seksiä, kuinka piaan synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti
mie
Vasta jälkitarkastuksen jälkeen eli 5-8 viikkoa synnytyksestä.
minulla ei tulisi mieleenkään olla yhdynnässä ennen jälkitarkastusta.

Ja varoittava sana että raskaaksi voi tulla pian uudestaan.
tuttavani meni jälkitarkastukseen ja lääkäri tuumasi että täällä on toinen tulossa B)
 
Kaks viikkoa maltettiin oottaa...mulla on niin onnekkaasti että jälkivuotoki on aina loppunu n.parin viikon kuluessa.ihan pieni repeämä tuli eka synnytyksessä(kaks tikkiä), mutta eipä tuo haitannu ollenkaa.Kyllähän sitä muuten sanotaan että seksiä kannattaa ainaki kokeilla ennen jälkitarkastusta että pystyy kertoon lääkärille jos on jotai ongelmia...mut jokainen ajallaan. Meille kahen viikon oottaminenki on jo meinannu olla tuskaa. :snotty:
 
Synnytyksessä leikattiin välilihaa.. Kun palattiin sairaalasta sanoin miehelle että voidaan harrastaa seksiä sitten kun en enää kokoajan tunne alapäätäni.
Taidettiin harrastaa ensimmäisen kerran seksiä 2-3vko synnytyksestä.
 
Toisenlainen tarina

Tuntuu että kaikki ovat voineet ihan normaalisti harrastaa seksiä jo 2-4 viikon päästä synnytyksestä :(
Mulla oli imukuppisynnytys, joten väliliha piti leikata, en tiedä tuliko muita "vaurioita" mutta emättimen sisäpinta oli vasemmalta puolelta tosi kipeä ja pitkään. Sikäli hassua et tuo kipu oli vasemmalla, kun eppari leikattiin oikeelta puolelta.
Varmaan joskus 1½-2kk:n päästä oli eka yritys..tosiaan yritykseks jäi, ei mies pääsyt sisälle asti ees, kun koski niin paljon jo pelkkä kädellä kosketus..
Siihen, että pystyi edes jotenkin toimittamaan homman loppuun, meni n.3-4kk, saatikka että siitä olisi itse nauttinut, vaikka mies miten yritti :(
Jotenkin ei tehnyt vähempää mieli, koko ajatus puistatti, kun ajattelikin sitä kipua..monesti itkin sitä, miten huono vaimo olen miehelleni, vaikka koitinkin muilla tavoin edes hänet tyydyttää.
Mies yritti lohduttaa, mutta eipä paljon auttanut..Onneksi hän jaksoi odottaa rauhallisesti ja kannustaa, ja muisti myös aina sanoa, että sanot heti jos koskee niin lopetetaan ja koitetaan toiste uudelleen..
Nyt synnytyksestä 2 vuotta, seksi luonnistunut samaan tapaan kuin ennen n. vuoden. Ootan toista lasta, aika alussa tosin, mut vähän jännittää jo, miten tällä kertaa menee..Niinhän sitä sanotaan että yksikään synnytys ei oo samanlainen, joten kaipa tässä on toivoa:)
 
Kolmisen viikkoa siinä tais mennä. Olen synnyttänyt vain kerran ja sain pari tikkiä kun hiukan jouduttiin leikkaamaan.

Nyt on kulunut 8 viikkoa ja täysmeno on päällä. :D Väliliha on jo kokonaan parantunut ollut jo viikkoja. Joitain arkoja kohtia tuntuu jos mies on oikein kovana ja työntyy syvälle. Toisaalta olen aina ollut kipuilevaa sorttia.
 
