Sarvikuono

Onko kellään aikuisella ja auttaako tukkoiseen oloon?
Miten meni eka kerta, menikö väärään paikkaan sitä suolavettä, meinasin tänään kokeilla kun saunaan ollaan menossa. Sairaanhoitaja suositteli mulle tota laitetta ja tänään sit ostin ja hain merisuolaa
 
neljän äiti
Meinaahan siinä ekalla kerralla hukkua. Mut äkkäiä oppii. Helppoa se on ja NIIN hyvä keksintö! miks sitä saunassa ppitäis käyttää? Mä käytän ihan vaan vessassa.
 
onon
Mulla on ollut jo vuosia. Alkuun käytin päivittäin, nykyisin vain tarvittaessa. Auttaa avaamaan röörit. Homma onnistuu hyvin, myös ekalla kerralla, kun muistaa pitää leuan lähellä rintaa. Muutenhan menee vesi heti väärään osoitteeseen. Itse käytän ihan tavallista ruokasuolaa, en mitään sen erityisempää "merisuolaa".
 
Menin talvella pahan poskiontelontulehduksen takia lääkäriin. Ei annettu lääkekuuria, sanottiin vain että osta sarvikuono. No, minähän ostin. Muutaman päivän huuhtelin, räkä ja päänsärky lähtivät. Eka kerta vähän pelotti, mutta hyvin se meni. Varovasti kaataa ja muistaa hengittää rauhallisesti suun kautta. Suosittelen! :)
 
suosittelen
Siitepölyaikaan käytän päivittäin, leipomisen jälkeen huuhdon nenän.
Maailman paras keksintö!! En voi käyttää mitään allergia lääkkeitä, joten sarvikuono on ehdoton :)
Ja sen käyttöön oppii pian! Aluksi tuntuu, että huhhuh, mutta kun käyttöön oppii, niin tosi hyvin auttaa :)
 
"Kekkuli"
Mulla on. Auttaa se JOSKUS tukkoisuuteen, ei joka kerta, ja ainakin mun kohdalla vain hyvin lyhyeksi ajaksi. Kyllähän sitä tukkoisuuden tekevää eritettä tulee koko ajan lisää, ei se huuhtelu sen erittymistä poista.

Eikä mene vettä väärään paikkaan, en edes usko että se on mahdollista. Toisesta sieraimesta sisään ja toisesta ulos, se kiertää tuolla nenäontelossa (ei mene poskionteloihin, vaikka joku niin väittäisikin).

Mulla on joskus ollut niin hiton tukossa nenä, että vesi ei ole mennyt läpi kummaltakaan puolelta. Sitten ei mahda mitään. Joskus se tulee aluksi ihan tippoina se vesi läpi ja sitten alkaa virrata vapaammin. Ja aikamoista ektoplasmaa joskus tuolta nenästä irtoaa... hyi!
 
"vieras"
Ei sarvikuono ole multa ainakaan pahaa poskiontelotulehdusta pois vienyt vaan kyllä siihen on lääkekuurikin pitänyt hakea. Ja jos nenä on tukossa liikaa niin ei sieltä mikään mene läpi millään. Hyvä se kuitenkin on saamaan räkää pois rööreistä ja helpottaa oloa huomattavasti varsinkin poskiontelotulehduksissa.
 
onon
Veikkaan että sen lavuaarin päällä voisit saada luontevamman asennon. Itse ainakin kumarrun hyvin voimakkaasti siihen lavuaarin lähelle ja painan tosiaan leukaa kohti rintaa. En voisi kuvitella että tekisin sen suihkun alla. Mutta löydät varmasti kokeilemalla itsellesi parhaan asennon.
 
ikm
Aika monikin väittää sen auttavan poskiontelotulehdukseen. En kyllä tajua, mihin väite perustuu, koska ei vesi toisaan poskionteloihin mene. Itse en ole kokeillut tukkoisuuteen, kun mua inhottaa, jos vettä on nenässä. Ja poskiontelotulehdus mulla parani tässä joitakin viikkoja sitten ilman antibiootteja ja sarvikuonoa ihan itsekseen. Aikaa siihen kyllä meni.
 
[QUOTE="vieras";23594444]Merisuolaa? Kyllä mun sarvikuonopaketin ohjeissakin taisi lukea tavallinen ruokasuola.[/QUOTE]

Mulla paketissa lukee hienoa merisuolaa, ja ettei saa missään tapauksessa käyttää pansuolaa tai muita normaalisuoloja. Apteekista ostin ton sarvikuonon
 

Yhteistyössä