Sanonnoista ym.

Mä lähetin tyttärelle (21v) synttäriviestiksi "onnea onnea onnea vaan, punainen tupa ja perunamaa" tahallani ihan järjettömässä järjestyksessä.
Ja sit tuli mieleen, että tajuskohan tyttö ollenkaan.... Ja soitin perään...Oikein arvasin, tyttö oli ihmetellyt viestiä, ja ajatellut, että jotain "äitin juttuja taas" =)
On tuo onnittelurimpsu tuttu varmaan joillekin? Ainakin meille vanhemmille (ei siis vanhoille...)

Ja sitten kuinka paljon sanontoja muistetaan? Just laitoin viestin mua paljon nuoremmalle ihmiselle, että "pojasta polvi paranee"...

Oletan, että nuoremmatkin ihmiset tuntee sanontoja. Eikö niin? =)
 
Kyllä mä tunnen paljon sanontoja vaikka ikää on vain 23. Tämän selittää kyllä se,että äitini mummo on viljellyt sanontoja paljon äidin lapsuudenkodissa. Hän sitten on siirtänyt ne minulle. Minusta se on ihana lahja ja muistutus isomummostani,jota en koskaan tavannut.
 
Non compos mentis
Epäilisin tällä olevan yhteyttä siihen, miten paljon ihminen lukee tietyntyyppistä kirjallisuutta. Raamatusta lähtöisin paljon sanontoja, se jo lukemistona antaa paljon eväitä näihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Epäilisin tällä olevan yhteyttä siihen, miten paljon ihminen lukee tietyntyyppistä kirjallisuutta. Raamatusta lähtöisin paljon sanontoja, se jo lukemistona antaa paljon eväitä näihin.
raamatusta en tiedä riparin jälkeen en ole koko opukseen koskenu.luulisin että itsellä asiaan vaikuttanut se että olen aina viihtynyt vanhojen ihmisten seurassa.ja ikää 27 vuotta.

 

Yhteistyössä