Se on sitten koira viety ulos tänään viisi kertaa.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Jos lihalientä niin ei MISSÄÄN NIMESSÄ kuutiosta tmv tehtyä!!!!! Pitäs olla ihan naturel keitettyä oikeista luista. Kyllä se paras vaan ihan riisi, kana/raejuusto ja ripulilääkettä.
Huoh, miksi ei? Samoin on mulle eläinlääkäristä sanottu, että palanen liha- tai kanaliemikuutiosta riisin mukaan tai sitten ihan vaan veteen lihaliemikuutio ja sitä koiralle.
 
"alkup."
Jossain luki, että olisi vanhanaikainen juttu, että koiran pitää paastota ensimmäinen päivä. Taidan antaa tuota ruokaa pienen määrän kuitenkin. Mitä mieltä olette?

Eläinlääkärin sivuilla luki, että samana päivänä annetaan pieniä annoksia ruokaa.
 
eevee
Lihaliemikuutiota ei siksi koska sisältää AIVAN LIIKAA suolaa koiralle. Ja kyllä, 24h sääntö on oikein. Eli n. vuorokausi ripulin/oksentamisen jälkeen olisi hyvä odottaa.

Ja parempi olisi ihan tavallinen riisi tai täysjyvä, puuroriisiin en osaa sanoa, en ole perehtynyt.

Lyhyesti, riisiä, kanaa keitettynä taikka raejuustoa, riisin sekaan on hyvä jättää keitinlientä jonkin verran. Jos makua kaipaa, pikkuinen määrä valkosipulia saa useat koirat syömään ja se että ruoka tarjoillaan pikkuisen lämpimänä, ei jääkaappikylmänä.

Ja sitten tosiaan noita erilaisia ripulilääkkeitä, apteekkiin vaan niin sieltä löytyy ku vaan sanoo et koiran ripuliin (mulla ei oma pää nyt toimi, omat koirani niin harvoin ripulilla ettei lääkkeen nimi ole jäänyt päähän)
 
eevee
[QUOTE="alkup.";28799590]Jossain luki, että olisi vanhanaikainen juttu, että koiran pitää paastota ensimmäinen päivä. Taidan antaa tuota ruokaa pienen määrän kuitenkin. Mitä mieltä olette?

Eläinlääkärin sivuilla luki, että samana päivänä annetaan pieniä annoksia ruokaa.[/QUOTE]

Tässä on kaksi "koulukuntaa", ja riippuu toki kuinka rajua oksentelu/ripulointi on. Mikäli erittäin voimakasta, silloin pitää antaa vatsan rauhoittua ja keskittyä vain nesteen saantiin ja mikäli sisällä pysyy, lääkkeisiin. Jos taas on lievempää, voi antaa riisiä siinä ohella.
 
"alkup."
Jos koira voi ripulista huomatta hyvin ja on pirteä, voidaan ripulia hoitaa kotona muutamien päivien ajan. Aiemmin suositeltiin koiran paastotusta ensimmäisenä ripulipäivänä, mutta tästä on luovuttu ja nykyisin suositellaan rajoitettua ruokintaa.

Rajoitettu ruokinta tukee suoliston limakalvon solujen toimintaa ja energiansaantia. Tavoitteena on tarjota ripulista kärsivälle koiralle hiilihydraattipitoista vähärasvaista ruokaa hyvin pieninä annoksia jo ensimmäisenä ripulipäivänä. Tarjottavan ruoan määrä on noin 25 % koiran normaalista päivittäisestä energiantarpeesta jaettuna useisiin annoksiin.

Ensimmäisenä ripulipäivänä koiralle tarjotaan hapanmaitotuotteita, raikasta vettä ja pieniä annoksia keitettyä riisiä. Seuraavina kolmena päivänä riisiannoksia suurennetaan ja riisin mukaan sekoitetaan raejuustoa tai tonnikalaa. Tämän jälkeen koira voi siirtyä vähitellen omaan ruokaansa.
- See more at: http://www.elainlaakariin.fi/akuutti-koiran-ripuli/#sthash.uh4aC8Xg.dpuf

Koira ei ole enää ripuloinut.
 
eevee
Eli ei lihaliemikuutiojutskia!!!!! ja muutenkin ruokinta koiran voinnin mukaan. Erittäin rajussa mahataudissa se 24h sääntö on hyvä. Mutta kuten jo sanoin aikaisemmin, voi ruokaa tarjoilla jo vaikka ekan pvän aikana kunhan se on ns hellää vatsalle. Riisiä, raejuustoa, keitettyä kanaa. Monella koiralla ei maha kestä tonnikalaa, mutta jos kestää niin sehän on hyvä :)

Ihmettelen vaan SUURESTI kuka, ja millainen ell kehoittaa lihaliemeen keitettyä riisiä! Sanoohan se jo maalaisjärkikin että ei ei ei.

