savonlinnan seudun pienten vauvojen äidit.

pollerolle toivottavasti viime yö on mennyt hyvin =)
meillä neiti (viikon päästä 5kk) on nyt syönyt aamupuolella yötä (4-5 välillä)
taas jonkun aikaa..kun nukkui jo yönsä sitä ennen klo 20-7.30..mutta köhän kehveli kun tuli niin tuli nuo syönnitkin..

ollaan puuroa ruvettu syömään,ja pikkusen jo lihaakin maisteltu :D ja hyvin uppoo kaikki..tietysti sitten jos oikein kova nälkä kerkee tulla,niin ei kyllä yhtään kiinteetä suostu syömään..huuto on kamala..ja pakko ekana isoin nälkä rauhottaa maidolla,ja sit vasta yrittää sosetta.

meillä ei vielä liikuta kuin selälleen pyörii napansa ympäri,ja sujuvasti myllää ittesä poikittain pinniksessä.jalat roikkuu vaan pinnojen välistä =)
 
Minä huomasin sen vauva uinti ilmoituksen mutta meillä poika on jo kohta 6kk joten päätettiin ettei aloiteta vauva uintia vaan aloitettiin itse käymään uimahallissa. Siellä on tiistai iltaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin lämmitetty lasten allas. Meidän herra nauttii valtavasti pulikoimisesta. Ensimmäisellä kerralla ei pelännyt yhtään vaan polskutteli siellä innoissaan.
Ritariperhonen: Me lenkkeillään päivittäin vauvan kanssa ja pari kertaa viikossa käydään kerhossa.
 
Heippa kaikki pienten lasten äidit!

Olen itäpuolelta kaupunkia oleva perhepäivähoitaja, jolla omat lapset ("ei enää niin pieniä" - tyttö-99 ja poika -04). Olen aloittanut ihanien Tinttu. com - tuotteiden kotikutsuesittelijänä Savonlinnan alueella. Jos haluat järjestää hauskat Tinttu-kutsut kotonasi ja kutsua ystäviäsi - tulen mielelläni hassujen hattujen kera luoksesi tai toki voit tilata tuotteita minulta suoraan, ilman kutsuja. Voitte tutustua tuotteisiin sivuilla www.tinttu.com. Minuun voi ottaa rohkeasti yhteyttä sähköpostilla paivipuurtinen@gmail.com.
 
täällä tosiaankin hiljaiseloa..kaikki taitaa viettää pääsiäistä :eek: onneksi pyhät kohta ohite..ja ihana arki koittaa :D

meillä tyty oppinut viime viikolla kääntymään selältään masulleen,ja nyt mutaman päivän ajan on kirjaimellisesti ollut varpaat suussa,eli toinen pääkin on löydetty :D

kiukkunen on kuin ampiainen..liekkö hampaita tulossa,ei kyllä tunnu suussa mitään vielä.
yöt muuttunut levottomiksi nyt tuon uuden taidon myötä,onneksi ei kuitenkaan älyä yöllä käntyä,tuttia joutuu pistämään suuhun sen sata kertaa yön aikana.

kivoja hattuja päpö :D
 
pollerolle
Kyllähän täällä nyt joskus joku pistäytyy (siis minä ainakin) kun kiireiltään kerkeää.Miulla on kolme lasta jotka pitävät ihan mukavasti työntäyteisinä nuo päivät ja sitten illalla sitä vaan istuu ja töllöttää telkkaria.

Nuorin on 8kk ja aamuyöt on sellasta huutoa että oksat pois.En tiiä miten hänet sais asettumaan takasin nukkumaan.Huutoa ja veuhtaamista (sängyssä seisomaan ja alas) kestää tunnin tai puolitoista ja sitten äitin hermot ei kestä enää ja annan neitille tissiä...jota syö jonkun verran ja sen jälkeen unet jatkuu omassa sängyssä.Oon miettiny että pitäskö vaan kylmästi jättää tissi kokonaan yöunilta pois.Että tällästä tänne kuuluu.
 
huomenia :wave:

kiin taasko sitä siellä ollaan kukuttu :D

meillä tyty on kanssa,mahoton myöhkääjä aina aamuöisin,saattaa 04 asti ihan hyvin nukkua,sitten saakin tuttia laittaa joka puolen tunnin välein..ja kääntää toista takas selälleen,kun on mahalleen..

ihanaa kun kevät tulee(vai joko lie tullut) ja kesä :D
 
pollerolle
Viime yö valvottu.Esikoisella oksennustauti ja varmaan 9krt oksenti yöllä.Onneksi kuopus nukkui kuuteen asti heräämättä...oli muuten jo kolmas yö.Heti kun valitin täällä niin neiti rupes nukkumaan paremmin.
 
