Se oli ensimmäinen ja viimenen jänes jonka mun mies ampui

Eilen tuli käymään vanha lapsuuden kaveri joka on hurahtanut metsällä kulkemiseen. Sai houkuteltua miehenkin mukaan kun kävivät meidän metsiä katsastamassa, ottivat haulikon mukaan. Mies sai jäniksen sihtiinsä ja otti ja ampui. Jänes alkoi huutamaan kuin pieni lapsi!:O
Mies oli tosi harmissaan takaisin tullessaan, vannoi ettei koskaan enää, jättää metsästyshommat muille.
 
raksamiehen muija
[QUOTE="vieras";23322879]hyi.. en ikinä päästäs miestä tappamaan eläimiä. en todellakaan vois elää metsästäjän kanssa. sairas harrastus :([/QUOTE]

Onhan todella sairasta, jos metsästää ruuaksi... ja samalla hoitaa esim. hirvipopulaation vähentämistä, joka muuten lähtee käsistä.
Kannattako ensin perehtyä asiaan, ennen kuin alkaa sairaaksi haukkumaan. Onhan metsästämällä hankittu ruoka paljon eettisempää kuin tehokasvatettu.
 
"vieras"
Onhan todella sairasta, jos metsästää ruuaksi... ja samalla hoitaa esim. hirvipopulaation vähentämistä, joka muuten lähtee käsistä.
Kannattako ensin perehtyä asiaan, ennen kuin alkaa sairaaksi haukkumaan. Onhan metsästämällä hankittu ruoka paljon eettisempää kuin tehokasvatettu.
kukas sen määrittää kuinka paljon hirviä saa maailmassa olla :O onhan se ihmispopulaatiokin lähtenyt käsistä ja pahasti. kenestäs me se tappaminen alotetaan?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23322879]hyi.. en ikinä päästäs miestä tappamaan eläimiä. en todellakaan vois elää metsästäjän kanssa. sairas harrastus :([/QUOTE]

outo oot........
 
Hra Majuri
Kyseessä on metsästysrikos. Jäniksien metsästysaika loppui helmikuun lopussa. Käske miestäsi menemään ilmoittamaan rikoksestaan poliisille ja luovuttamaan haulikkonsa pois.

Onko miehelläsi metsästyskortti ja suoritettu metsästystutkinto? Jos ei, niin rikos on vieläkin vakavampi.


Onkohan kyseessä edes luvallinen haulikko ja onko aseenkantolupaakaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
raksamiehen muija
Se oli meidän metsässä ja teki tuhojaan, joten tämän kerran kun ei muutenkaan harrasta metsästystä niin otti ja kokeili vain tuleeko pupupaistia
Et sä voi hirveekään ampua, vaikka se kuinka sun metsässä tuhojaan tekis..
Ja toi, että koskaan ei oo metsästänyt ja menee sit suoran ampumaan jäniksen KOKEILLAKSEEN!!! Ei mee taas mun ymmärrykseen. Todella typerää touhua ja sääli jänisparkaa, joka joutui kokeilunhaluisen "metsästäjän" harjoituskappaleeksi.
 
"vieras"
Jänis, samoin kuin kani, huutaa kamalasti kuollessaan ellei se kuole välittömästi. Mun kani kuoli kotona ilmeisesti sydänkohtaukseen ja se ääni mikä pienestä kanista lähti oli kaamea! Kai se on sellanen että se esim ketun kynsiin joutuessaan yrittää viimeisenä keinonaan sillä huudolla saalistajan säikäyttää pois. Mutta metsästys sinänsä on hyvin ekologinen ruuanhankintatapa MIKÄLI se tapahtuu lain ja astetuksen sallimissa rajoissa!
 
raksamiehen muija
[QUOTE="vieras";23322909]kukas sen määrittää kuinka paljon hirviä saa maailmassa olla :O onhan se ihmispopulaatiokin lähtenyt käsistä ja pahasti. kenestäs me se tappaminen alotetaan?[/QUOTE]

Huoh... Hirvien määrän kasvaessa kasvaa myös hirvikolarien ja taimikkotuhojen määrä. Nykyiset petomäärät ei pidä hirvikantaa kurissa niin ihminen siinä jeesii. Jos populaatiot kasvaa liian isoiksi niin monesti tulee jokin tartuntatauti, joka kaataa sit elukoita. Metsästäessä saadaan ruokaa, joka on saanut kasvaa vapaana ja joka on taatusti elänyt paremman elämän kuin yksikään tarhattu elukka. Asiansa osaavat metsästäjät osaavat tappaa eläimen nopeasti.
 
"palma"
[QUOTE="vieras";23322879]hyi.. en ikinä päästäs miestä tappamaan eläimiä. en todellakaan vois elää metsästäjän kanssa. sairas harrastus :([/QUOTE]

Sä lienet siis kasvissyöjä kun suhtautuminen on tuo? Jos et ole, niin hoh hoijakkaa taas tekopyhyyden määrää.
 
"vieras"
Huoh... Hirvien määrän kasvaessa kasvaa myös hirvikolarien ja taimikkotuhojen määrä. Nykyiset petomäärät ei pidä hirvikantaa kurissa niin ihminen siinä jeesii. Jos populaatiot kasvaa liian isoiksi niin monesti tulee jokin tartuntatauti, joka kaataa sit elukoita. Metsästäessä saadaan ruokaa, joka on saanut kasvaa vapaana ja joka on taatusti elänyt paremman elämän kuin yksikään tarhattu elukka. Asiansa osaavat metsästäjät osaavat tappaa eläimen nopeasti.
edelleen eikös sama päde ihmisiin. mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän leviäviä tauteja, sotia ja sekopäitä jotka huvikseen listii muita yms..
eiköhän kunnon hirviaitaukset estäis noita hirvikolareita. ehkä mä sit vaan oon tosiaan näin tyhmä
 
"vieras"
[QUOTE="palma";23322967]Sä lienet siis kasvissyöjä kun suhtautuminen on tuo? Jos et ole, niin hoh hoijakkaa taas tekopyhyyden määrää.[/QUOTE]

en syö lihaa. lapseni ja mieheni tosin syövät. en haluaisi miestä joka pystyy tappamaan ihmisen tai eläimen.
 
raksamiehen muija
[QUOTE="vieras";23322977]edelleen eikös sama päde ihmisiin. mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän leviäviä tauteja, sotia ja sekopäitä jotka huvikseen listii muita yms..
eiköhän kunnon hirviaitaukset estäis noita hirvikolareita. ehkä mä sit vaan oon tosiaan näin tyhmä[/QUOTE]

Pätee, pätee.
Ihmisiä ei vaan syödä. hirviä ja muuta riistaa syödään. Miksi pitäisi antaa elukoitten metsissä lisääntyä holtittomasti ja kuolla sitten tauteihin, kun niitten määrää vähentämällä saadaan ihmisille ruokaa eettisesti. Mikä taas on pois epäeettisesti tuotetusta ruuasta.
ja ne hirviaidat ei kaikkia kolareita estä, kun niitä ei voida joka paikkaan vetää ja niihin tulee aukkoja.
 
"minna"
[QUOTE="vieras";23322990]en syö lihaa. lapseni ja mieheni tosin syövät. en haluaisi miestä joka pystyy tappamaan ihmisen tai eläimen.[/QUOTE]

Mä taas en haluaisi miestä, joka syö lihaa vaikkei kykene sitä eläintä tappamaan. Se on joko tai, kasvissyönti tai kyky tappaa.
 

Yhteistyössä