rysät Päällä"-tosiTv:ssä, jossa riittää näitä perhe-ja parisuhdeopin kadottanetia sekoja jokaiselle viikon viidestä päivästä aina tasan kaksi+. Minkkinen sopisi PP-suhdeopissa näinkin alioppinneena vajaana vain Californiaan. Siellä eletään, kuten on kasvatettu, ja huumeethan siellä on jo vapautettu.
En olisi uskonut, että näin pahoja tapauksia löytyisi jo tänään meiltä koti-Suomesta.
 
vierailija
Sami Minkkisen ero sai aikaan kommenttivyöryn: "Vastuu tekemisistään pitää kantaa!"
Maanantai 8.5.2017 klo 17.43

Suomen ihanimmat häät -ohjelmasta tuttu parisuhdebloggaaja Sami Minkkinen eroaa.

LUE MYÖS
Parisuhdebloggaaja ja tv-kasvo Sami Minkkinen eroaa vaimostaan - tunnustus uudesta rakkaasta aiheutti someraivon




    • Havaintoja parisuhteessa -blogia pitävä Sami Minkkinen, 40, eroaa vaimostaan.
    • Minkkinen kertoo rakastuneensa toiseen ihmiseen.
    • Facebookissa kohu ei ota laantuakseen.


Sami Minkkinen ilmoitti Havaintoja parisuhteessa -blogissaan eroavansa. Tätä ei ole otettu sosiaalisessa mediassa hyvin vastaan.

Minkkinen kirjoitti erosta avoimesti. Eroon liittyy kolmas osapuoli:

- Minulla on tunteita toista ihmistä kohtaan. Olen rakastunut toiseen ihmiseen. En ole uskaltanut kertoa. Haluan toistaa tämän lauseen jälkeen juuri aiemmin kirjoittamani lauseen. Tänään pelkään vähemmän kuin koskaan. Haluan seistä tunteitteni ja rakkauteni takana. Että olen rakastunut toiseen ihmiseen. Että se rakkaus läpäisi voimallaan valtavia muureja.

Minkkisen Havaintoja parisuhteesta -Facebook -seinä on täyttynyt kommenteista.

- Kun olet nähnyt toisen parhaimmillaan... ja pahimmillaan, vihaisena, sairaana , oksentavana ja ripuloimassa ja silti tuntenut rakkautta. Rakkaus ei Minkkinen hiivi salaa eikä tule kulman takaa ilman lupaa.

- Sami jatkaa parisuhdeseikkailujen havainnointiaan ilman tätä lukijaa.

- Vastuu tekemisistään pitää kantaa.

- Kun oma perhe on hajonnut noihin samoihin sanoihin, ei heru pylpyröitä eikä empatiaa. Voimia kohtalotovereille!

- Olen hämilläni. Toivottavasti tämä kertoo menneestä eikä nykyisestä. Se olisi todella surullista. Olettehan juuri saattaneet maailmaan pienen ihanan ihmistaimen. Ei voi olla niin, että aina kun vauva syntyy, sinä huomaat rakkauden loppuneen, eihän?

- Ei parisuhde ole ruokatuote, joka on ykskaks pilalla ja sitten se on mennyttä. Kyllä se on arjen sietoa ja työtäkin sen ylläpito ja karikot.

- Muistan lukeneeni joskus jonkun asiantuntijan kommentin, että eroaminen lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana pitäisi kieltää lailla.

Osa myös ymmärtää Minkkisen päätöstä:

- Harvoin nykymaailmassa pääsee enää lukemaan näin rehellisiä tekstejä! Olet rohkea!

- Kiitos rehellisyydestä. Toivottavasti kirjoitat jatkossakin rohkeasti näistä tärkeistä asioista välittämättä miten muut suhtautuvat.

- Rakkaus on aina hieno asia. En vaan pysty ymmärtämään että hankitaan lapsi jos ei parisuhteessa ole kaikki asiat kunnossa. Vai muuttuiko kaikki puolison raskausaikana.