T. Eläinten kanssa työskentelevä
 
eevee
Huoh, miksi ei? Samoin on mulle eläinlääkäristä sanottu, että palanen liha- tai kanaliemikuutiosta riisin mukaan tai sitten ihan vaan veteen lihaliemikuutio ja sitä koiralle.
Mä ihmettelen tätä ohjetta todella paljon. Tulee ekana mieleen joku vanha ell joka ei ole päivittänyt tietojaan. "kun ennenkin tehtiin näin niin sen on oltava hyvä"

Vähän sama kun ihmisillä tää että vatsatautiselle ihmiselle juotetaan jaffaa.
 
"alkup."
Annoin riisiä keitinliemessä ja pienen palan keitettyä kanaa. Lopuksi ruokalusikallisen laktoositonta maustamatonta jogurttia. Oli pieni annos ja koira jäi keittiöön ihmettelemään eikö enempää, hyvällä ruokahalulla kyllä söi.
 
"sanna"
Eli ei lihaliemikuutiojutskia!!!!! ja muutenkin ruokinta koiran voinnin mukaan. Erittäin rajussa mahataudissa se 24h sääntö on hyvä. Mutta kuten jo sanoin aikaisemmin, voi ruokaa tarjoilla jo vaikka ekan pvän aikana kunhan se on ns hellää vatsalle. Riisiä, raejuustoa, keitettyä kanaa. Monella koiralla ei maha kestä tonnikalaa, mutta jos kestää niin sehän on hyvä :)

Ihmettelen vaan SUURESTI kuka, ja millainen ell kehoittaa lihaliemeen keitettyä riisiä! Sanoohan se jo maalaisjärkikin että ei ei ei.

T. Eläinten kanssa työskentelevä
no näemmä ainakin 2 eläinlääkäriä ainakin Suomessa.Sinä et lienen eläinlääkäri.Jos kuution tai palasen sitä laittaa laittaa suureen nestemäärään,sen sisältämä vähäinen määrä suolaa on hyväksi,koiran keho vatsataudissa tarvitsee sekä suolaa että sokeria!Suolaa koiran elimistöön ei saa muutenkuin ruuan kautta.
 
"alkup."
Mutta kysyisin vielä, että jos annan vielä illalla samanlaisen annoksen, niin keitänkö uuden riisisatsin. Vai kelpaako tuo edellinen kun sitä jäi, jäähdytin sen kyllä nopeasti ja laitoin heti jääkaappiin. Ei tosin mikään vaikeus tehdä ihan uutta satsia.
 
Mä ihmettelen tätä ohjetta todella paljon. Tulee ekana mieleen joku vanha ell joka ei ole päivittänyt tietojaan. "kun ennenkin tehtiin näin niin sen on oltava hyvä"

Vähän sama kun ihmisillä tää että vatsatautiselle ihmiselle juotetaan jaffaa.
Sellainen, joka haluaa, että nirso koirakin juo tai syö jotain ja saa ripulin mukana poistuvaa suolaa. Älä ole niin hysteerinen, ei sitä ole palatolkulla sinne tarkoitus liottaa, pääasia että saa koiran juomaan.
 
cen
[QUOTE="alkup.";28799657]Mutta kysyisin vielä, että jos annan vielä illalla samanlaisen annoksen, niin keitänkö uuden riisisatsin. Vai kelpaako tuo edellinen kun sitä jäi, jäähdytin sen kyllä nopeasti ja laitoin heti jääkaappiin. Ei tosin mikään vaikeus tehdä ihan uutta satsia.[/QUOTE]

voit antaa samaa,eihän se jääkaapissa myrkyksi muutu.
 
se sama
[QUOTE="alkup.";28799691]Ei toki myrkyksi, mutta kun riisi on helposti pilaantuvaa ja koiralla ollut juuri vatsa löysällä, niin siksi kysyin.[/QUOTE]

no ei se parissa tunnissa pilaannu,itsekkin saatan tehdä seuraavana päivänä edellis päivän keitetystä riisistä risottoa tai lisätä salaattiin..
 
