Se olin MINÄ!

  • Viestiketjun aloittaja Äiti on vähän väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
ok
Ap varmaan kurvasi siihen parkkiin ajatellen "mulla on Lapsia, mä olen ollut niiden kanssa Yksin Kaksi Viikkoa, mä olen tän ansainnut" - ja joutui häpeämään kun jäi kiinni. Keksi sitten myöhemmin mielestään hyvän puolustuksen ja kirjoitti sen Kaksplussalle saadakseen edes jotain oikeutta, hänhän on Väsynyt Äiti!
 
[QUOTE="Vieras";24345092]Luuletko, ettei se äiti ole väsynyt, ja ettei sillä äidillä ole hankalaa, joka oikeasti tulee sinne kauppaan lastensa kanssa?[/QUOTE]

Niin sinnehän voi tulla vaikkapa yh-äiti jolla ei ole tuommoisia hengähdystaukoja lapsistaan. Milloin lasten hoidosta, vieläpä omien, on tullut niin helvetin raskasta että siitä tarttee jopa ihan hengähdystaukoja??? Joo tottakai äiti tarttee omaa aikaa yms. mutta ei sen lasten hoidon nyt NIIN rankkaa kuulu olla että on ihan poikki. Mulla on ainakin lasteni kanssa hauskaa ja mielellään lähdenkin heidän kans kolmisin esim ulkomaille jos on pitkiä vapaita, sielläkin olen heidän kans kolmistaan enkä koe sitä mitenkään uuvuttavaksi vaan ihan lomaksi.
 
"Äiti"
Väsyneenä voi joskus ajatukset hieman katkeilla. Tottumuksestakin voi tehdä noin. Eipä tuo parkkeerauksesi maailmaa kaada. Kyllä sinne lapsipaikoille parkkeeraa välillä mummot, vaarit ja ihan parikymppiset yksinäiset ihmisetkin.
Ja mistä me tiedetään toisen väsymys? Montako lasta, koliikkia, sairastamista yövalvomisen kera jne...
Ottakaa nyt ne herneet nenistänne pois. tuskinpa te muutkaan niiiiiiiiiiin täydellisiä ootte!
 
tämä äiti on v***n väsynyt
täysi ymmärrys ap:lle täältä. joskus vaan ei jaksa ihan kaikki suomalaisen yhteiskunnan käyttäytymistieteen kommervenkit kiinnostaa.

uskomatonta, miten jotkut jaksaa vaahdota jostain helvetin parkkipaikoista!
ennen edes ollut mitään sellaisia! ja silti kaikki pääsi sinne markettin ja takas.

menkää maailmalle katsomaan ja opettelemaan suvaitsevaisuutta ja yhteistyökykyä muiden ihmistyen kanssa ja lopettakaa se sääntöjen rakastaminen.
 
Off topic
huoh, ei oo vakavaa. Meillä on pikkuinen kaksiovinen "perheauto". Kaksi lasta. Tummennetut takalasit joista ei siis näe sisälle että onko siellä istuimia vai ei.
Minä äitinä nousen hakemaan nuorimmaisen rattaita takakontista ja jo kahdesti, siis KAHDESTI tälle kesää on joku yltiö-tiukkis-väsynyt-äiti tullut mulle sanomaan etten mä saa parkkeerata siihen lapsiparkkiin koska mulla ei näyttävästikään ole perhettä kun ei ole perheautoakaan :LOL: Ja kun avaan kontin ja nostan rattaat sieltä niin yleensä se akka lähtee anteeksi pyydellen. Seuraavalla kerralla räjähdän. Miksi perheutolliset saa parkkeerata niihin ruutuihin mutta ei pikkuautot? Yleinen kuvitelma on siis että jos sulla ei oo farmari volovoa niin ei sulla voi lapsiakaan olla.
 
"vieras"
mun kollega, 59-v, ei-mummo, parkkeeraa aina lapsiperhepaikalle, koska se on leveämpi ja hänen autonsa on niin monta kertaa naarmutettu parkkipaikalla (siis ovi kylkeen).
Mä koitin kyllä ehdottaa, että hän tervejalkaisena voisi jättää autonsa kauemmaksi...

