"Sarasvuo ei jäisi koti-isäksi"- Eihän Jarin tarvitse, kun kyllähän toki naiset hoitaa lapset!

"Jari Sarasvuo kertoi Porissa SuomiAreenan paneelin yhteydessä Iltalehdelle, että yhteiskunta suhtautuu perheen ja työn yhdistämiseen paremmin kuin silloin, kun hän tuli isäksi ensimmäisen kerran 25-vuotiaana.

Olisitko valmis jäämään vuodeksi hoitovapaalle?

- En. Mutta ei se tarkoita sitä, että tämä olisi neuvoni kaikille miehille. Minulle työnteko on niin rakas asia, että jos sanoisin, että olisin valmis elämään vuoden vauvan kanssa, niin se olisi vale.

- Olen valmis tekemään paljon enemmän kuin 25-vuotiaana kuvittelin. Pidin kolmen viikon isyysloman ja pystyn aivan eri tavalla priorisoimaan uusimman tulokkaan tarpeita.

- En ajattele niin, että ne, jotka jäisivät vuodeksi hoitovapaalle olisivat jotenkin vähäisempiä, mutta kysyessäsi asiaa niin... Tämä on tasapainokysymys, ja tasapaino tuntuu löytyneen ja se on kaikille asianosaisille aika tyydyttävä."

Sarasvuo ei jäisi koti-isäksi | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
 
Minusta jotenkin tuo lausunto osoittaa kovasti Jari Sarasvuon kapea katseisuutta. Mitäs jos lapsellesi olisi parempi, että olisit kotona? Entäs jos sinulla ei olisi vaimoa hoitamassa lasta, jos hän vaikka sairastuisi vakavasti?

Kyllähän se on vain tärkeintä, että miehelle työ on rakas. Lapsen parasta voikin sitten miettiä vaikka vaimo..

Is:n galluppi samasta asiasta:
Mies, jäisitkö vuodeksi kotiin vauvan kanssa?
Kyllä 68% Ei 32%
 
"hah"
Mä luulen että moni mies haluaisi jäädä koti-isäksi, mutta aika usea muutaman kuukauden jälkeen lähtisi juosten takaisin töihin. :) Ajatuksena mukava "ylimääräinen loma", mutta käytännössä... no, mehän se tiedetään ;)
 
"Daa"
[QUOTE="hah";24193869]Mä luulen että moni mies haluaisi jäädä koti-isäksi, mutta aika usea muutaman kuukauden jälkeen lähtisi juosten takaisin töihin. :) Ajatuksena mukava "ylimääräinen loma", mutta käytännössä... no, mehän se tiedetään ;)[/QUOTE]

Tätä mä kyllä peesailen :D
 
  • Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
No en kyllä yhtään ihmettele... En tykkää kyllä yhtään tuosta hahmosta. Itsekäs ja rikas(?) ja sitten kuvittelee ihan noin vain voivansa arvostella muita kuin omaa elämäntyyliään. Tuollaiset "minä tiedän tämän"-ihmiset nyt ei yleisestiottaen muutenkaan säväytä..
 
Ei sinäällään mitään väärää, mutta jotenkin noissa sen lausunnoissa on jälleen itsekäs sävy. Tuntuu, että hänhän voi vaan päättää, että lähtee takaisin rakkaaseen työhönsä ja vaimo jää kotiin. Tuosta haastattelusta unohtui kokonaan se toinen puoli, entäs jos vaimokin haluaisi nopeasti takaisin töihin? Mikä sille lapselle on parasta?

Ja jotenki tuntuu, että ei tuo ainakaan kannusta miehiä koti-isyyteen.
 
---
Ei sinäällään mitään väärää, mutta jotenkin noissa sen lausunnoissa on jälleen itsekäs sävy. Tuntuu, että hänhän voi vaan päättää, että lähtee takaisin rakkaaseen työhönsä ja vaimo jää kotiin. Tuosta haastattelusta unohtui kokonaan se toinen puoli, entäs jos vaimokin haluaisi nopeasti takaisin töihin? Mikä sille lapselle on parasta?

Ja jotenki tuntuu, että ei tuo ainakaan kannusta miehiä koti-isyyteen.
No hänhän puhuu tuossa vain omasta puolestaan. Kyllä he varmasti ovat nämä asiat keskustelleet vaimonsa kanssa.

Ja miksi Jarin pitäisi kannustaa ketään koti-isyyteen?
 
"vieras"
Ei sinäällään mitään väärää, mutta jotenkin noissa sen lausunnoissa on jälleen itsekäs sävy. Tuntuu, että hänhän voi vaan päättää, että lähtee takaisin rakkaaseen työhönsä ja vaimo jää kotiin. Tuosta haastattelusta unohtui kokonaan se toinen puoli, entäs jos vaimokin haluaisi nopeasti takaisin töihin? Mikä sille lapselle on parasta?