- Jos pystyy rakastumaan toiseen, se nykyinen kumppani ei ole se oikea. Ja ainut oikea vaihtoehto on lähteä. Koska ihan jokainen ansaitsee olla oikeasti ja ainoa rakastettu puolisonsa toimesta. Rehellisyys on rohkeutta.

Jutun kirjoittamisen aikana kommentteja on tullut lisää useita kymmeniä.



(ALL OVER PRESS)">
Sami Minkkisen ero kuohuttaa laajasti sosiaalisessa mediassa. Minkkisen Havaintoja parisuhteesta -blogi on todella suosittu. (ALL OVER PRESS)

JULIA AALTO-SETÄLÄ
julia.aalto-setala@iltalehti.fi
 
vierailija
Vauva.fi: Parisuhdebloggaaja Sami Minkkinen aavisteli eroa jo ennen vauvan syntymää: "Tiesin ja en tiennyt"
Tiistai 9.5.2017 klo 09.11

Havaintoja parisuhteesta -blogin kirjoittaja kertoo Vauva.fi-sivuston haastattelussa eropäätöksen olleen raskas.




    • Sami Minkkinen sai someraivon niskaansa kerrottuaan eropäätöksestään.
    • Minkkisellä on pieni vauva ex-vaimonsa kanssa.
    • Minkkinen kertoo Vauva.fin haastattelussa tienneensä erosta tavallaan jo ennen lapsen syntymää.
(ANTTI NIKKANEN)">
Sami Minkkinen sai lokaa niskaansa kerrottuaan rakastumisestaan toiseen ihmiseen. (ANTTI NIKKANEN)


Parisuhdebloggaaja Sami Minkkisen ilmoittamasta erouutisesta nousi kohu sosiaalisessa mediassa. Minkkisen Ihmisten edessä -otsikoitua blogitekstiä kommentoitiin hyvin kärkkäästi.

Keskustelupalstat ja Facebookin seinät täyttyivät, sillä Minkkiselle ja hänen vaimolleen oli syntynyt vauva vain muutama kuukausi ennen eroa.

- Imetyksestä ja muusta johtuen näin pieni lapsi ei voi muuttaa kanssani uuteen asuntoon. Asiaa mietitään uudestaan, kun lapsi on isompi, Sami Minkkinen sanoo Vauva.fi-sivuston artikkelissa.

Hän luottaa siihen, että keskusteluyhteys lapsen äidin kanssa säilyy.

- Saan valinnastani varmasti valtavasti arvostelua. Mutta ei minua pelota, että en näkisi lastani. Tiedän, että kukaan ei lähde vanhemmuuttani eväämään, vaikka päädyimmekin eroon, Sami toteaa.

Minkkinen painottaa eropäätöksen olevan tarkkaan harkittu. Hän myöntää tienneensä erosta tavallaan jo ennen lapsen syntymää.

- Tiesin ja en tiennyt, mutta olihan sisälläni se tunne. Ja olin keskustellut asiasta terapeuttini kanssa jo jonkin aikaa.

Minkkinen sanoo myös, ettei liiton kariutumisen syy ole arjen pakeneminen, vaan suuret tunteet - toiseen ihmiseen.

Suosikkibloggaaja kiitti Facebookissa myös siitä tuesta, jota hän sai päätöksestä kertoessaan.

- Kiitos ihmisille, jotka tänään uskalsivat olla lähellä. Kiitos viesteistä, sanoista. Ne olivat merkitykseltään suuria, ihmisyyden muotoisia. Kiitos, Minkkinen kirjoitti linkkaamansa Chisun Onni-kappaleen yhteyteen.

SARIANNE TÄHTIVAARA
sarianne.tahtivaara@iltalehti.fi
 
vierailija
"Minulla on tunteita toista ihmistä kohtaan. Olen rakastunut toiseen ihmiseen. En ole uskaltanut kertoa. Haluan toistaa tämän lauseen jälkeen juuri aiemmin kirjoittamani lauseen. Tänään pelkään vähemmän kuin koskaan. Haluan seistä tunteitteni ja rakkauteni takana. Että olen rakastunut toiseen ihmiseen. Että se rakkaus läpäisi voimallaan valtavia muureja."