Ja nyt tulee ilmainen vinkki: JOS tahdot paljon tilaa autosi ympärille, niin aja sinne parkkipaikan peränurkkaan, jossa on tilaa. Ja sitten aja autosi viivan päälle, siis siten, että varaat kaksi ruutua. Kukaan ei aja siihen viereen, koska on varma, että viivan päälle parkkeeraaja on tumpelo kuski. Ja siellä peränurkassa se ei oikeasti haittaa mitään.

Mä en nykyisin viitsi enää viedä lapsia markettiin - niistä on vain riesaa. Kun ne oli pieniä, ja mä siis kotiäitinä, mentiin kävellen kauppaan. Jos halusin (ja haluan markettiin) niin menen illalla kun mies on kotona. Paaaaljon tehokkaampaa.
 
"Vieras"
huoh, ei oo vakavaa. Meillä on pikkuinen kaksiovinen "perheauto". Kaksi lasta. Tummennetut takalasit joista ei siis näe sisälle että onko siellä istuimia vai ei.
Minä äitinä nousen hakemaan nuorimmaisen rattaita takakontista ja jo kahdesti, siis KAHDESTI tälle kesää on joku yltiö-tiukkis-väsynyt-äiti tullut mulle sanomaan etten mä saa parkkeerata siihen lapsiparkkiin koska mulla ei näyttävästikään ole perhettä kun ei ole perheautoakaan :LOL: Ja kun avaan kontin ja nostan rattaat sieltä niin yleensä se akka lähtee anteeksi pyydellen. Seuraavalla kerralla räjähdän. Miksi perheutolliset saa parkkeerata niihin ruutuihin mutta ei pikkuautot? Yleinen kuvitelma on siis että jos sulla ei oo farmari volovoa niin ei sulla voi lapsiakaan olla.
Juuri on tiedotusvälineissä puhuttu, että vihapuheita on suitsittava. Mitäs tuo on kuin vihapuhetta? Mennään heti sanomaan, ettei saa parkkeerata. Oi missä on suvaitsevaisuus?
 
huoh, ei oo vakavaa. Meillä on pikkuinen kaksiovinen "perheauto". Kaksi lasta. Tummennetut takalasit joista ei siis näe sisälle että onko siellä istuimia vai ei.
Minä äitinä nousen hakemaan nuorimmaisen rattaita takakontista ja jo kahdesti, siis KAHDESTI tälle kesää on joku yltiö-tiukkis-väsynyt-äiti tullut mulle sanomaan etten mä saa parkkeerata siihen lapsiparkkiin koska mulla ei näyttävästikään ole perhettä kun ei ole perheautoakaan :LOL: Ja kun avaan kontin ja nostan rattaat sieltä niin yleensä se akka lähtee anteeksi pyydellen. Seuraavalla kerralla räjähdän. Miksi perheutolliset saa parkkeerata niihin ruutuihin mutta ei pikkuautot? Yleinen kuvitelma on siis että jos sulla ei oo farmari volovoa niin ei sulla voi lapsiakaan olla.
Oikeesti?!? Jo on touhua! PK-seudulla en ees oo nähnyt tommosia perhepaikkoja, enkä kyllä ymmärrä miten joku jaksaa naputtaa toisille jostain parkkipaikasta.
 
[QUOTE="Vieras";24346122]Juuri on tiedotusvälineissä puhuttu, että vihapuheita on suitsittava. Mitäs tuo on kuin vihapuhetta? Mennään heti sanomaan, ettei saa parkkeerata. Oi missä on suvaitsevaisuus?[/QUOTE]

Tuossahan oli selvä pommiuhkauskin; "seuraavalla kerralla räjähdän!" :D Olipa muuten tosi huono vitsi mut julkasen tän silti, saattaa tulla lokaa niskaan mut avaan sateenvarjon :D
 