Ja aurinkoista kevättä Savonlinnan mammat! Laittelin tossa kirpparille meneviä vaatteita neidin nukkuessa,jos parin vkon päästä ottais pöydän. On vaan nin tolkuton homma lajitella ja hinnoitella... Meidän neiti seisoo tukea vasten, kiipeää yläkerran rappusia,konttaa, vilkuttaa ja sanoo äiti. JA SYÖ VÄHINTÄÄN 3 KRT YÖSSÄ!!! Että alkaa mennä hermo ja tissit on niin kipeet kun se yö syöminen on sellasta luputtelua ettei ole edes kunnon syömistä. En tiedä millä ilveellä saisin lopetettua tissin tarjoilun yöllä, olen öisin niin koomassa etten jaksa pitkin kuunnella huutoa ja tyttö tosiaankin huutaa minkä keuhkoista lähtee. On niin helppo vaan laittaa tissi suuhun kun tietää että siihen rauhoittuu. :ashamed: Tyttö vaan rupeaa raivoamaan jos tarjoan tuttia ja viskoo sen sitten pitkin lattioita. Mieskin herää aamuisin töihin viideltä,niin yritän senkin takia pitää tytön hiljaisena. No,ei se parin vuoden päästä enää syö (laiha lohtu). :LOL:
 
Miun lapset jo kohtuullisen isoja, mutta muistan kun oma tyttöni oli pieni... (On siitä aikaa...ööh, sellaiset 8 v), kuitenkin... Meillä oli sama ongelma, tyttö söi parhaimmillaan jopa n.2 tunnin välein YÖLLÄKIN; vaikka ikää oli... Meinasi tulla väsymys koko tilanteeseen, koska meilläkin se oli vain sellaista "luputtamista". Neuvolasta annettiin ohjeeksi, että antaisin vettä aina kun herää. Kokeilin ja MEILLÄ TEPSI!!! Tyttö huomasi, ettei tämän veden takia kannata herätä. Tissi jäi helpolla pois 13 kk:n iässä (Oli jo aikakin!!!) Kokeilepa, jos teillä tämä tepsisi =)
 
Kiitos Päpö vinkistä :flower: Yritän joku yö toteuttaa. Ensi yönä ei jaksa,oltiin esikoisen kanssa ilta ensiavussa kun infektioastma äityi viimeöisen kurkunpääntulehduksen johdosta aika pahaksi. Onneksi pääsi yöksi kuitenkin kotiin, ensi yö menee kuiteski kuulostellessa. Kuulumisiin! :wave:
 
helmiina myö saatiin aikoinaan ohje neuvolasta kun minun tuo nyt 15v neitokainen oli 10kk ikänen ja söi 2x pullollisen maitoo yössä..niin neuvolan täti sano että laittaa nokkamukiin piimää ja tarjoo sitä..kahtena yönä se hörpyt otti ja jatko uniaan,tosin ne piimät valu pitkin rinnuksia,kolmantena yönä kun näki sen mukin,niin käänti vaan kylkeesä ja nukku,eikä sen jälkeen ole tarttenut yöllä tarjoiluja mitään :D

milles kirpparille aijot ottaa pöydän?tietysti ei täällä ole ku kaks mutta olis kiva tietää.. :D olen lähestulkoon 2-3x vkoon juossu noilla kirppistoreilla.. =) pitää jo ettii neitille 80cm vaatetta :)

meillä neiti nukku klo 20-6.15 heräämättä,mutta oli kyllä tikkana sillo kuuden jälkeen ylhäällä vaikka miten oisit viekkuun ottanu..kohta sitten aamutirsoille,saaautossa nukkuu,pitää prismassa lähtee käymään..

aurinkoista viikonloppua :D
 
Juu, Tuokkolassa avoin päiväkoti ma 9-15 ja to 9-15, pe aikaa en muista... Mie kävin ekaa kertaa pojan kanssa viime to. Kertoivat, että porukkaa käy ihan mukavasti. Kivat tilat niillä on! Kahvia, teetä, mehua ja keksiä saa pientä maksua vastaan. Omat eväät voi myös ottaa mukaan. Ite meen taas to.
 
Hei!

Olen kesällä 32 v täyttävä 8 kk vanhan pojan äiti.

