sektio

  • Viestiketjun aloittaja äippä25
  • Ensimmäinen viesti
äippä25
ois suunniteltu sektio tulossa ja vähän jännittää, ensimmäinen oli hätäsektio. Te jotka olette suun. sektion kokeneet niin mielelläni kuulisin kokemuksianne tilanteesta ja tuntemuksianne :)
 
Helmille
Moi!
Minulle tehtiin vuosi sitten suunniteltu sektio ahtaan lantion vuoksi. Kahta viikkoa ennen annettua leikkausaikaa otettiin röntgenkuva lantiostani ja päädyttiin leikkaukseen. Eli kahta viikkoa aiemmin sain tietää tulevasta leikkauksesta. Muutaman päivän olin aika jännityksessä mutta sitten sektioaamuna oltiin miehen kanssa tosi rauhallisia ja jännitys oli poissa. Sitä vaan halusi niin kovasti saada jo vauvan että keinolla ei ollut väliä. Kaikki sujui erittäin hyvin ja toipuminen oli tosi nopeaa ja veikkaan että moni "tavallisen" synnytyksen kokenut oli paljon minua kipeämpi. Tulevaisuudessakin tulen synnyttämään sektiolla ahtaan lantion vuoksi ja mitään pahoja muistoja siitä ei jäänyt. Onnea teille tulevaan koitokseen!
 
Helmille
Niin ja jos vielä itse toimenpiteestä haluatte jotain tietää niin me mentiin leikkausaamuna klo seitsemän sairaalaan. Synnytysosastolla laitettiin tippa, katetri, otettiin vauvan sydänäänet ja annettin jotain mahaa rauhoittavaa lääkettä. Yhdeksältä mentiin leikkaussaliin jossa minulle laitettiin spinaalipuudutus. Mies oli koko ajan minun vierellä. Vähän ennen kymmentä syntyi tyttö ja sain hetken pidellä vauvaa rinnan päällä jonka jälkeen isä lähti tytön kanssa synnytysosastolle ja minua alettiin "ommella kasaan". Heräämössä olin noin pari tuntia jonne minulle soitettiin tytön mitat ja sitten pääsin osastolle jossa vauva ja mies minua jo odottivat. Ihana kokemus!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2005 klo 20:29 Helmille kirjoitti:
Kaikki sujui erittäin hyvin ja toipuminen oli tosi nopeaa ja veikkaan että moni "tavallisen" synnytyksen kokenut oli paljon minua kipeämpi.
Hei
Itse olen päättänyt, että tuleva synnytys tehtäisiin sektiossa. Sain yllättäen tietää tällä viikolla rv33+2, että tuleva lapsemme ei olekaan terve.
Joudun Kuopioon synnytykseen, jossa heti tehdään lapselle leikkaus.

Kysyisin, että kuinka pian paranee sektiosta ?
Toiset valittaa, toiset kehuvat, kuten sinä.
Mulla oli -02 alatiesynnytys, joka oli kivulias. Koska en saanut mitään kivunlievitystä. Synnytys kesti 4h22min, joka oli aika nopea ensisynnyttäjälle.
Nyt haluan siksi sektioin, että lapsi pääsisi nopeasti korjausleikkaukseen (palleatyrä).
En missään nimessä haluaisi alatiesynnytystä, koska ekasta jäi myös muutakin ikävää vaivaa. Jotka ovat alkaaneet taas vaivaamaan tässä raskaudessa.