Ja jotenki tuntuu, että ei tuo ainakaan kannusta miehiä koti-isyyteen.
Koti-isyydestä ei ole tutkitusti mitään hyötyä, jos sitä vertaa kotiäitiyteen.
 
- En. Mutta ei se tarkoita sitä, että tämä olisi neuvoni kaikille miehille. Minulle työnteko on niin rakas asia, että jos sanoisin, että olisin valmis elämään vuoden vauvan kanssa, niin se olisi vale.
Sanoisin ennemmin, että hyvä, että on rehellinen. Luulisi, että vaimonsakin on tiennyt Jarin ajatuksista ennen kuin ovat vauvaa alkaneet puhaamaan.
 
"Lila"
No hänhän puhuu tuossa vain omasta puolestaan. Kyllä he varmasti ovat nämä asiat keskustelleet vaimonsa kanssa.

Ja miksi Jarin pitäisi kannustaa ketään koti-isyyteen?
Peesi. En nyt ymmärrä tätä keuhkoamista Jarin ratkaisusta. Jos Virpi on tyytyväinen saadessaan olla kotona pienen tyttärensä kanssa, niin mitäs se muille kuuluu.

Ilmeisesti Virpi on "parempi" vauvan kanssa kuin Jari. That´s it.
 
maissihiiri
No mitä sitten? Ei kai kaikkien tarvitsekaan haluta, ei kaikki äiditkään halua jäädä koti-äidiksi.

Alkaa tämä tasa-arvo vouhotus menemään jo aivan yli, eihän se nyt sitä tarkoita ettei lapsistaan välitä vaikka ei haluakaan jäädä pitkäksi aikaa kotiin. Ja mä veikkaan että tuo Sarasvuo tekee pikkusen lyhyempää työviikkoa kuin normiduunari, eiköhän sillä ole firmassaan johtofirma joka aika pitkälti tekee työt.
 
En oikein ymmärtänyt Sarasvuon sanomisia: "En ajattele niin, että ne, jotka jäisivät vuodeksi hoitovapaalle olisivat jotenkin vähäisempiä, mutta..." Siis hänellä on jostain syystä kuitenkin päässään sellainen ajatus, että joku voi pitää kotiin jääviä miehiä "vähäisempinä" - miksi ihmeessä?

Hyvää on, että hän suoraan sanoo rakastavansa enemmän työtään kuin vauvan kanssa olemista. Eipähän ainakaan teeskentele. Mutta jotenkin kummallinen olo jäi tuosta lausunnosta.

Olen iloinen, että Sarasvuo ei ole lasteni isä. =)
 
no joo
[QUOTE="hah";24193869]Mä luulen että moni mies haluaisi jäädä koti-isäksi, mutta aika usea muutaman kuukauden jälkeen lähtisi juosten takaisin töihin. :) Ajatuksena mukava "ylimääräinen loma", mutta käytännössä... no, mehän se tiedetään ;)[/QUOTE]

Tiedätkö miks ne haluaa takas töihin? Ei suinkaan työnmäärän vuoksi vaan tylsyyden. Ei miehiä kiinosta mitkään kahvittelu-juorukerhot joissa jauhetaan lapsen kakan koostumuksesta, tai voisitko kuvitella miehen shoppailemassa päivittäin muksujen kanssa? EI. He kuolevat vaan siihen ainaiseen saman toimittamiseen - pyykkiä, ruokaa, siivousta, pyykkiä,tiskiä...Aika moni meis tarttee muutakin virikettä...
 
"mies"
[QUOTE="hah";24193869]Mä luulen että moni mies haluaisi jäädä koti-isäksi, mutta aika usea muutaman kuukauden jälkeen lähtisi juosten takaisin töihin. :) Ajatuksena mukava "ylimääräinen loma", mutta käytännössä... no, mehän se tiedetään ;)[/QUOTE]

Aika moni isä haluaa jäädä koit-isäksi - ja jaksaisikin sitä. Mutta äiti ei anna, koska kotona olo koetaan äitien oikeudeksi ja siitähän naisen on pidetävä kiinni kynsin ja hampain. Antaa miehen ravata töissä, lapsen verukeella on hyvä olla kotona
 
"vieras"
Tiedätkö miks ne haluaa takas töihin? Ei suinkaan työnmäärän vuoksi vaan tylsyyden. Ei miehiä kiinosta mitkään kahvittelu-juorukerhot joissa jauhetaan lapsen kakan koostumuksesta, tai voisitko kuvitella miehen shoppailemassa päivittäin muksujen kanssa? EI. He kuolevat vaan siihen ainaiseen saman toimittamiseen - pyykkiä, ruokaa, siivousta, pyykkiä,tiskiä...Aika moni meis tarttee muutakin virikettä...
Näin, ja sitten ihmetellään ja kauhistellaan naisia jotka ei halua olla vuosia kotona lastensa kanssa. Ihan kuin mies ja nainen ois eri rotua. :D Aika moni nainenkin tarttee muutakin virikettä!
 

Yhteistyössä