sattuuko?

marjut109
ei satu - ainakaan minulla
siinä vaiheessa kun mullekin epiduraali laitettiin niin se oli lähinnä suuri helpotus eikä tuntunut missään.
Itse ei piikkiä näe kun se selkään laitetaan ja minäkin keskityin lähinnä silmät kiinni suppareihin ja hengittelyyn..
 
peruna
Ekaa kertaa en juuri muistkkaan, saati sitten kipua tai kivuttomuutta synnytyksen tuskaisuuden takia.
Toisessa synnytyksessä olin ehkä liiankin tietoinen ja odotin piikin laittoa jo valmiiksi inholla. Enpä voi sanoa että sattuu, enemmänkin ällöttää ajatus ja tietyt äänet piikin laitossa.
Luultavasti et koko tapahtumaa huomaa jos siihen synnytyksessä päädytte.
 
Kun on kärsinyt oikein kovista supisteluista ja kivuista,ei sitä enään siinä vaiheessa mieti että sattuuko epiduraalin laitto.Sitä vaan toivoo että antakaa nyt jotain ja äkkiä että saa helpotusta siihen olotilaan...... :eek: Näin ainakin minulla.
 
sarah
Mulla sattu! tai siis se asento...
Lääkäriopiskelija tai mikä nyt olikaan yritti 30min laittaa puudutetta onnistumatta! "oikea" lekuri laitoi sen hetkessä eikä se sattunut. Kippurassa olessa asento oli niin vaikea ja niin pitkään, että oli helpotus kun puudute aikoi tehoamaan.
 
olen kans hieman piikkikammoinen, mutta tuossa vaiheessa sitä ei enää huomannu. supistuksia tuli 2 minuutin välein. sitä vaan yritti olla paikallaan. ja seittemänteen taivaaseenhan sitä sitten leijuttiin kun puudutus alkoi vaikuttamaan. samantien häipyi oksettava olokin ja kyljellä makaaminen ei enää tuntunut pahalta.
tsemppiä! :wave:
 
pallero harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 18:31 Mother kirjoitti:
Kun on kärsinyt oikein kovista supisteluista ja kivuista,ei sitä enään siinä vaiheessa mieti että sattuuko epiduraalin laitto.Sitä vaan toivoo että antakaa nyt jotain ja äkkiä että saa helpotusta siihen olotilaan...... :eek: Näin ainakin minulla.
näinpä se vähän taitaa olla. ja se pistokohta kans puudutetaan kevyesti ennen sitä isoa neulaa, joten se itse epiduraali-neulan laitto ei pitäis kauheemmin sattua. Vähän epämiellyttävältä tietty tuntuu.
 
manhattan
esikoisen kohdalla sattui sen verran, mitä puudutuspiikin laitto nippas!toisen kohdalla, kun epiduraali meni mönkään, tuntui valtava paine selkärangassa, se ei ollut mukavaa!kammo jäi!kolmannen kanssa yritän ilman!
 
hepe75
Minuu kyllä sattu! Vihlo silleen ilkeesti selkärangassa. Mut oli siitä kyllä sit apuakin! Eli luultavasti se oli pieni kipu siihen nähen mitä supparit ois koskenu ilman sitä. Suosittelen lämpimästi epiduraalia,kyllä sen kestää!
 
miraharmaakatti
Ei sattunu. Toisaalta mulla kesti ikuisuus ennen kun lekuri onnistui löytään oikeen nikamanvälin. Ja suippas sinä aikana aika mageesti ja useaan. Lopulta paikka löyty istuvassa asennossa. Hyvä niin et haki aikansa oikeeta kulmaa ettei käynyt kuten ystävälläni. Sen epiduraali meni jotenkin "vinoon" ja sai 2 viikon kamalan päänsäryn kyytipoijaks :/
 
itse pelkäsin ihan kamalasti sen laittoa, koska minulta on otettu selkäydin näytteitä ja se sattui kamalasti, mutta kun kerroin pelosta ja hoitajat neuvoivat ettei saaliikkua ja pitää olla niin kyyryssä kuin voi, se ei tuntunut yhtään :D
 
merelle
mä en edes tuntenut supistustet lomassa mutta sillon se tuntu inhottavalta kun mut leikattiin ja se laitettin, mut ei se sillonkaan sattunut, suthan pudutetaan ensin ihosta, se tuntuu sellaselta pieneltä sähköiskulta.
 
Mä en oikeen muista koko tilanteesta paljon mitään. Muistan vaan että lääkäri puhui huonoa suomea ja oli aika persoonallisen näköinen. Ei siis sattunut, keskityin supistuksiin ja olin vetänyt aika paljon ilokaasua ennen epiduraalia...sillä mahtaa olla asian kanssa tekemistä :whistle:
 

Yhteistyössä