Sanokaas kannattaako tänäänki rääkätä itseään?

Eilen tein seuraavanlaisen treenin:

5x10 jalannostoja(siis niitä vastalihaksia :D )
5x10 rutistuksia
2x3min paikallaan hölkkää
3x15 punnerrusta tasoa vasten
3x10 4kg käsipainoilla (alhaalta sivuille)
2x3min "ilmapyöräilyä" (en tiiä oikeeta nimee :D )
Alussa ja lopussa venyttely. n.10min

Pohkeet on kipeet ku piru, mutta teenkö silti saman tänään?

Vastarepun kiinteytys operaatio käynnissä :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein eilen kans kuntopiirin ja tänään oli vuorossa astanga-jooga. Eli mä vaihtelisin sinuna noita treenejä, älä tee samaa treeniä peräkkäisinä päivinä.
Mä teen itse 3x voimaharjoituksen viikossa + 2x jooga, pilates tai venyttely treenin.
Onko sulla PinkLily muita treeniohjelmia? Voitais vaihdella niitä?
Tässä mun eilinen:
vatsapyörä 3 x 20
vaaka kyykky 15kg levypainolla 3 x 20
ojentajapunnerrus 3 x 20
tuulimylly 15kg levypainolla 3x15 molemmat puolet
yhden käden punnerrus 3 x 10 molemmat puolet
askelkyykky varioitu 3 x 20 molemmat puolet
hauis 15kg levypainolla, 3 x 8
+ lopuksi neljä erilaista pilates vatsaliikettä

Myös vatsarepun kiinteytys operaatio käynnissä :)
 
Mä tein eilen kans kuntopiirin ja tänään oli vuorossa astanga-jooga. Eli mä vaihtelisin sinuna noita treenejä, älä tee samaa treeniä peräkkäisinä päivinä.
Mä teen itse 3x voimaharjoituksen viikossa + 2x jooga, pilates tai venyttely treenin.
Onko sulla PinkLily muita treeniohjelmia? Voitais vaihdella niitä?
Tässä mun eilinen:
vatsapyörä 3 x 20
vaaka kyykky 15kg levypainolla 3 x 20
ojentajapunnerrus 3 x 20
tuulimylly 15kg levypainolla 3x15 molemmat puolet
yhden käden punnerrus 3 x 10 molemmat puolet
askelkyykky varioitu 3 x 20 molemmat puolet
hauis 15kg levypainolla, 3 x 8
+ lopuksi neljä erilaista pilates vatsaliikettä

Myös vatsarepun kiinteytys operaatio käynnissä :)
Pilates vatsaliikkeitä? Mitäs ne on :D

Ei mulla oo, aika pitkälti noikin heitin päästäni eilen sitä mukaan kun tein :D
Mä haluisin jotain muitakin helppoja liikkeitä, mitä on samalla supertehokkaita :D
Noi kyykyt saa mun polvet huutamaan hoosiannaa, sen puolesta on vähän huono tehdä niitä. Koitan kyllä hyvin väliajoin joko onnistuis :)
 
Entinen kuntosalihirmu :-)
Kyykkäämisestä: jos polviin sattuu, kannattaa kiinnittää tosi paljon huomiota tekniikkaan. Eli jalkaterät hieman viistoon ja polvien täytyy kulkea jalkaterien suuntaisesti. Paino tulee kantapäille ja peppu menee taaksepäin kyykätessä. Jos päästät polvet lenksumaan etkä pidä lihaksia koko ajan tiukassa otteessa, niin polvet ei tykkää! Vähän huonompipolvinenkin pystyy pienemmillä painoilla kyykkäämään, jos tekniikka on hyvä (kokemusta on!).

Ja lihaskivut lähtee samalla keinolla kuin ovat tulleetkin, joten reippaasti vaan toistamaan. Välillä sitten lepopäivää :).

(Pitäis tässä itekin intoutua, niin hyvä alottaa muita tsemppaamalla...)
 
fitnesse
Itsellä oli eilen rinta-olkapäät-ojentajat-vatsa-kylkitreeni:

3 x 10-15 penkkipunnerrus, tasapenkillä
3 x 10-15 vipunostot sivuille käsipainoilla, vinopenkillä
3 x 10-15 pullower käsipainolla
3 x 10-15 pystypunnerrus käsipainoilla, seisten
3 x 10-15 vipunostot sivulle käsipainoilla, seisten
3 x 10-15 vipunostot taakse käsipainoilla, penkissä
3 x 10-15 ojentajapunnerrus taljalla
3 x 10-15 ranskalainen punnerrus levytangolla, maaten
3 x 20-30 jalkojen nostot penkillä
3 x 20-30 vatsarutistus
3 x 20-30 vartalonkierrot lisäpainolla

Huomenna reidet-pohkeet-selkä-epäkkäät-hauis-kyynärvarret

3-5 kertaa viikossa lisäksi ennen aamiaista 30-50 minuutin aerobinen.
 