Niin, mitäpä tuosta tulee mieleen...
 
"Minulla on tunteita toista ihmistä kohtaan. Olen rakastunut toiseen ihmiseen. En ole uskaltanut kertoa. Haluan toistaa tämän lauseen jälkeen juuri aiemmin kirjoittamani lauseen. Tänään pelkään vähemmän kuin koskaan. Haluan seistä tunteitteni ja rakkauteni takana. Että olen rakastunut toiseen ihmiseen. Että se rakkaus läpäisi voimallaan valtavia muureja."

Niin, mitäpä tuosta tulee mieleen...
Se, että hän korostaa, että toinen ei ole ainakaan eläin. Mikä taas korostaa sitä , että hän ei ole ihan satasella pervo. Hänen sanomisensa "Ihminen" todistaa mielestäni sen, että toinen ei ole myöskään nainen.
Huoh! Olisi mies nyt kerralla sanonut, että toinen on Mies. Onko hän itse siis se toinen "nainen"?
 
vierailija
Kun katsoo Frii-kanavalta noita Amerikan pettureita "Rysät Päällä"-tosiTv:ssä, jossa riittää näitä perhe-ja parisuhdeopin kadottanetia sekoja jokaiselle viikon viidestä päivästä aina tasan kaksi+. Minkkinen sopisi PP-suhdeopissa näinkin alioppinneena vajaana vain Californiaan. Siellä eletään, kuten on kasvatettu, ja huumeethan siellä on jo vapautettu.
En olisi uskonut, että näin pahoja tapauksia löytyisi jo tänään meiltä koti-Suomesta.
Sami Minkkisestä pyöri paljon pari vuotta sitten huhuja, jotta on makoimlut 15vuotiaden tyttöjen kanssa julkisuuden avulla,
 
vierailija
Hihittelen yksikseni näitä hänen juttujaan, mitä hän saa "lukijoitaan". Toistavat itseään, ero myönteistä propagandaa. Hän ei kestä jos joku uskaltaa kyseenalaistaa asioita vaan pilkkaa, kiusaa ja lopulta blokkaa erimieltä olevat. Naurettavaa. Tällaisille sarjarakastujille, minä minä tyypeille on ihan oma kategoria. En arvosta
 
vierailija
Hihittelen yksikseni näitä hänen juttujaan, mitä hän saa "lukijoitaan". Toistavat itseään, ero myönteistä propagandaa. Hän ei kestä jos joku uskaltaa kyseenalaistaa asioita vaan pilkkaa, kiusaa ja lopulta blokkaa erimieltä olevat. Naurettavaa. Tällaisille sarjarakastujille, minä minä tyypeille on ihan oma kategoria. En arvosta
Tietenkin blogin ylläpitäjä saa valita mitkä kirjoitukset julkaisee sivullaan.
MTV:n sivulla on hauska Putous-sketsi avioerosta. Ilmapiiri on Suomessa muuttunut parempaan suuntaan. Avioerolle voi ja pitää nauraa vatsansa pohjasta. Avioliitto on kuin pajatso, jossa voittaa tai häviää. Puolet porukoista häviää. Sami on optimisti ja lähtee aina uusintaotteluun. Moni sen sijaan jättää leikin sikseen.
 
