Seinäjoki lapsettomuushoidot

Onko joku käynyt Seinäjoen keskussairaalassa hoidoissa?

Nyt kun on kaikki alustavat tutkimukset on tehty - minulle sanottiin että saan alkaa syömään heti seuraavalla kierrolla klomeja. Mistään ruuhkista tms. ei mainittu sanallakaan.
Soitin keskussairaalaan kysyäkseni vaikuttaako angiinaan otettu penisiliini kuuri klomin aloitukseen. Se ei kuitenkaan heidän mielestään vaikuta, mutta heillä ei ole antaa minulle aikoja, joten sanoivat, että pitää siirtää ainakin kuukaudella eteenpäin klomin aloitusta. Missään vaiheessa aikaisemmin eivät ole sanoneet, että siellä on sellainen tilanne, ettei sieltä saakaan välttis aikoja. Pitääkö sinne soittaa etukäteen, että voinko nyt tässä kuussa aloittaa klomien syönnin?
Onko kenelläkään kokemusta Seinäjoesta? Ottaisin mielelläni tietoja vastaan... :)
 
Mä olin Seinäjoella hoidoissa, mulle tehtiin kolme inssiä naistenpolilla. Klomejakin söin, mutta olin Lääkäritalolla silloin ja siellä seurattiin, että niihin en osaa sanoa, miten julkisella toimitaan.. Mutta, mulle ainakin aina on kaikki ajat löytyny, vaikka olis ollu kuinka kiirettä. Ja aina tosi mukavasti vastasivat jos soitti ja kysyi jotain.

Seuraavatko he siis, että miten klomit vaikuttaa munasolujen kypsymiseen? Mulla seurattiin yksityisellä sitä, kävin ultrassa tiettynä kiertopäivänä. Nyt voi toki olla siellä julkisella kesälomien takia ajat tiukilla. Minä varmaan soittaisin ja kysyisin ennen klomien aloitusta, jos kerran ajan saanti ei ole varmaa..
 
Sitä mä vain ihmettelin, että heinäkuussa sanoivat, että aloita seuraavalla kierrolla syömään. (mun olis pitänyt aloittaa tänään ne klomit) Eikö ne kaks viikkoo sitten tienneet, että heillä on sellainen ruuhka? No soitan aamulla ja katon mikä on tilanne. Toi Lääkäritalo olis kyllä ollut tässä tilanteessa hyvä vaihtoehto. Ei jaksais millään sellaista puhelimella kyttäystä, kun sinne ei edes tahdo päästä soittamaan niinä aikoina kun se annettu aika on. Niin sen takia pitäis saada sinne se aika, kun ne tekee sen ultran ja toisella ultralla IAI:n vai mikä sen nyt olikaan.

Yhtäkkiä minulle tuli kiire asiana kanssa???
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Itse kävin Seinäjoen sairaalalla hoidoissa, meille tehtiin siellä yht. 4 inssiä.. Kerran tuli ns. pakollinen tauko, koska tosiaan ei polilta ollut antaa aikaa..:( Eivät tosiaan pysty paria viikkoa aikaisemmin ennakoimaan onko aikoja, koska aika ajat annetaan oikeastaan päiviä paria aikaisemmin.. Esim. jos monella sattuu alkamaan kierto samoissa, niin nopeat syövät hitaat heillä näissä ajoissa. Eikä Seinäjoelle muistaakseni oo lapsettomuuslääkäriä ihan joka päivä..
Meillä siirtyi ivf:kin kuukaudella sen takia, että samalla viikolle osui useampi..:(

Mutta jos sulla on pelkkä clomikierto ilman inssiä, niin soita lääkäritalolta heti aika oikeille päiville, niin voit aloittaa ne tänään!!

Toivottavasti tärppää!!;)

Sofi ja nyt 22+6, se ivf sitten onnistui..:)
 
Jahas, kirjoitin pitkän viestin ja näköjään kadotin sen johonkin...