"jep"
Ja mitä sitten jos parkkeerasit autosi lapsiperhepaikalle?!Eipä ne muutkaan sitä katsele, sellaiselle paikalle kun ei ole autoon tarkoitettua tarraa, jossa saa nimenomaan parkkeerata vaan sille paikalle. Neljän alle kouluikäisen lapseni kanssa käyn kaupassa pari kertaa viikossa ihan yksikseni, mies on mutta menen silti sinne lapsieni kanssa. Ja aikas harvoin saan autoni parkkiin jossa perheparkki, siiihen kun yleensä kurvaa lapseton pari auto täynnä kaljapullokasseja! Ja olen oppinut jättään auton sinne peränurkkaan, roikottaan ne muksut käsipuolessa kauppaan ja kulkemaan edestakas kärryjen kanssa auton ja kaupan väliä. MUTTA elämä on!!!
 
Niin sinnehän voi tulla vaikkapa yh-äiti jolla ei ole tuommoisia hengähdystaukoja lapsistaan. Milloin lasten hoidosta, vieläpä omien, on tullut niin helvetin raskasta että siitä tarttee jopa ihan hengähdystaukoja??? Joo tottakai äiti tarttee omaa aikaa yms. mutta ei sen lasten hoidon nyt NIIN rankkaa kuulu olla että on ihan poikki. Mulla on ainakin lasteni kanssa hauskaa ja mielellään lähdenkin heidän kans kolmisin esim ulkomaille jos on pitkiä vapaita, sielläkin olen heidän kans kolmistaan enkä koe sitä mitenkään uuvuttavaksi vaan ihan lomaksi.
Olen vähän samaa mieltä. Tai, kuten sanottua, jos se tosiaan on niin raskasta, niin tulisi todellakin joko levätä tai hankkia ammattiapua.
 
kivivyöry
[QUOTE="jep";24346263]Ja mitä sitten jos parkkeerasit autosi lapsiperhepaikalle?!Eipä ne muutkaan sitä katsele, sellaiselle paikalle kun ei ole autoon tarkoitettua tarraa, jossa saa nimenomaan parkkeerata vaan sille paikalle. Neljän alle kouluikäisen lapseni kanssa käyn kaupassa pari kertaa viikossa ihan yksikseni, mies on mutta menen silti sinne lapsieni kanssa. Ja aikas harvoin saan autoni parkkiin jossa perheparkki, siiihen kun yleensä kurvaa lapseton pari auto täynnä kaljapullokasseja! Ja olen oppinut jättään auton sinne peränurkkaan, roikottaan ne muksut käsipuolessa kauppaan ja kulkemaan edestakas kärryjen kanssa auton ja kaupan väliä. MUTTA elämä on!!![/QUOTE]

Joo on se kyllä niin kummallista, että lasten kanssa liikkuva ei koskaan, ikinä, NEVER saa autoaan siihen lapsiparkkiin. AINA ne hoikat, kauniit ja täydelliset lapsettomat ehtii niihin ensin, kai ne nyt ehtii, treenatuilla lihaksilla on näppärämpinavikoida.
 
Ja mä mietin tänään YHDEN lapsen kanssa, että viittinkö ajaa lapsiparkkiin! Että joku toinen vois tarvita sen, jos enemmän lapsia matkassa, mä nyt voisin kipasta sen yhden kanssa vaikka vähän kauempaakin. Mutta luulin olevani itsekäs, kun kuitenkin ajoin siihen lapsiparkkiin, mutta en tainnu ollakaan... Niin ja mä olen ollut koko kesän yksin lasten kanssa, käynyt pääsääntösesti kävellen kaupassa aina vähintään kahden lapsen kera, että voih ja nyyh ap, ei nyt tolla kertomuksella heru montaa säälipistettä. En silti vähättele sun väsymystä! Se on varmasti ihan aitoa ja jokainen jaksaa omien voimavarojensa mukaan.
 