vierailija
Tietenkin blogin ylläpitäjä saa valita mitkä kirjoitukset julkaisee sivullaan.
MTV:n sivulla on hauska Putous-sketsi avioerosta. Ilmapiiri on Suomessa muuttunut parempaan suuntaan. Avioerolle voi ja pitää nauraa vatsansa pohjasta. Avioliitto on kuin pajatso, jossa voittaa tai häviää. Puolet porukoista häviää. Sami on optimisti ja lähtee aina uusintaotteluun. Moni sen sijaan jättää leikin sikseen.
No totta tuokin.
Toisaalta ero on myös monelle kriisi. Ja ei pidä unohtaa lapsia.
Sitä en ymmärrä miten Sami monessa jutussaan korostaa sitä, että lapsillekin on parempi kaksi kotia kuin yksi jossa riidellään tai ei edes välttämättä riidellä, mutta ei olla enää umpirakastuneita ja toinen lähtee petturientielle.
Jokainen lapsi kokee asiat erilain, jotkut lapset haluavat silti viimeiseen asti ettei vanhemmat silti eroaisi. Omani, nyt jo 16v on sanonut että aina pelkäsi että erotaan ja ei ikinä halunnut sitä, että joutuu kulkemaan kahden kodin väliä, tulee uusia puolisoita jne. Ei vaan silti halunnut

Ei kaikki asiat muutu vaikka Minkkinen kuin toitottaisi omaa agendaa. On olemassa ydinperheitä, myös onnellisia sellaisia. On olemassa liittoja, joissa keskitytään työhön, harrastuksiin yms eikä se parisuhde ole ykkös prioriteetti. Ei kaikki luonteeltaankaan ole sellaisia "pusi pusi hali hali", silti elämä voi olla mielekästä ja toimiva arki. On olemassa ihmisiä, jotka ei hyväksy pettämistä, joidenkin mielestä se on raukkamaista ja usein hakevat syyn muualta kuin itsestään. Aina on vaihtoehto lähteä suhteesta ensin ennenkuin lähtee hakemaan huomioita muualta. Petetyksi tuleminen voi satuttaa toista. Pettäjiäkin on jotka tuntevat syyllisyyttä touhuistaan ja myöntävät jopa sen.

Tuota parisuhdeblokkaria on siinä mielessä hauska seurata kun hän kärjistää ja provosoi, vastaa sitten itse jo ennenkuin muut ehtii että uskallan näin kirjoittaa silläkin uhalla että joku tulee kuitenkin tänne kohta kommentoimaan että erota ei saa, ja nykyään erotaan liian helposti jne jne. Aina sama kaava.

Miksi hän on jumissa ajatuksissa mitä toiset mistäkin ajattelee?? Kyllä maailmaan ajatuksia mahtuu, Herranen aika sentään
 
vierailija
”Miksi hän on jumissa ajatuksissa mitä toiset mistäkin ajattelee?? Kyllä maailmaan ajatuksia mahtuu, Herranen aika sentään.”

