satuhäät

  • Viestiketjun aloittaja <3
  • Ensimmäinen viesti
minä
Itse oon uskovainen ja pidettiin myös kiinni tosta periaatteesta ettei seksiä ennen avioliittoa eikä asuttu yhdessäkään ennen sitä. Sairaan vaikeaahan se on, mutta jälkikäteen tuntui myös sairaan hyvälle että onnistuttiin siinä. Nyt on oltu naimisissa 6 vuotta eikä kertaakaan oo kaduttanut se odottamispäätös tai avioliittoo yleensäkään. Itse kyllä sanoisin että seurusteluun on sillon pakko sitoutua aika lujasti, koska en minä ainakaan kovin kepein perustein olisi lähtenyt katsomaan mihin asti homma kantaa kun tiesi alusta alkaen mikä on tilanne. Tuli ainakin tutustuttua kunnolla toiseen ja keskusteltua ummet ja lammet - sekin aika, mikä muuten ehkä olisi tullut käytettyä kutemiseen :)

Ymmärrän hyvin ettei kaikki ymmärrä ollenkaan tällasia valintoja - miten voisi ymmärtää, kun pitäis ensin sisäistää se arvopohja mistä nää päätökset lähtee. En mäkään ymmärrä Subin hääohjelman tämän päivän pariskuntaa ja heidän valintojaan :) Ja ymmärrän senkin, että jonkun mielestä koko Raamattu on ihan satua, jos ei itse ole kokenut todeksi niitä asioita omassa elämässä.

Kristinuskon ideahan on se, että riippumatta menneisyydestä jokaisella on mahdollisuus lähteä puhtaalta pöydältä. Eihän tota neitokaista mikään enää neitsyeksi tee, mutta mun mielestä on äärettömän kunnioitettavaa että haluaa elämänmuutoksensa jälkeen muuttaa käyttäytymistään ja valintojaankin.
 
pakko harmaantua
Hiukan pisti naurattamaan kun tajusin kesken ohjelman mistä perheestä tuo morsian on. Vaikkakin kerrottiin että morsian on ennen uskoontuloaan seurustellut jne. niin kyllä hiukan nauratti kun tiesi että tämän "syvästi uskovaisen" morsiamen isä on eräälläkin etelänlomalla sammunut jonkun paikallisen autoon eikä enää löytänyt hotellille... siinäpä sulhaselle appiukko jolle kuppi on maistunut ennen ainakin ja paljon
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja pakko harmaantua:
Hiukan pisti naurattamaan kun tajusin kesken ohjelman mistä perheestä tuo morsian on. Vaikkakin kerrottiin että morsian on ennen uskoontuloaan seurustellut jne. niin kyllä hiukan nauratti kun tiesi että tämän "syvästi uskovaisen" morsiamen isä on eräälläkin etelänlomalla sammunut jonkun paikallisen autoon eikä enää löytänyt hotellille... siinäpä sulhaselle appiukko jolle kuppi on maistunut ennen ainakin ja paljon
What is your point? Puhuit morsiamen isästä..Mitä sitten?
 
pakko harmaantua
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja pakko harmaantua:
Hiukan pisti naurattamaan kun tajusin kesken ohjelman mistä perheestä tuo morsian on. Vaikkakin kerrottiin että morsian on ennen uskoontuloaan seurustellut jne. niin kyllä hiukan nauratti kun tiesi että tämän "syvästi uskovaisen" morsiamen isä on eräälläkin etelänlomalla sammunut jonkun paikallisen autoon eikä enää löytänyt hotellille... siinäpä sulhaselle appiukko jolle kuppi on maistunut ennen ainakin ja paljon
What is your point? Puhuit morsiamen isästä..Mitä sitten?
Lähinnä huvitti se kun ohjelmatietojen perusteella kuvittelin että kyse on jostain kovinkin hartaasta perheestä ja tää morsiamen perhe ei ihan siihen kastiin kuulu... morsiankaan ennen.
 
Tuossa eilisessä jaksossa oli kyllä jotain jota omasta suhteesta kaipaa..
Jotenkin heistä vain näkyi se sitoutumisen aitous ja se kun tosiaan olivat tehneet sen lupauksen, etteivät harrasta esiavioillista seksiä ja suudella saa kosinnan aikaan ja seuraavan kerran alttarilla.

Uskoisin, että tietyllä tapaa siinä oppii tuntemaan huomattavasti paremmin tulevan avioimiehensä ja elämänkumppaninsa. Kun mietin esimerkiksi minua ja tulevaa aviomiestäni, on ehkä eri tavalla tutustuttu seurustelun alkuajat. Tai tarkoitan, että olisi voinut ihan rauhassa tutustua ilman, että oli kiire peti puuhiin :D

Nojuu.. tämä on nyt tällaisen kuumeesta kärsivän tytön puhetta taas tämä :LOL:
 
vieras
Millä nää maksoi kaiken? Pikkudiivalle ei kelvannut mikä tahansa asunto vaan piti olla uus, kaikki piti saada uutta, ja ne häät joissa kaikki vedettiin överiksi. Erityisesti se valokuvaus, eikö tää itserakas pikkutyttö saa ihastella itteään muuten tarpeeksi?!