"tiipii"
[QUOTE="vieras";28798959]Noh, paha mennä sanomaan kun et kertonut koirasta mitään, mutta mun 3v uroksella menee ripulille narttujen juoksuista ja mun menkoista!![/QUOTE]

*Apua*, onko totta? Meiän uroskoira 2+v, tänään kanssa töräytti hirviät ripulit, ja samantein lenkiltä suihkutettavaksi..Ihmettelin kanssa, mistä, miksi? Ja mulla alkoi eilen menkat...
 
eevee
Ei mee se riisi miksikään.

Ja ei, en ole lääkäri mutta kuten sanoin, niin työskentelen eläinten parissa ja näitä ripuli/vatsatauti juttuja päivittäin hoidan. Mutta juuh, ei se PIENI määrä suolaa tee huonoa, mutta itsellä nyt tuli ekana mieleen se että joku keittää sen lihaliemen niillä ohjeillä, eli 1 kuutio/puoleen litraan vettä. Se on liikaa. Mut en mä silti tajua miksi pitää edes sitä pikkuista määrää antaa. Miksi ei tosiaan vaan niillä ohjeilla (riisiä/kanaa/raejuustoa jne) ja sitten vaikkapa canikuria siihen mukana. Lääkkeestä tulee tarvitsemat suolot sun muut.
 
ruff
Sellainen, joka haluaa, että nirso koirakin juo tai syö jotain ja saa ripulin mukana poistuvaa suolaa. Älä ole niin hysteerinen, ei sitä ole palatolkulla sinne tarkoitus liottaa, pääasia että saa koiran juomaan.
:D
Joo, meillä saa koirat "ripulijuomaa", johon tulee murunen lihaliemikuutiota (tai jos ei ole, hyppysellinen suolaa), teelusikallinen hunajaa ja ruokalusikallinen maustamatonta jogurttia n. litraan vettä. Tätä annan vähän kerrallaan ja maistuu aina, vaikkei koira suostuisi juomaan paljasta vettä. Ajaa saman asian kuin jotkut apteekin ripulivalmisteet.
Mulla on kyllä tapana antaa pikkaisen ruokaa jos koiralle maistuu, mun kokemuksen mukaan koira toipuu nopeammin kun syö vähäsen, eikä märehdi sitä perhanan ruohoa yhtä hanakasti kuin tyhjällä vatsalla.

Meilläkin oli viime viikolla ripulipäivät. Eläinkaupan täti antoi koirille jotain ilmaisia namipaloja, ja heti kun päästiin kotiin, molemmat koirat säntäsivät takapihalle ja ripuli lensi paineella :O
Kumma juttu, ovat molemmat yleensä varsinaisia rautavatsoja.
 
"Vieras"
[QUOTE="tiipii";28799710]*Apua*, onko totta? Meiän uroskoira 2+v, tänään kanssa töräytti hirviät ripulit, ja samantein lenkiltä suihkutettavaksi..Ihmettelin kanssa, mistä, miksi? Ja mulla alkoi eilen menkat...[/QUOTE]

Kyllä kuule ihan totta, valitettavasti :D
Sillä alkaa olla pää pörrällään jo muutamaa päivää ennen kuin menkat alkaa ja kun menkat on alkaa koirallaki ripuli.
Kyseessä erittäin viriili uroskoira. Tuolloin ei päähän uppoa ei niin mikään!
Pallit pois on suunnitteilla.
 
"tiipii"
[QUOTE="Vieras";28799888]Kyllä kuule ihan totta, valitettavasti :D
Sillä alkaa olla pää pörrällään jo muutamaa päivää ennen kuin menkat alkaa ja kun menkat on alkaa koirallaki ripuli.
Kyseessä erittäin viriili uroskoira. Tuolloin ei päähän uppoa ei niin mikään!
Pallit pois on suunnitteilla.[/QUOTE]

No tää helpotti mun oloa, jos sain tietää, mistä se ripsa yhtäkkiä tuli..Mutta jos joka kuukausi, niin ei kiva..Mä en tiiä, pitäsikö poistaa pojulta pallit vai emännältä värkit
 

Yhteistyössä