Käyn enää harvoin Annan nettisivulla. Avioerostani on jo iäisyys enkä enää pohdi eroasioita. Luin Sanna Ukkolan uusimman kolumnin. Hän yleensä tarttuu kepeisiin aiheisiin ja saa siten tietenkin paljon klikkauksia. Kolumnin aiheen Kanye Westin puolisolla on ihmetystä herättänyt pukeutumistyyli. Suomen nykyisissä takatalvieestaasoloissa hän olisi olemattoman pukeutumisensa takia vilustunut ja nukkuisi paksut villasukat jaloissaan ja kuumavesipullo kainalossaan. Pukeuduin tänään paksuun toppatakkiin. Liikuin junalla ja ratikalla ja pysäkeillä seisoskelu tihkusateessa ei ollut herkkua.. Olin jopa vahingossa nousta väärään suuntaan menevään sähköjunaan. Jos kirjoittaisin jonkin naistenlehden nettisivulla, lukijakuntani olisi minimaallinen. En omista edes kissoja allergiani takia. Yksityisasioitani en halua levitellä julkisuuteen eikä minulla ole siihen lupaa perheeltäni. Kun nousen kohta lokoisasta lukuasennostani ylös, alan seuraavaksi pujottaa uutta kuminauhaa kauan palvelleisiin leggingseihin. En enää muista mitä sanaa ennen käytettiin pitkälahkeisista alushousuista, välihousuista tai sukkahousujen tyylisistä housuista ilman jalkoteriä. Kuminauha on löystynyt kai pesuissa, ja housut valuvat alas. Syy ei ole laihtumisesta. Tein tänään lähtöä yhteislaulutilaisuuteen ja laitoin pitkien housujen alle ulkomailla lahjaksi saamani leggingsit. Googletin mitä UK:n vaatenumero on Suomen koossa. Housujen vyötärönauha aiemmin kiristi muttei enää, joten ehkä olen sittenkin hieman kaventunut uumaltani. Tässä vaiheessa viimeisetkin lukijani olisivat kaikonneet sivulta kohonneen verenpaineen tai veetutuksen takia.
Musiikkitilaisuuden jälkeen olisi ollut tarjolla vastapaistettuja munkkeja ja simaa, mutta minulla ei ollut käteistä mukana ja Mobile-Payta en käytä. Lidlissä suosikkimunkkini hylly oli tyhjä. Rinkelimunkkihylly on usein tyhjä. Ostin lohtuvaihtoehtona vadelmamunkin. Tässä kohtaa tuli pakonomainen tarve mainita nollaluvun alkuvuosien munkkigate, jolla nostatin jonkun lukijani v-käytää Anna-lehden keskustelupalstalla berliininmunkkijaarituksillani.
Olin jossain viestissäni kertonut käyneeni pankin laskuautomaatilla maksamassa laskuja ja nuukuuttani en sitten ostanutkaan berliininmukkia. Lapseni olivat lähteneet Espanjaan aurinkolomalle, ja kukkaronnyörini olivat yh-äitinä tiukilla.
Kirjoitinpa mitä tai miten tahansa, aina joku lukija saa happovaivoja jutuistani.
Huomasin tänään, että laulaminenkin on työtä varsinkin, jos yhteislaulujoukossa on kovaääninen mieslaulaja (tässä tapauksessa jätän oletettu sanan väliin). Yksin lauleskelu kotona on paljon helpompaa. Esitysten aikana aloin muistella aikaa, kun yksi lapsistani harrasti viulun soittoa. Mutta ei viuluasiasta enempää. Liikun jo alueella, josta minulla ei ole lupa kirjoittaa. Läheisilläni on intimiteettisuoja höpinöilleni, ja aina pitää myös varoa lukijoideni hermoja, jotka ovat viulunkieltäkin herkempiä.
Ps. Toivottavasti huomenna ei lue ip-lehdessä, että some räjähti typerän postaukseni takia.
 
vierailija
”Miksi hän on jumissa ajatuksissa mitä toiset mistäkin ajattelee?? Kyllä maailmaan ajatuksia mahtuu, Herranen aika sentään.”

