sappivaivaa?

Onko muilla sappivaivoja? Millaisia kipuja teillä on? Onko vain kohtauksia, vai onko jotain tuntemuksia myös kohtausten välissä? Liittyykö niihin myös närästyksen tuntuista kipua?

Itsellä tulee järkyttävä kiritys pallean kohdalle, sellainen vähän kouristuksen omainen tunne... liittyy ruokailuun, yleensä n. tunnin päästä ruokailusta. Kestää 15min-6 tuntiin. Välillä tulee myös yöllä, herään yhtäkkiä inhottavaan oloon. Hikoiluttaa, ahdistaa, pahassa kohtauksessa oksettaa. Hengittäminen syvään sattuu, pitää vaan olla liikkumatta paikoillaan ja keskittyä rauhalliseen hengittelyyn. Kipu pistää läpi kropan selkää, lapaluiden väliin. Ei ole toispuoleista, kuten ilmeisesti sappikohtaus usein on?!?

Kertokaa kokemuksianne? Ultraan olen jonossa, mutta kestää näköjään monta viikkoa!
 
mulla oli just tollasta 7.v sitten, mutta onneksi pääsin suht äkkiä leikkaukseen ja niin niistä tuli historiaa. leikkaus oli helppo ja paraneminen nopeaa. kävin ekaks yksityisellä ultraamassa ne
 
:hug: mulla oli just vuosi sitten tuollaiset kuvaamasi kivut...menin lääkäriin ja minulle tehtiin ihan leikkaus.Poistettiin sappirakko+kivet,avoleikkauksella.Koska olin raskaana niin tähystysleikkausta ei voitu tehdä.Mene vaikka päivystykseen jos teillä on semmoinen siellä niiden kipujen kanssa ja vaikka keskellä yötä jos vaan mahdollista,pääset nopeammin tutkimuksiin ja mahdolliseen leikkaukseen jos tarvis.Jaksamisia sinulle!! :hug: :hug:
 

Yhteistyössä