Ja mä mietin tänään YHDEN lapsen kanssa, että viittinkö ajaa lapsiparkkiin! Että joku toinen vois tarvita sen, jos enemmän lapsia matkassa, mä nyt voisin kipasta sen yhden kanssa vaikka vähän kauempaakin. Mutta luulin olevani itsekäs, kun kuitenkin ajoin siihen lapsiparkkiin, mutta en tainnu ollakaan... Niin ja mä olen ollut koko kesän yksin lasten kanssa, käynyt pääsääntösesti kävellen kaupassa aina vähintään kahden lapsen kera, että voih ja nyyh ap, ei nyt tolla kertomuksella heru montaa säälipistettä. En silti vähättele sun väsymystä! Se on varmasti ihan aitoa ja jokainen jaksaa omien voimavarojensa mukaan.
Ihan mielenkiinnosta, missäpäin noita perheparkkeja ees on? Mä en oo koskaan nähnyt tai kuullutkaan... Tai en oo vaan huomannut, en oo ainakaan pk-seudulla huomannut semmosia.
 
"hmm"
Nitenkähän mä olen selvinnyt, kun lasteni ollessa pieniä ei edes ollut perhepaikkoja. Invapaikalle älkää menkö, niin älkääkä perhe parikkiin jos lapset ei oo mukana. Mutta entäs jos jalassa on kipsi ( tai kädessä) saako sitten mennä?? Ettei tartte kauas ostoksia viedä.
 
"torsti"
Seli seli! Olisit jäänyt kotiin, kun kerran et ollut ajokunnossa! Ärsyttää tuollaiset itsekkäät ihmiset, jotka kuvittelevat voivansa tehdä mitä vaan. Arvaa on kiva kävellä kahden alle 3v:n kanssa sieltä parkkipaikan perimmäisestä nurkasta kauppaan ja takaisin? Vauva kaukaloineen painaa tonnin ja isompi juoksee samantien auton alle, jos tarkkaavaisuuteni pettää hetkeksikään. Ja kaiken lisäksi sama juttu taas kun kävelee takaisin autolle, tosin mukana on vielä parit kauppakassit. >:O
 
ok ok
vihaan niitä möhömahoja keski-ikäisiä, jotka tekee niin, pariskuntia, jotka ovat laiskoja ja eivät varmaan laiskuudeltaan osaa enää edes paskalla käydä yksin. Kaikki tehdään laiskasti kahden, että olisi helpompaa. vähitellen päästetään aivotoiminta rappiolle, kun lapset kasvavat, tehdään niin vähän kkuin mahdollista, lihotaan, just ja just saadaa töissä käytyä, jäädään eläkkeelle säästöjen turvin jo viiskymppisenä vähän jälkeen, ja ei eroteta puolisoa itsestä, kaikki tehdään yhdessä, tai ehkä mies tekee ja itse vaan ollaan.

Mutta ap:n selitys on hyvä. Meni läpi mulle. Olet breikin ansainnut ja tooooosi väsynyt varmasti jos 2 viikkoa yksin lasten kanssa.
 
ok ok
Alkuperäinen kirjoittaja tämä äiti on v***n väsynyt;24345989:
täysi ymmärrys ap:lle täältä. joskus vaan ei jaksa ihan kaikki suomalaisen yhteiskunnan käyttäytymistieteen kommervenkit kiinnostaa.

uskomatonta, miten jotkut jaksaa vaahdota jostain helvetin parkkipaikoista!
ennen edes ollut mitään sellaisia! ja silti kaikki pääsi sinne markettin ja takas.

menkää maailmalle katsomaan ja opettelemaan suvaitsevaisuutta ja yhteistyökykyä muiden ihmistyen kanssa ja lopettakaa se sääntöjen rakastaminen.
säännöt on tehty just sentakia että elämä ei ois niin vitun raskasta vaan että kaikki vois elää täällä jotenkin. jos sääntöjä ei ole,niin röyhkeimmät porskuttavat jaksaen oikein hyvin,kun eivät välitä ollenkaan muiden oikeuksista.

mutta ap:n selitys hyvä
 
"vempula"
Voi herran jestas ku taas mammat viittitte vaahdota jostain hemmetin parkkiruuduista! Ja kommentit "kuvittelevat voivansa tehdä mitä vaan" yms.. ni hei haloo joku on ajanut perhepaikalle ilman lapsia.. :O Saatte kuulostamaan tän siltä että ihan ku joku olis jonkun vähintäänkin tappanu...
 

Yhteistyössä