Käyn enää harvoin Annan nettisivulla. Avioerostani on jo iäisyys enkä enää pohdi eroasioita. Luin Sanna Ukkolan uusimman kolumnin. Hän yleensä tarttuu kepeisiin aiheisiin ja saa siten tietenkin paljon klikkauksia. Kolumnin aiheen Kanye Westin puolisolla on ihmetystä herättänyt pukeutumistyyli. Suomen nykyisissä takatalvieestaasoloissa hän olisi olemattoman pukeutumisensa takia vilustunut ja nukkuisi paksut villasukat jaloissaan ja kuumavesipullo kainalossaan. Pukeuduin tänään paksuun toppatakkiin. Liikuin junalla ja ratikalla ja pysäkeillä seisoskelu tihkusateessa ei ollut herkkua.. Olin jopa vahingossa nousta väärään suuntaan menevään sähköjunaan. Jos kirjoittaisin jonkin naistenlehden nettisivulla, lukijakuntani olisi minimaallinen. En omista edes kissoja allergiani takia. Yksityisasioitani en halua levitellä julkisuuteen eikä minulla ole siihen lupaa perheeltäni. Kun nousen kohta lokoisasta lukuasennostani ylös, alan seuraavaksi pujottaa uutta kuminauhaa kauan palvelleisiin leggingseihin. En enää muista mitä sanaa ennen käytettiin pitkälahkeisista alushousuista, välihousuista tai sukkahousujen tyylisistä housuista ilman jalkoteriä. Kuminauha on löystynyt kai pesuissa, ja housut valuvat alas. Syy ei ole laihtumisesta. Tein tänään lähtöä yhteislaulutilaisuuteen ja laitoin pitkien housujen alle ulkomailla lahjaksi saamani leggingsit. Googletin mitä UK:n vaatenumero on Suomen koossa. Housujen vyötärönauha aiemmin kiristi muttei enää, joten ehkä olen sittenkin hieman kaventunut uumaltani. Tässä vaiheessa viimeisetkin lukijani olisivat kaikonneet sivulta kohonneen verenpaineen tai veetutuksen takia.
Musiikkitilaisuuden jälkeen olisi ollut tarjolla vastapaistettuja munkkeja ja simaa, mutta minulla ei ollut käteistä mukana ja Mobile-Payta en käytä. Lidlissä suosikkimunkkini hylly oli tyhjä. Rinkelimunkkihylly on usein tyhjä. Ostin lohtuvaihtoehtona vadelmamunkin. Tässä kohtaa tuli pakonomainen tarve mainita nollaluvun alkuvuosien munkkigate, jolla nostatin jonkun lukijani v-käytää Anna-lehden keskustelupalstalla berliininmunkkijaarituksillani.
Olin jossain viestissäni kertonut käyneeni pankin laskuautomaatilla maksamassa laskuja ja nuukuuttani en sitten ostanutkaan berliininmukkia. Lapseni olivat lähteneet Espanjaan aurinkolomalle, ja kukkaronnyörini olivat yh-äitinä tiukilla.
Kirjoitinpa mitä tai miten tahansa, aina joku lukija saa happovaivoja jutuistani.
Huomasin tänään, että laulaminenkin on työtä varsinkin, jos yhteislaulujoukossa on kovaääninen mieslaulaja (tässä tapauksessa jätän oletettu sanan väliin). Yksin lauleskelu kotona on paljon helpompaa. Esitysten aikana aloin muistella aikaa, kun yksi lapsistani harrasti viulun soittoa. Mutta ei viuluasiasta enempää. Liikun jo alueella, josta minulla ei ole lupa kirjoittaa. Läheisilläni on intimiteettisuoja höpinöilleni, ja aina pitää myös varoa lukijoideni hermoja, jotka ovat viulunkieltäkin herkempiä.
Ps. Toivottavasti huomenna ei lue ip-lehdessä, että some räjähti typerän postaukseni takia.
Uskaltaisitko mennä idolsin tapaseen laulu ohjelmaan et kattoo mihin ääni kantaa? Mitä lauluja himmassas laulet ja kuunteletko kotona paljon musiikkia jos kuuntelet ni mitä?

Ite nyt darra ahdistuksesta kärsivänä tulin siihen et nytku noi röökit loppuu eli tää ilta ja huomen sit se ohi jos ukki vartio tuvassa läiskäs tuvan pöydälle piippu topan ja sanoi nyt se on loppu ni kait munkin pitää löytää sparttalaisuutta ja tyhjentää mieli röökin täytteisestä elämästä. Oon iskostanu liikaa et rööki ollu kaikessa mukana rööki on tuskallinen kumppani jost ei kyl hyötyy ole. Sit pitäis saada joku siihenkin tilalle jos mietin jotain ni siihen tekee mieli et mieli rauhoittuu röökin avulla et millä mieli sit rauhoittuu kun ei ole röökiä se on kyl mun näistä paheista vaikein. Mut tuota yhtä pahetta tarkkailessa tiedän et se menee ohitte ja tulee muuta ja se ei enään haittaa. Alkoholi lisää ahdistusta mikä lisää tupakan tuskaa darras se oma typerä käytös kaduttaa. Mut miten onnistuis 1kk vaan musaa kuunnellen lenkkeillen ja treenaten. Ei aukaisi yhtäkään keskustelua eikä uutista ku jos tulee jotain mietittävää se lisää tupakan himoa. Onnistuisko sulta kuukausi ilman nettiä? Millä täyttäisit päivät jos ei olisi nettiä vai kuinka paljon oot netissä?

