Sanokaa nyt, että eläimiä ei voi haalia ihan rajattomasti!

Meidän maakuntalehti julkaisee sellaista "jouluksi kotiin" -sarjaa, missä etsitään kotia löytöeläimille. Ja minähän tietysti heti haluaisin pelastaa jonkun rassukan. Nyt on esiteltynä kissa ja 3 kanin lauma. Kissaa meille ei voi ottaa, kania harkittiin vakavasti joku aika sitten mutta päädyttiin sitten niihin gerbiileihin. Nyt vaan on sellainen olo, että kun kerran ottaa kasvattajilta poikasia, niin eikö olisi hyvä pelastaa myös joku onneton raasu lopetusuhan alta :(
 
Meillä ollaan kanssa "haalittu" näitä pelastettuja. 2 kissaa, toinen muutti toiselta puolelta Suomea meille jossa sitä oli pahoinpidelty ja toivottu sen kuolemaa, toinen otettiin eläinsuojasta jonne itse se ensin löytökissana toimitettiin, mutta sen oikeat omistajat eivät millään halunneet kissaa takaisin. =(
Meillä on nyt 4 kissaa, kun entuudestaan oli 2 omaa.
Kyllä minä vielä voisin meille eläinsuojasta hakea vaikka kuinka monta kissaa anopin kanssa, mutta mies ja appi pistävät vastaan. =)
 
-"Eläimiä ei voi haalia ihan rajattomasti!"


Hyväähän sie ajattelet,oot varmasti hyvä sydäminen ihminen ,mutta totuus on ettet sie voi kaikkia pelastaa!Ja sen kansa siun on valitettavasti elettävä.
Näin on elämä opettanu,muuten meillä ois eläimiä ja lapsia talon täydeltä,varmaan ois muutama asunnoton puli-ukkokin nurkassa asumassa jos mie oisin kaikki säälintunteeni saanu tyydytettyä ;)
 
Meillä on "pahimmillaan" ollut 3 koiraa, 2 kissaa ja shawin jirdi ja kyllä meille olisi muutama elukka vielä mahtunut. Joskin koira ja kissakiintiö olivat täynnä, mutta jokunen jyrsijä olisi vielä mukaan mahtunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Kyllä minun mielestä meillä menisi vielä joku "helppo" lemmikki, mutta luulen, että miehellä ei ymmärrys riitä.
Onhan hänelläkin tähän asiaan sanansa sanottavana? =)
Toki on =) Tosin tähän asti se on suostunut aika helposti uusiin karvaisiin tulokkaisiin :heart: Koirista on neuvoteltu, gerbiileihin se ei ottanut juurikaan kantaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Toki on =) Tosin tähän asti se on suostunut aika helposti uusiin karvaisiin tulokkaisiin :heart: Koirista on neuvoteltu, gerbiileihin se ei ottanut juurikaan kantaa =)
Kiva =) Se raja voi tulla hänelle aiemmin vastaan kuin sinulle ja sitten se kysymys pitää jotenkin ratkaista =)
 
MIIA
Kröhöm,meillä on kolme kania tulleet tuollaisina raasuina meille.
Ensimmäinen oli hylätty koska sen korvat eivät täyttäneet rotukanin vaatimuksia(oli "lerput").
Toinen tuli rääpäleenä. Kettu oli syönyt emon ja kolme muuta saman poikueen poikasta.
Kolmas oli löytynyt hylättynä omakotitaloalueelta.
 
Eläintarhako?
No eihän tossa vielä oli mitään.

Meillä oli 2 isoa koiraa, iso papukaija, hamsteri ja noin. pari kymmentä rottaa, hevonen, pukki, kissa. Hmm. tuossa tais olla kaikki.

Kyllä sulle muutama kani vielä mahtuu
 
Nyt kun aloin taas pohtia niin miksiköhän ihmiset ottavat näitä lemmikkejä ja hylkäävät sitten?
Minusta on kamala lukea näistä jutuista. =(

En minä voisi kuvitella luopuvani yhdestäkään meidän karvaisesta otuksesta.
 
Eläintarhako?
Sen mää sanon, että kani ei oo kovin "helppo" lemmikki. Vaatii häkin puhdistusta vähän väliä tai haisee yököttävälle, vaatii seuraa ja vapaana juoksutusta, jolloin voi tehdä helposti tuhoa. Miten koirasi mahdollisesti sanoo vapaana juoksevasta kanista?

Kani on loppuviimeksi aika raskasta pitää. (meillä on ollut aikoinaan monia kaneja).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eläintarhako?:
No eihän tossa vielä oli mitään.

