Se ikuinen sairaalakassin sisältö-kysymys?

  • Viestiketjun aloittaja "darja"
  • Ensimmäinen viesti
"darja"
Mitkä oli mielestäsi välttämättömiä ja tarpeellisia olla mukana? En nyt jaksa poimia noista netin listoista pois kaikkia "lempimusiikkia cd:llä" tai "pelikortit"... Tänään meinasin kuitenkin kassin pakata :) Rv 39+
 
poing
Henkiläkohtaiet hygienavälineet. Kännykkä+laturi (+mahdollisesti erillinen kamera).
Itselläni oli ihan liikaa roinaa mukana, esim. omat vaatteet jäi sairaalassa käyttämättä kun huomasin että sairaalan vaatteissa oli paljon mukavampi hormonihikoilla. (Ja hellekin oli).
 
"vieras"
Neuvolakortti ja puoliso olivat ainoat oleelliset siinä lähtövaiheessa. Tosin jos olisin saanut synnyttää alateitse, niin olisin varannut mukaan jumppapallon ja omaa mieleistä mehua, mutta sektiossa niistä ei juuri olisi ollut iloa.

Muut ehtii myöhemminkin osastolle:
- imetystoppi/pehmeät liivit jos sellaisia kaipaa, liivinsuojuksia (en tarvinnut kumpiakaan itse), lanoliinirasvaa
- hampaanpesuvälineet, hiusharja, pompula, pesuaineet (mitä itse kokee tarvitsevansa, mulle kelpasi sairaalan saippua mutta hiuksiin halusin oman aineen)
- puhelin, kirja, naposteltavaa?
- itselle kotiinlähtövaatteet
- vauvalle kotiinlähtövaatteet

Itselle lähtee seuraavalla kierroksella mukaan myös kantoliina.
 
Omat hygieniatarvikkeet tottakai ja poislähtövaatteet, jos niitä ei kukaan ole tuomassa. Tarpeeksi väljät, että on mukava olla ja vauvalle tietenkin kanssa.
Pehmeä imetystoppi oli paras mulla ja sairaalan omat vaatteet riitti kyllä hyvin sielläoloajaksi.
Kamera ja kännykkä latureineen tottakai, vähän kolikoita, jos tekeekin mieli jotain limua.
Naposteltavia piti olla mukana.
Kaipasin jotain vauvamuistokirjaa tai ihan päiväkirjaa. Sairaalassa tuli paljon kirjoiteltua tunnelmia.
Helppoa lukemista, johon ei niin tarvitse keskittyä, läppäriä en jaksaisi viedä mukana.
Kantoliina voisi olla kiva

Korvatulpat!
Bluetooth kännykkään, että voi kuunnella musiikkia ja soitella langattomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä siellä paljoa tarvita. Neuvolakortti, imetysliivit, kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle ja tarvittavat hygieniavälineet, jotka muutenkin ottaisit reissuun mukaan. Puhelin ja kamera on myös kivat olla mukana. Mies voi sitten tuoda kotoa, jos jotain muuta viihdykettä tarvitaan.
 
"vieras"
neuvolakortti
imetysliivit + liivinsuojia
kännykkä + laturi
ehkä rintakumit, ainakaan seinäjoella niitä ei ole joka kerta ollut saatavilla sairaalan puolesta
hammasharja, hammastahna, hiusharja, ja jos haluat omaa shampoota ja hoitoainetta ym.
kamera?

Vauvalle kotiinlähtövaatteet ja tutti (jos sellasta käyttää, ne sairaalan tutit jätetään sairaalaan) ellei mies tai joku tuo niitä myöhemmin.

En mä muuta oo oikeestaan tarvinnut.
 
"Vieras"
Henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet, neuvolakortti, puhelin ja laturi. Kaikkea muutakin oli mukana, mutta enpä niitä tarvinnut. Imetysliivitkin oli, mutta sektion jälkeen haahuilin hormonipöllyssä sairaalassa ilman liivejä - vauva oli oikeastaan koko ajan rinnalla, joten sairaalan nappipaita oli ihan riittävä. Olimme perhehuoneessa, joten ei sitä tarvinnut olla niin kovin edustavan näköinen... Mies toi omat ja vauvan kotiinlähtövaatteet sitten kotiinlähtöpäivän aamuna.
 
"Vieras"
Peesaan rintakumeja. Ainakin joissain sairaaloissa (esim. Kättärillä) suhtaudutaan hyvin ynseästi noihin rintakumeihin - itselle tarjottiin sellaista vasta siinä vaiheessa, kun sekä minä että vauva itkimme kilpaa sitä, ettei imetys onnistunut millään. Kun vihdoin sain rintakumin, homma muuttui kun taikaiskusta. Jos nyt olisin menossa synnyttämään, ottaisin ehdottomasti rintakumit mukaan ja heti käyttöön, jos vähänkään tuntuisi siltä, ettei vauva saa rinnasta kunnon otetta.
 
Omat vaatteet joita pidin sairaalassa on ollut molempien lasten sairaalakassin tärkeimmät jutut. En tykkää sairaalan vaatteista yhtään joten on tullut heti parempi olo kun sai laittaa omat vaatteet. Huulirasva ja käsirasva myös tärkeitä.
 
Mul ei ollu mukana muuta ku hammasharja, liivinsuojat ja paketillinen pillimehuja. Loput mies toi sitten ku oltii kotiutumassa, vauvan vaatteet ja sellaset. Ainoo mitä kaipasin, oli ku pyysin tuomaan pikakahvia ja karkkipussin. :)
 
"minä vaan"
Ainut mitä en tajunnut ottaa mukaan oli pampula. Hoitaja toi sitten jonkun nauhan pätkän hiuksiin ettei kaikki ole vauvan nassulla kun imetän tai jossain välissä vauvan pyllynpesussa. Se oli muutenkin outoa totuttelua kun en ole aiemmin oikein hiuksia kiinni pitänyt.
Puhelin ja laturi on tärkeät jos pitää isille soittaa että nyt se syntyy äkkiä tänne:). Jälkivuotositeitä ja kipulääkettä joutui vielä synnäriltä lähtiessä ostamaan. Että ne oottaa jo valmiina sairaalakassissa tällä kertaa.
Hammasharja on kiva vaikka kyllä sitä sen ajan pystyis olemaan ilmankin jos olosuhteet on sellaiset
 

Yhteistyössä