Samsung, Google Play ja AVG

Mä latasin Samsung Appsin kautta AVG:n puhelimeen. AVG:hen tuli päivitys ja Google Play uhkailee että jos mä sen päivitän niin mä itse vastaan kaikesta mitä pahaa päivityksen hyväksyminen nyt puhelimelle tekeekin.

Siis, mitä järkeä tässä on kun kuitenkin laitevalmistajan kautta ladattu softa jota ei sitten ilman uhkailuja pysty päivittämään?
 
Olet siis ladannut softan alunperin Samsung Appsiata ja nyt siihen on tulossa päivitys Google Playsta?
Samsung ja Google (laitevalmistaja ja käyttöjärjestelmä) ovat eri firmaa eivätkä ne tietenkään halua olla vastuussa toistensa tekemisistä. On olemassa minimaalinen mahdollisuus siihen että päivitys ei olekaan yhteensopiva jo asennetun softan kanssa jolloin päivitys voi tehdä jotain ikävää. Mahdollisuus on siis hyvin pieni mutta kuitenkin olemassa.
 
"Vieras"
Android on järjestelmänä avoin eli kuka tahansa voi tehdä sille kivoja sovelluksia. Asentamalla otat vastuun eli tavallaan oma vika, jos tuotteessa on vaikka joku pöpö mukana. Avoimuuden hyödyt ja haitat siis. AVG ei suojele tällaisilta asennuksilta. Perinteiset reitit saastuttaa puhelin ovat edelleen olemassa. Multimediaviestit, bluetooth auki ja näkyy kaikille tai käyttäjä lataa jonkun pöpön sisältävän sovelluksen itse laitteeseen. Samsung ei laitevalmistajana vastaa käyttäjän tolloiluista.
 
Se päivitys on AVG:ltä ja Google Play uhkailee jos päivittää.
Ihan normaali Androidin toimintamalli. Google voi ottaa vastuun vain niistä sovelluksista jotka on ladattu Google Playsta. Asetuksista voi kyllä sallia tunnistamattomat lähteet mutta kukaan muu kuin käyttäjä ei sitten ole vastuussa jos jostain epämääräisestä paikasta imuroitu softa tekee puhelimessa tuhojaan.
 

Yhteistyössä