Joo en neuvo tätä tyyliä. Mut täällä on pari miestä jotkaa kulkee shortseis ja t paidas ja kuuntelee musaa. Onko se sekapäistä vai karaiseeko kroppaansa jos sattuu pohjolan metsissä eksymään ni kroppa on tottunut kylmään?

Itseä ei tänään tihkusade haitannut. Ostin pätkis suklaa pussin. En syönyt kaikkea. Ja eipä siitä alkosta iloa ole. Selvinpäin jännempää. Ja si leafsit joskus. Miksi juoda ja sen jälkeen rääkkää itteensä ahdistuksilla ei järkee.
 
vierailija
”Onnistuisko sulta kuukausi ilman nettiä? Millä täyttäisit päivät jos ei olisi nettiä vai kuinka paljon oot netissä?”

Luultavasti onnistuisi melko hyvin. Kävisin maksamassa laskut kirjaston tietokoneella ja lukisin ja kirjoittaisin samalla sähköpostit. Tärkeät ulkomaanpuhelut hoitaisin netittömällä kakkospuhelimellani. Kun olin työelämässä, en halunnut kotiin internettiä. Paine sen ostamiseen oli valtava ja annoin asialle periksi. Sitten se olikin jo menoa. Jäin nettikoukkuun. Perinteisestä televisiosta luovuin aikaan, kun digiboxi tuli pakolliseksi. Asennus ei onnistunut ja laitteet lähtivät muuton yhteydessä Kierrätyskeskukseen. Televisiosta luopuminen oli vielä parempi ratkaisu kuin avioero. Elämääni vapautui paljon hyviä asioita.
Alkoholi todellakin lisää ahdistusta ja tupakointi kytkeytyy ryyppäämiseen.
Eksäni on onneksi päässyt molemmista riesoista jo kauan sitten. Vakava aivohalvaus myöhemmin sinetöi riippuvuuksistaan irtipääsyn.
En tykkää esiintyä julkisesti. Nuorena tuberkuloosiin kuollut isoäitini oli kuulema laulanut tilaisuuksissa ja äitini serkku esiintyi Suomen edustajana euroviisuissa. Tykkään eniten laulaa lapsenlapsilleni. Jänis istui maassa on bravuurini, jota he tykkäävät eniten kuunnella. Musiikkimaustani en halua kertoa enempää. Sen voin paljastaa, että en pidä nykyajan laulajien huonosta suomen kielestä ja nuorten naisten piipittävästä laulutyylistä. Prisman käytävillä saan usein hepulin kaupan ämyrin huonoista musiikkivalinnoista. Ylen sivuilla on valtavasti musiikkitarjontaa ja kaapeissani on melko iso cd-valikoima.
Ennen Spotifytä teini-ikäiset lapseni ostivat kaupoista tai tilasivat netistä paljon cd-levyjä. Laitan kohta lempimusiikkiohjelmani soimaan ja kännykkäni lataukseen.
Mukavaa etten saanut eiliseen viestiini yhtäkään epäasiallista kommenttia. Yle aamussa keskusteltiin eläinlääkäreiden saamista ikävistä somekirjoituksista. Jutussa mainittiin Facebook, johon en onneksi ole koskaan kirjautunut.
 
vierailija
#17 viestistäni jäi mainitsematta, että olen harvakseltaan käynyt vuosikymmeniä
yhteislaulutilaisuuksissa pk-seudulla. Niitä järjestävät seurakunnat ja Helsingin kaupunki.
Googletin En antaa muuta voi laulua ja löysin alkuperäisversion.
Ihana laulu, joka vaatii harjoittelua.
the world will smile again lyrics
 
vierailija
”Onnistuisko sulta kuukausi ilman nettiä? Millä täyttäisit päivät jos ei olisi nettiä vai kuinka paljon oot netissä?”