Tuosta Tuokkolasta, niin olen käynyt siellä säännöllisesti joka viikko. Käyn maanantaisin, koska torstaisin olemme muskarissa. Mutta ehdottomasti suosittelen. Hoitajatädit ovat todella mukavia ja järjestävät aina aamulla kello 10.30 muskarihetken. Ehdottomasti parasta on nähdä muita äitejä ja jutella asioista maan ja taivaan välillä. =)
 
Heips! Niinukka Otin kirpparipöydän superkirppikseltä,kun se on tuossa suht lähellä, kun kuitenkin pitää käydä pöytää järjestelemässä. Jos jollain on dinosauruksista pitävä lapsukainen,niin tästä pöydästä löytyy paljon dinovaatteita 98-110 cm :wave: Yhdistelmistäkin meinasin raaskita luopua ja kuljettaa tyttöä matkarattaissa,kun ne on kuiteski kuomulliset ja säädettävällä selkänojalla ja vöillä. Hullua miten sitä "kiintyy" vaunuihin kun esikoista on niissä kärränny ja sitten jätti ne odottamaan kakkosta ja nyt kun oletettavasti lapsiluku on täynnä niin ottaa lujille luopua tavaroista... :ashamed:
Viikonloppuna päätin lopettaa neidin yötissittelyt tai ainakin vähentää. Ennen iltaisin syötin tytön sängyssä ja nostin sitten omann sänkyyn,nyt syötän alakerrassa sohvalla ja kannan sitten omaan sänkyyn. Tyttö jäikin ihmeen hyvin sänkyynsä,kerran pari nousee istumaan mutta tyyntyy nukkumaan kun laitan pitkälleen takaisin ja laitan peiton päälle ja tutin suuhun. Yölläkin kun herää niin peittelen takaisin ja joskus nukahtaa ja joskus (niinkuin viimeyönä) otan kainaloon vähäksi aikaa ja sitten nostan takaisin omaan sänkyyn. Eka kerran tissittelee neljän maissa. Odotan kovasti kun nukkuu heräilemättä tuonne neljään asti,nyt eroa entisiin heräilyihin on vain se etten anna tissiä.
En edelleenkään ole saanut aikaiseksi lähteä käymään tuokkolassa. Esikoisen kerhopäivinä tulee käytyä kaupoilla ja asioilla kun on niin paljon helpompaa kun mukana ei ole kiukuttelevaa ja marisevaa 5- vuotiasta... Mutta ehkä joku päivä...
 
Heippa Helmiina!

Minä päivänä viet vaatteita ja mikä pöytä? Pitää käydä katsastamassa, josko löytyis sopivia... Huomasitko muuten sinä aiemman ilmoitukseni tällä sivulla Tinttu.com-tuotteistani?

Jos haluat järjestää hauskat Tinttu-kutsut kotonasi ja kutsua ystäviäsi - tulen mielelläni hassujen hattujen kera luoksesi tai toki voit tilata tuotteita minulta suoraan, ilman kutsuja. Voit tutustua tuotteisiin sivuilla www.tinttu.com. Minuun voi ottaa rohkeasti yhteyttä sähköpostilla paivipuurtinen@gmail.com. Olen kotikutsuesittelijänä Savonlinnan alueella.
Kesähatuista voin laittaa kuvia sähköpostiin, jos haluat.
Käyhän katsomassa ja ihastu :heart: Aivan valloittavan ihania hattuja, fleecehaalareita yms.
 
päpö yv:tä laitettu myös :D

täällä ollaan päikkäreillä..aamu kukkumiset senkun jatkuu..tänäänkin neiti sitten hereillä 5.30..mutta onneks maitopullon jälkeen nukku vartin yli seittemään..
minnuu olis kyllä nukuttanut |O kun on tullut taas kukuttua puolille öin..

helmiina pitääkin käydä katsastamassa kirppis..kunhan taas kaupungissa käydään..
maanantaina kävinkin superkirppiksellä,ja löysinkin hyviä vaatteita tytylle..yleensä en tuolta superkirppikseltä ole löytänyt mitään.. :eek:

mikä siinä onkin että mistään vauvan jutuista ei raaskis luopua..tosiaan kun ensimmäinen ja viimonen tytykin meille on..niin sitä vaan pyörittelee ja pyörittelee noita kamoja ees taas..
tuolla olis sitteri,ja muutama "jumppalelu" joista tyty ei tykänny..en tiiä säästääkö,vai laittaako tosiaan kirppikselle..
ja vaatettakin on vaikka kolmelle muksulle
:eek:

jepulis nyt kahvin keittoon..
 

Yhteistyössä