Niinu
Meillä 4 vkon päästä kokeiltiin mutta sattui. 5 vkon kohdalla onnistui ja siitä seuraavat kerrat tuntuivat jo oikein hyvälle. Ihan rauhassa kannattaa aloitella ja PALJON liukastetta mukaan. Limakalvot ovat imettäessä monesti hyvin kuivat. Kyllä se siitä vähitellen lähtee maistumaan.
 
juuli
Kylläpäs täällä on nopeaa porukkaa. :)
Ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan synnytyksen jälkeen ei käyny mielen vieressäkään koko seksi noin kahteen kuukauteen. En revennyt ollenkaan, jotain pientä nirhaumaa tuli jotka kuitenki parantu nopeesti. Yritettiin ensimmäisen kahen kuukauden aikana varmaan pari kertaa, sattu melkosesti, ja joskus kolmen kuukauden jälkeen alko sujumaan paremmin. Nyt aikaa on menny puoli vuotta, ja itsekin jo nautin eikä satu enää.
Älkää ottako paineita. Joillakin onnistuu ja haluttaa heti, joillakin menee kuukausia.
 
Vielä lisää aiheesta...

Onko jollekin tullu jotain kun on aloittanut seksin ennen jälkitarkastusta? Entä kuinka monella lääkäri on jälkitarkastuksessa kysynyt onnistuuko seksi? Joku jo mainitsikin, että olisi hyvä edes kokeilla ennen jälkitarkastusta että vois lääkärille mainita onnistuuko vai ei.

Itse synnytin esikoisen 4 1/2 viikkoa sitten ja himot olis kovat! Jälkivuotoa on vielä vähän, sellaista keltasta. Ilman seksiä ollaan oltu jo monta kuukautta, sillä lääkärit kielsi sen raskauden loppuvaiheessa. Kovat halut olisi siis taas päästä hommiin, uskaltaisko kokeilla?
 
tuore äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:48 mamma83 kirjoitti:
Vielä lisää aiheesta...

Onko jollekin tullu jotain kun on aloittanut seksin ennen jälkitarkastusta? Entä kuinka monella lääkäri on jälkitarkastuksessa kysynyt onnistuuko seksi? Joku jo mainitsikin, että olisi hyvä edes kokeilla ennen jälkitarkastusta että vois lääkärille mainita onnistuuko vai ei.

Itse synnytin esikoisen 4 1/2 viikkoa sitten ja himot olis kovat! Jälkivuotoa on vielä vähän, sellaista keltasta. Ilman seksiä ollaan oltu jo monta kuukautta, sillä lääkärit kielsi sen raskauden loppuvaiheessa. Kovat halut olisi siis taas päästä hommiin, uskaltaisko kokeilla?
Mitä tarkotat tuolla että onko tullu jotain? Mulla ei ainakaan, ei kylläkään tosin keretty ku parina päivänä "hommailemaan"...
Siis ei mitään kipuja yms.
Tai no jos sitä hymy-persiissä-olemusta ei lasketa mukaan :LOL:
 
Mä tässä ensiodottajani mietin, että onko ne paikat synnytyksen jälkeen ihan löysät, tuntuuko se miltään kummankaan mielestä? Tämä on sarjaa Tyhmät kysymykset, mutta en mistään löydä rehellistä keskustelua asian tiimoilta. Pelottaa että synnytyksen jälkeen oma alapää on kuin joku tuulessa heiluva tyhjä hiha..
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Mä tässä ensiodottajani mietin, että onko ne paikat synnytyksen jälkeen ihan löysät, tuntuuko se miltään kummankaan mielestä? Tämä on sarjaa Tyhmät kysymykset, mutta en mistään löydä rehellistä keskustelua asian tiimoilta. Pelottaa että synnytyksen jälkeen oma alapää on kuin joku tuulessa heiluva tyhjä hiha..
Turhaa huolta. Lihakset saa kuntoon treenaamalla, jos siltä tuntuu.
 
Synnytin alakautta, repeämiä tuli ja pari tikkiä laitettiin. Seksiä harrastettiin 5 viikon jälkeen, kun jälkivuoto oli varmasti loppunut. Nyt 3kk synnytyksestä ja täysi meno päällä. Ja mitä siihen löysyyteen tulee, ei ainakaan meillä ole kumpikaan valittanut, ennemminkin päinvastoin. Lantionpohjanlihaksia treenaamalla saa kyllä paikat kuntoon.
 

Yhteistyössä