Luultavasti onnistuisi melko hyvin. Kävisin maksamassa laskut kirjaston tietokoneella ja lukisin ja kirjoittaisin samalla sähköpostit. Tärkeät ulkomaanpuhelut hoitaisin netittömällä kakkospuhelimellani. Kun olin työelämässä, en halunnut kotiin internettiä. Paine sen ostamiseen oli valtava ja annoin asialle periksi. Sitten se olikin jo menoa. Jäin nettikoukkuun. Perinteisestä televisiosta luovuin aikaan, kun digiboxi tuli pakolliseksi. Asennus ei onnistunut ja laitteet lähtivät muuton yhteydessä Kierrätyskeskukseen. Televisiosta luopuminen oli vielä parempi ratkaisu kuin avioero. Elämääni vapautui paljon hyviä asioita.
Alkoholi todellakin lisää ahdistusta ja tupakointi kytkeytyy ryyppäämiseen.
Eksäni on onneksi päässyt molemmista riesoista jo kauan sitten. Vakava aivohalvaus myöhemmin sinetöi riippuvuuksistaan irtipääsyn.
En tykkää esiintyä julkisesti. Nuorena tuberkuloosiin kuollut isoäitini oli kuulema laulanut tilaisuuksissa ja äitini serkku esiintyi Suomen edustajana euroviisuissa. Tykkään eniten laulaa lapsenlapsilleni. Jänis istui maassa on bravuurini, jota he tykkäävät eniten kuunnella. Musiikkimaustani en halua kertoa enempää. Sen voin paljastaa, että en pidä nykyajan laulajien huonosta suomen kielestä ja nuorten naisten piipittävästä laulutyylistä. Prisman käytävillä saan usein hepulin kaupan ämyrin huonoista musiikkivalinnoista. Ylen sivuilla on valtavasti musiikkitarjontaa ja kaapeissani on melko iso cd-valikoima.
Ennen Spotifytä teini-ikäiset lapseni ostivat kaupoista tai tilasivat netistä paljon cd-levyjä. Laitan kohta lempimusiikkiohjelmani soimaan ja kännykkäni lataukseen.
Mukavaa etten saanut eiliseen viestiini yhtäkään epäasiallista kommenttia. Yle aamussa keskusteltiin eläinlääkäreiden saamista ikävistä somekirjoituksista. Jutussa mainittiin Facebook, johon en onneksi ole koskaan kirjautunut.
No hitto tätä universumia. Nyt kaverin kaa kahvilla ja se harvoin dokaa mut nyt ilmotti et haluu lähtee istuu kuppilaan ja tarjoo koko illan. Ni kait se on mentävä. Mut netissä ei viitti hirveesti sit luuraa. Kyl mul aika hyvin pysyykin känny taskus ku on live seuraa välil kurkkaan vain.
Mitkä sivut sut ensimmäisenä koukutti?.
Joo mäkään en en kato telkkaa kuin harvoin. Lähinnä jotain dokkareita. Ja miehen puolikkaat katon ja jotain leffoja. Mut harvemmin tv on päällä. Viime sähkölasku oli 8,9e kk.

Onko sulla vanhoi lp levyi tai gramofonia?.

Mä näin netis et vanhoista star wars vhs maksetaan tonnei. Mul olis se ykkösosa ja sit se special edition mis kaikki star warsit mut ne ei taida olla arvokkaita. Monesti ku olin rahapulas ni lävin myymässä musa liikkeessä lp levyi. Tai sit divarissa myymässä aku ankkoi. Ootko sä myynyt divareihin koskaan mitään kirjallisuutta? Divareita on aika harvassa nykyään. Täältäkin lopettanu aikoi sit.
Onko teidän kirjastossa lukusali missä kaikkia mahdollisia lehtiä. Tääl on luen yleensä historia lehden ja tieteen lehden. Faijalle tuli hesari aikoinaan ni sitä oli kiva lukea. Luetko sä paljon?
 

Yhteistyössä