Eli hei,

Me olemme aloittaneet lapsettomuushoidot Seinäjoen keskussairaalalla helmikuussa. Takana on clomit+inssi, pääsiäistauko, clomifen-kierto jossa kroppa ei reagoinutkaan, femar+inssi, kesä- ja heinäkuun taukoa. Minulla on ollut ohje soittaa aina kuukautisten alkaessa, jolloin on varattu ultrausaika. Kerran tosiaan meni koko kierto puihin pääsiäisen takia, kesä- ja heinäkuun tauosta taas kerrottiin jo etukäteen. Mutta meillä on ollut aina tavoitteena inssi, joten pelkkä clomifen-kuuri voi olla eri asia.

Olen saanut aina ihan hyvin yhteyden hoitajalle. Sen sijaan käyntiajat ovat liian lyhyet hitaasti lämpiävälle ihmiselle, minulla on aina jälkikäteen enemmän kysymyksiä kuin silloin. Lisäksi yksi lääkäri kohteli miestäni kuin ilmaa (mies kysyy tiukkoja kysymyksiä alunperin syöpälääkkeeksi kehitetystä Femarista ja lääkäri vastaa ympäripyöreitä katsoen suoraan minuun, ei kertaakaan miestäni silmiin). Hoitajat ovat kuitenkin aivan ihania.

Minä ymmärrän kiireesi täysin. Tämä odottaminen ja loputon yrittäminen on uskomattoman turhauttavaa, ja kun tuntuu siltä että asiat pyörähtää eteenpäin, uusi takapakki ärsyttää vielä enemmän. Toivottavasti kuitenkin teillä on nopeampi prosessi kuitenkin meillä. :)

Meillä on edessä vielä yksi inssi, sitten siirrytään IVF:eek:on. Käsittääkseni kontrolliultrat on silloin Seinäjoella, punktio ja alkion siirto olisivat TAYS:ssa. Voi kun kävisi yhtä onnellisesti kuin Sofilla. :)
 
Oli tosiaan niin, että Seinäjoella oli vielä kesäkuun potilaat jonossa ensimmäisenä, joten en saanut lupaa aloittaa clomi-kuuria. Minä oon näistä termeistä aivan pihalla mitä se inssi tarkoittaa, mut mennään päivä kerrallaan ja hoito kerrallaan. Eiköhän se terminologiakin selviä samalla...
 
Jos siirrytte hoidoissa eteenpäin, saatte lehtisen täynnä tietoa näistä termeistä ja lyhenteistä ja tietysti myös selittävät suullisesti. Toivottavasti näin ei käy vaan clomit riittäisi teille.

Niin minullekin kerrottiin, että ei tähän kiertoon voida ottaa lisää potilaita. Seuraava soittelukerta sitten syyskuun puolivälissä. Tympii!
 
Nyt on ensimmäinen klomi kuuri syöty ja ens viikolla pitäisi käydä eka "ultrassa". Mitä sieltä sitten ilmaantuukaan... Sain heti ajan, kun soitin keskussairaalaan. Tosin pitkään sinne pitää yrittää jos meinaa saada soittoaikana hoitsun kiinni.

Klomit ovat vähän turvottaneet minua sekä vessassa saa juosta aika ahkeraan. Hermot ovat välistä hiukan kireähköt, mutta johtuuko se lääkkeistä vai vain tästä koko hommelista. En osaa analysoida.
Tällaista tänne nyt. odottavissa tunnelmissa. :)
 
Itselläkin ollut vaikeuksia hahmottaa mikä voisi olla sivuoire ja mikä hermoista johtuvaa (tai flunssaa tai mitä milloinkin). Nyt tosiaan oli Seinäjoella antaa aikoja, itsekin sain ultra-ajan.

Jos tämän kierron jälkeen siirrytään koeputkihedelmöityshoitoihin, voisi kuulemma ensimmäinen olla jo ennen joulua...olisihan se hienoa, kun ei tosiaan tahdo enää kärsivällisyys riittää kaikkia hidasteita ja takaiskuja, mutta saapa nähdä.
 

Yhteistyössä