sattuuko epiduraalin laittaminen kauheasti?

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
kolmen äiti..
Ensimmäisessä synnytyksessä ei sattunut yhtään pistäminen. Toisessa ei ehditty antamaan mitään. Kolmannessa sattui aivan kauheasti, koko selkärankaa salamoi kauheasti, vaikka olin ihan paikallaan. Ja salamoi vielä viikko synnytyksen jälkeen, ettei voinut istua pidempään. Eri pistäjä oli mitä ekas. En osaa sanoa ottaisinko enään epiduraalia, jäi niin ikävä muisto..
 
Mä en edes huomannut, että ne sen laittoi. Siis en kyllä mitään tuntenut, nipisti hieman se puudutus ei muuten mitään tuntemuksia.

JA toinen tulee leikkauksella, joten epiduraalin voimin mennään. JA vaikka oisin yrittänyt normikautta niin olisin sen silti ottanut
 
1. synnytyksessä joutui pistämään ehkä noin 3 keraa kun katetri ei "uimut" siellä kanavassa. Ilokaasua vetelin koko ajan, joten ei sattunut. Auttoi hyvin ja nukuinkin sen jälkeen n1½h.

2. synnytyksessä otin taas ilokaasua koko pistoajan, ei sattunut. Pisti vain kerran (+tietty ihopuudutus). Tällä kertaa puudutus ei auttanut, synnytyksen jälkeen suihkussa huomasin että se oli puuduttanut vain vas. reiden ihon :whistle: . Seuraavalla (?) kerralla kai harkitsen spinaalia, koska synnytys oli todella vauhdikas muuten...
 
Tsemppiä
Esikoisen synnyttäminen oli yhtä helvettiä! Ilman kipulääkkeitä. Pelkäsin hirveästi kaikkia piikkejä:(
Toisen synnyttäminen. Ja tosiaan olo oli ihanan helpottunut, kun sain epun. Silloin olo oli tosi hyvä:D Kyllä se lopuksi oli parempi vaihtoehto ottaa piikki, kun kestää se kipu.
Minä jos kuka olen kipuherkkä joka asiaan!
 
Ei tuntunut missään. Vaikeinta oli tosiaan käpertyä ja pysyä paikallaan kun supisti. Minulle on kolmesti laitettu spinaalikin, kahdesti ilman esilääkitystä ja kerran yhden Diapamin jälkeen (kaksi sektiota ja yksi jalkaleikkaus), ja vain se esilääkitty kerta jostain syystä sattui vähän ja jouduttiin pistämään monta kertaa. Sitten kun sain vielä kipulääkettä suoneen niin että rentouduin kunnolla, onnistui pistäminenkin. Eikä jäänyt mitään kammoa :)
 
f
Ei sattunut yhtään. Samaan aikaan tuleva supistus sen sijaan sattui ja vei ajatukset muualle koko puudutteen laittamisesta.
Toimi tosi hyvin, tosin pissaamaan en pystyny. Ponnistusvaiheessakaan ei supistukset tehny kipeetä, mutta tunsin ne tosi hyvin kuitenkin. Venyminen kyllä sattui. Repeemistä en tuntenut.
Ottaisin seuraavallakin kerralla vaikkei se taattua ole, että toimii yhtä hyvin.
 
Epiduraalin laitto ei niissä tuskissa tuntunut miltään, mutta samaan aikaan tulevat supistukset olivat jotain aivan järkyttävää, kun oli pysyttävä paikoillaan, sattuipa kuinka paljon tahansa. Mutta epiduraali vei kaikki kivut. Vajaa 2h epiduraalin laitosta olin täysin auki ja aloin ponnistaa, tunsin supistukset voimakkaana painontunteena ja ponnistaminen sujui hienosti epiduraalista huolimatta. Varsinaisia kipuja ponnistusvaiheessa ei ollut, ainoastaan tuo paineen tunne.
 
vieras
Ei epiduraali ainakaan minussa tuntunut missään.

Supistukset ne sattuu kauheasti, epiduraalin saamisen aiheuttamaa tunnetta en muista. Ilmeisesti se ei tuntunut missään.