Meillä oli 2 isoa koiraa, iso papukaija, hamsteri ja noin. pari kymmentä rottaa, hevonen, pukki, kissa. Hmm. tuossa tais olla kaikki.

Kyllä sulle muutama kani vielä mahtuu
Me tosiaan vakavasti harkittiin kanin ottamista joku aika sitten, mutta ei sitten uskallettu ottaa, kun nuo koirat on niin saalisviettisiä. Vaikka toisaalta uskon, että koirat ois hyväksyneet kanin lauman jäseneksi, mutta entäs jos ei. Suru ois ollut kamala, jos ne ois ottanut sen kanin hengiltä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Eläintarhako?:
No eihän tossa vielä oli mitään.

Meillä oli 2 isoa koiraa, iso papukaija, hamsteri ja noin. pari kymmentä rottaa, hevonen, pukki, kissa. Hmm. tuossa tais olla kaikki.

Kyllä sulle muutama kani vielä mahtuu
Me tosiaan vakavasti harkittiin kanin ottamista joku aika sitten, mutta ei sitten uskallettu ottaa, kun nuo koirat on niin saalisviettisiä. Vaikka toisaalta uskon, että koirat ois hyväksyneet kanin lauman jäseneksi, mutta entäs jos ei. Suru ois ollut kamala, jos ne ois ottanut sen kanin hengiltä :(
Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata jos koirulit on metsästyskoiria :'(
 
Meillä kans mä haalisin meille kaikki eläimet joita uhkaa lopetus... Nyt löytyy 4 kissaa jotka kaikki pelastettuja, koira on kasvattajalta, gerbiilit otettiin lopetusuhan takia ja niistä yksi vielä porskuttaa :) Hiiriä on 5 aikuista ja x määrä poikasia, käärmeitä on 4 ja 4 on tulossa vuodenvaihteessa. Mielelläni ottaisin pieniä karvasia möttiäisiä vielä :) mutta isäntä ei oikeen meinaa suostua :( Kyllä senkin sääliks käy kaikkia rääkättyjä ja lopetusuhan saaneita elukoita, mutta se on realisti ja mä optimisti :) kyllä aina ny yks mahtuu ;)
 
Khimaira
Voihan niitä haalia- raja tulee vasta kämpän koossa vastaan (tai koottomuudessa :whistle: ) :saint:

Mistä muuten ap olet ottamassa gerboja? Mulla kanssa tupsuhäntiä- 4kpl ja nyt tulee deguja kaveriksi (mulle siis :LOL: :whistle: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Voihan niitä haalia- raja tulee vasta kämpän koossa vastaan (tai koottomuudessa :whistle: ) :saint:

Mistä muuten ap olet ottamassa gerboja? Mulla kanssa tupsuhäntiä- 4kpl ja nyt tulee deguja kaveriksi (mulle siis :LOL: :whistle: )
Oi deguja :heart: Minä olisin halunnut degun, mutta niitä ei saa mistään suht läheltä :( Gerbiilit tulee kasvattajalta tuosta n. 100 km päästä.
 
Eläintarhako?
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Eläintarhako?:
No eihän tossa vielä oli mitään.

Meillä oli 2 isoa koiraa, iso papukaija, hamsteri ja noin. pari kymmentä rottaa, hevonen, pukki, kissa. Hmm. tuossa tais olla kaikki.

Kyllä sulle muutama kani vielä mahtuu
Me tosiaan vakavasti harkittiin kanin ottamista joku aika sitten, mutta ei sitten uskallettu ottaa, kun nuo koirat on niin saalisviettisiä. Vaikka toisaalta uskon, että koirat ois hyväksyneet kanin lauman jäseneksi, mutta entäs jos ei. Suru ois ollut kamala, jos ne ois ottanut sen kanin hengiltä :(
No, etkö ihan itse nyt sitten vastannut itsellesi. Jos koirasi voisi metsästää kanin ja kani kuitenkin tarvitsee vapaana oloa, niin eikös tuo ole aika huono yhtälö? Tietty jollain erityiskonsteilla yms. voi saada kaikki yhteiseloon elään, mutta jaksatko sitä, ja onko se sitä mitä haluat?

Ei kannata ottaa eläimistä rasitetta itselleen. Meilläkin on paljon eläimiä ollut (ja on vieläkin), mutta ikinä en kovin rasitteita itselleni haali. (njuu, rasite on sitten suhteellinen käsite...)
 

Yhteistyössä