Ja se määräily ja itserakas hymy...kyllä alko poikaparan elämä omillaan aika kurjasti eikä ikinä tuu paremmasta tietämään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä nää maksoi kaiken? Pikkudiivalle ei kelvannut mikä tahansa asunto vaan piti olla uus, kaikki piti saada uutta, ja ne häät joissa kaikki vedettiin överiksi. Erityisesti se valokuvaus, eikö tää itserakas pikkutyttö saa ihastella itteään muuten tarpeeksi?!

Ja se määräily ja itserakas hymy...kyllä alko poikaparan elämä omillaan aika kurjasti eikä ikinä tuu paremmasta tietämään!
pappa betalar!! :D
 
no niin puhu. mut itse en tuomitse kenekään ajatusmaailmaa vaiks mua edelleen kiinnostaa toi evoluutio-asia mihin kukaan uskovainen ei ole vastannu, niin musta on hienoa et joku voi tulla myöhemminki uskoon ja uskon et sitä ihan vilpittömästi kadutti ettei ole neitsyt niinku miehensä. mut aika diiva kyl oli kuitenki, no voihan pinnallisetki ihmiset olla uskossa =) kattelin vaan tota gallerian linkkiä ni aika pose kuvia sielläki tytsystä oli ja sit toi et pitää häämekko raahata tonne etelään ni jos se ei ole vähän diivamaista ja pinnallista ni mitä sitten. ei millään pahalla kuitenkaa tätä paria kohtaan ollenkaa, kuhan mietiskelen.
 
Yhden miehen muija
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen nainen:
Seksitaidot opitaan eri ihmisiltä, niitä ei yksi ja sama ihminen pysty toiselle opettamaan, pitäähän sitä olla vertailupohjaa. Mutta toisaalta jos ei ole koskaan saanut hyvää, ei sitä osaa vaatiakaan ja tyytyy siihen mitä saa. Mutta jos on kokemusta loistavista, hyvistä, keskinkertaisista ja huonoista, ei enää keskinkertaiseen tyydykään. Tämä koskee myös vain muutaman seksikumppanin omaavia.

Mitä enemmän kumppaneita on ollut sitä loistavampi on ihminen sängyssä!
No mihinköhän tämäkin väite perustuu? Itse olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo lähes 10 vuotta, josta n. puolet naimisissa. Seurustelusuhteita (pitkähköjä) nuoruudessa oli molemmilla useita, mutta neitsyinä tosiaan tavattiin - eikä ole kaduttanut pätkääkään meitä kumpaakaan. Seksi sujuu kuin täydellisesti ja sitä ehdittiin harrastaa reilusti jo ennen avioitumista! Eikä meidän kohdalla ole kyse mistään uskovaisuudesta, koska kumpikaan emme ole uskovaisia tms...Myös monilla ystävillämme sama "tilanne" eli naimisissa jo olleet usean vuoden ja molemmille ovat olleet ne "ainokaiset" seksin suhteen. Ja ihan alta 30-vuotiaita siis olemme iältämme! Eikä olla koetttu mitään "kriisiä" moisesta!

Ei seksiä tartte erikseen "opetella". Kauheeta epävarmuutta omista taidoista jos pitää seksikumppanien määrällä taitoja kartuttaa. Hyi hitto, mitä lumppuilua!!

Päin vastoin monilla kavereillani, joilla takanaan monta seksisuhdetta on vaikeus enää vakiintua, etsitään sitä "täydellistä seksipartneria", kun kaikki on jo koettu ja läpipantu, kukaan ei enää riitä eikä kelpaa. Siinäpä sitten vanhentuvat yksinään, kun vierestä vakiintuvat hyvät sulhaskandidaatit ja sitten surkutellaan, kun ei kukaan "huoli"...Näin on käynyt monelle ystävälleni. (Toivon sydämestäni, että osaisivat lopettaa "etsimisen" ja huomata että se tosi rakkaus voi löytyäkin siitä ihan vierestä.)

Ensi viikolla muuten Subin Meidän Häät -ohjelmassa ilmeisesti myös pari joka ei ole harrastanut esiaviollista seksiä. Että pitänee tsiikailla. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä morsian kertoi, että oli harrastanut seksiä?
ei missään, palstalaiset tekee omia johtopäätöksiään
Alussa puhui että ei kaduttaa kun ei ole enää samanlailla puhdas kuin tuleva miehensä joka on neitsyt


Morsian tosiaan sanoi, ettei ole puhdas eli ei ollut neitsyt miehen (pojan) tavatessaan.

Mun mielestä on ihan ok, jos toiset säästävät seksin avioliittoon, vaikka itse sitä en kannata. Mielestäni kannattaisi elää enemmän yhdessä ennenkuin astuu alttarille.

Kuitenkin tuntuu järkevämmältä ihmiset, joilla on luonteelujuutta sillä saralla kuin esim. toisen sarjan pari, joilla ei luonteelujuus kestänyt edes olla ryyppäämättä itseänsä krapulakuntoon hääpäiväksi. Nuoriapareja olivat molemmat. Toiset hetimullekaikkitänne ja toiset ei vaikka avioon molemmat pikaisen seurustelun jälkeen.
 

Yhteistyössä