Supisti kummassakin synnytyksessä sillähetkellä kauheasti, joten ehkäpä se huomio oli vähän muualla kuin siellä missää kymmenesosa millimetrin kokoinen neulanpää osuu ihoon. :D
 
No eihän se satu muutakun puudutusaine kirvelee. Mutta muuten kun on supistukset epiduraalin laitto menee suht kivasti mut mulle kun tokalla kerralla laitettiin niin ettei ollu mitää kipuja ni mun kohdalla se ei ollu kauheen kivaa. ei se satu mut mulla tuntu hermos nii pahalta et vaik 3 hoitajaa piti must kii ni en pysyny paikallani. mulla jäi kammo. Mutta sitten kun se oli laitettu ni sit ei kyl tuntenu yhtää mitää! Mut mulla kokemusta vain sektioista :/
 
vieras
Ensin puudutetaan alue mihin epiduraali laitetaan -se nipisti hieman, mut itse epiduraalin laitto en tuntunu missään.
Neulaa ei jää, vaan siitä lähtee kanyyli/putki hartioille, johon voi sitten lisätä annoksia.

Ehdottomasti ottaisin uudestaankin! Oli ensimmäinen helpotus niihin tuskiin kahden päivän aikana.
 
minäkin pelkäsin, mutta tosiaan niissä kivuissa ihan mikä vaan helpotus kelpasi ja otin sen, oikein odotin sitä. ei sattunut yhtään, epämukavaa oli. ja kamalaa tosiaan olla paikallaan sen aikaa. toi kuitenkin suuren helpotuksen ja aion ottaa uudelleen ja aikaisemmin.
enemmän inhottavalta tuntui kipupiikki reisilihakseen synnytyksen aiemmassa vaiheessa
 
heidi
Mulle laitettiin spinaali ja sen laiton yhteydessä tuntu toisessa jalassa niinkuin ois annettu kova sähköisku.Muuten ei kyllä tuntunut missään.Ja kyllä se oli niin ihanaa kun ei enää supistukset tuntunut yhtään ja synnytys oli ihanan rauhallinen.
 
vieras
Ei se nyt varsinaisesti satu, mutta kun ensin pistellään tippaa 3kertaa (molenpiin käsiin) ja sitten se epiduraali sinne selkään 3krt niin alkaa jotenkin olla vitsit vähissä niihin "oho, ei se nyt mennytkään kohdalleen, koita vielä hetki olla siinä (saatanan hankalassa) asennossa, jos nyt onnistuisi". Kivut lähtee, mutta niin lähti supistuksetkin ja sitten se vauhdittaminen nenäsuihkeella toi pirulliset kivut johon ei enää epiduraalitkaan auttaneet.
 
mun kokemuksen mukaan
ei paljon kiinnostanut siinä vaiheessa sattuiko vai ei kun tunsi samaan aikaan hiukan toisiin sfääreihin kuuluvaa kipua. labratädin, kätilöiden kommentit myös kun ottivat neulalla näyteittä yms ja samalla pahoittelivat että tämä nyt vähän voi tuntua, olivat hiukan turhia kun siinä vaiheessa..

 
vieras
:LOL:

Niissä tuskissa ei se pistäminen tunnu enää yhtään missään.
Minulle laitettiin KAIKKI mahdolliset ja mahdottomat kivunlievitykset ja mikään ei auttanut, EI MIKÄÄN.

Mikäli joskus vielä raskaaksi tulen, en suostu koskaan synnyttämään alateitse. Niin täydellistä HELVETTIÄ kuopuksen synnyttäminen oli. Ihan perkeleestä :(
 
trauma
Alkuperäinen kirjoittaja h:
epiduraali ei sattunut lainkaan, ainoastaan oksitosiinitippa sattui vähäsen kun se käteen pistettiin.
Mä meinasin pyörtyä siihen kipuun kun ne laitto tippaa. Vedin ilokaasua kai liikaa kun rupes pimeneen ja äänet muuttu kaukaisika ja sikiön sydänmensyke nous pilviin. :/ Eivät saaneet kohdilleen vaan tökkivät ohi moneen kertaan! Sattu eniten koko synnytyksessä. Huh.. Ens kerralla pyydään suoraan yrittään käsivarteen.
 
Turkilmas
Esikoista synnyttäessäni laitettiin epiduraali ja se tuntui musta lähinnä taivaalliselta. Sitä nipistystä ei pahemmin edes huomannut synnytystuskissa ja sen jälkeen tuli lämmin ja raukea olo :heart: .

 

Yhteistyössä