Mulla on muutama hyvä ohjelma, kaksosten päiväunten aikaan niitä sitten väännän hikihatussa olkkarissa :) Yksinkertaisia liikkeitä ja nopeita tehdä, max 30min tauoista riippues. Jos oikein puristaa eikä pidä taukoja voi 20min ehtiä tehdä tosi tehokkaan treenin.
Tässä mun treenit:
maanantaina
ojentajapunnerrus 3 x 20
kyykky 3 x 20
punnerrus 3 x 20
askelkyykky 2 x 20
kulmasoutu 3 x 20
pystypunnerrus 3 x 12
hauis 3 x 12
+ kylkiliikkeet kyljellään maaten yhden käden varassa toinen jalka ilmaan kohotettuna kyljen nostoja 3 x 20 molemmin puolet + vatsapyörä 3 x 20
Muut liikkeet teen 15kg levypainon kanssa lisäpainolla (siis kyykyn, kulmasoudun yms)

Tiistai on joogapäivä, keskiviikkona teen toisenlaisen kuntopiirin, to pilatesta ja pe uudessa fit-lehdessä olleen "kesän tehokkain treeni" kuntopiirin.
Nyt toine marakatti heräsi, kirjoitan niistä pilatesvatsoista myöhemmin :)
 
No joo
[QUOTE="vieras";24188158]Lihasten pitää saada levätäkin että ne voi kasvaa ja kehittyä.[/QUOTE]

Jos käyt salilla ja treenaat isoilla painoilla, pidät reilusti vapaapäiviä (noin puolet viikkoa, silloin voi tosin tehdä kevyttä aerobista, mutta ei painoilla). Jos kotona korkeintaan omalla painollaan punnertaa ja kyykkää, voi sitä tehdä (ja melkein pitääkin!) joka ikinen päivä. Korkeintaa pitää pari välipäivää viikossa.
 
fitnesse
[QUOTE="vieras";24188158]Lihasten pitää saada levätäkin että ne voi kasvaa ja kehittyä.[/QUOTE]

Itsellä toimii hyvin seuraava jako

ma: rinta-olkapäät-ojentajat-vatsa-kyljet
ti: reidet-pohkeet-selkä-epäkkäät-hauis-kyynärvarret
ke: välipäivä
to: rinta-olkapäät-ojentajat-vatsa-kyljet
pe: reidet-pohkeet-selkä-epäkkäät-hauis-kyynärvarret
la: välipäivä
su: välipäivä

aerobista teen niinä päivinä kuin tuntuu hyvältä, mutta vähintään 3 kertaa viikossa 30 min.
 
20 min tein taas (parempi kai jotain ku ei mitään :D) 150 vatsalihasta 3 eri liikettä. 10min yhdistettyä hyppynarua ja hölkkää.
Vielä jatkan loppu venyttelyä :)
Sen jälkeen pian pian siivoomaan, ettei oo sotkusta kun asentaja tulee.. Ja varmaan kannattais suihkuunkin mennä :LOL:

Kiitos ylemmistä sarjoista. Täältä pääsen sit kattoon vaihtelua :)
 
niin ne pilates-vatsat, yritän selittää.
Esim selinmakuulla jalat koukussa, nostan lantion ylös ja ojennan jalkoja vuorotellen suoraksi.
Toinen liike selinmakuulla, ojennan vuoro jalkaa/kättä suoraksi.
Rullaus tehdään lähtöasento istuen, jalat koukussa, kädet säärien päällä: rullaa selälleen ja takaisin lähtöasentoon
Pallolla voi tehdä esim istuen, jalat koukussa laitat pallon nilkkojen väliin ja ojennat kädet eteen. Nostat sitten jalkoja ilmaan ja ojennat ne, siis yhtäaikaa pallo nilkkojen välissä ja kädet eteen ojennettuna.
Tais olla aika sekavaa tekstiä, hankala selitttää noita liikkeitä ilman kuvia :)
 
callaa
Mä olen tehnyt Callanetics-jumppaa kirjan ja vanhan VHS:n mukaan, tarkoituksena myöskin toi masureppu häivyttää. Aloitin juhannukselta ja kyllä alkaa tuloksia jo näkyä: mahamakkarasta on hävinnyt 5 cm, molemmista reisistä 2 cm, vyötäröltä 2 cm, käsivarsista (allit) 1cm :D Ja olen siis hoikanpuoleinen, kamala masurömppä vaan vaivana ja rumat reidet. Tätä aion nyt kyllä ilman muuta jatkaa ihan säännöllisesti ja toivon mukaan toi masuröllykkä vielä häviää kokonaan!!!
 

Yhteistyössä