Annatko vielä tietoa sektiosta, kiitos.
:flower:
 
äippä25
Eveliina!
Mulla ensimmäinen lapsi tuli hätäsektiolla ja paranin yllättävän nopeasti, haava oli kipeä jonkisen aikaa ja piti vältellä nostamista mutta kyllä minä jo seuraavana aamuna leikkauksesta( aamuyöstä leikattiin) nousin p-tuoliin istumaan ja piti päästä vauvateholle poikaa katsomaan. Kaks kuukautta leikauksesta niin lääkäri antoi jo luvan pikku hiljaa ruveta käymään salilla ja palata normaaleihin kuvioihin. Mulle ei jäänyt mitään jälkikipuja, jollain saattaa tulla pitkänkin ajan päästä leikkauksesta haavakipua ja aristavaa kipua leikkaushaavan kohdalle. Onnea koetukseen =) Itsellänikin olisi toinen sektio edessä lokakuussa, onneksi suunniteltu.
 
suurperheellinen
Mulla ekan sektion jälkeen paranin aika nopeesti,toisen kanssa oli kivut sitten kovemmat.Mutta haavakipuja ei ole jäänyt kummastakaan,viim.sektio v.00,ja sen jälkeen ollut kaksi raskautta eikä sektiot ole häirinneet millään lailla.Tsemppiä,kaikki menee varmasti hyvin ja saat ihanan lopputuloksen hoideltavaksi :heart: !
 
Helmille
Moi Eveliina!
Toki toipuminen leikkauksesta on yksilöllistä, mutta minun kohdallani kävi erittäin nopeasti. Jo viikon kuluttua leikkauksesta voin lähes normaalisti. En tietenkään täysin kivuton ollut, mutta siihen nähden minkälainen leikkaus oli tehty niin kovin pientä kipua oli vain. Toki toiset saattavat joutua olemaan jopa kipupumpussakin sairaalassa ollessaan. Minä sain sairaalassa parina ekana päivänä suonen sisäisesti kipulääkettä jonka jälkeen siirryttiin ihan tavalliseen suun kautta otettavaan lääkkeeseen. Haluaisin vielä muistuttaa että kerron vain ja ainoastaan omista kokemuksista ja tuntemuksista, en millään tavalla halua aliarvioida kenenkään muun tuntemuksia enkä tapaa synnyttää. Kerron mielelläni lisää jos joku haluaa jotain vielä tietää. Hyvää jatkoa sinulle Eveliina!
 
heips eveliina!minut leikattiin 3viikkoa sitten ja toipuminen on ollut nopeaa kyllä ensimmäinen viikko meni vähän varoessa/sattui kun nousi ylös sängystä tuolilta mutta todella nopeaa toipumista täälä tähän asti mennyt :saint:
 
suunnitellun sektion jälkeen oisin ollu jo samana iltana valmis jalkeille, mut eivät antaneet lupaa. eka iltana otettii jo kipupumppu pois ku aiheutti kauhian kutinan se lääke ja sen jälkee pärjäsinki paratabsilla. ja kolmantena päivänä pääsin jo kotia, eikä haavan tai muunkaa kivun suhteen ollu mitää ongelmaa ku en kipeä ollu. nyt leikkaukesta 3 kk.tta ja kaik on kuten ennenki, lukuun ottamatta sitä pientä vaaka-arpea. ;)
 

minun sektio kokemukseni kirjoitin juuri kohtaan pelottako sektio?Useimmilla kokemus on erilainen ja siihen vaikuttaa niin monet seikat. MInulla itselläni on ollut niin helpot synnytykset, että synnytän enemmin, kuin otan leikkauksen, jos saa valita.Viikon siinä menee ennekuin on tunne, että ei voi valittaa kivuista,Haa olen toipunut, että kaikkea aikansa.. :) =) :kieh:
 
alannah
Mulle on tehty 3 suunniteltua sektiota koko nukutuksessa leikatun selän takia. Oon ollu joka kerta hereillä valmistuksen ajan eikä se mittää mukavaa oo. Esikoisen kohalla alkoi supistelemaan päivää ennen leikkausta. Siis aamulla ja ilta päivällä pääsin leikkaussaliin. Kahen muun lapsen kohalla ei oo supistellu ja ovat syntyneet leikkaus päivänä.
 

Yhteistyössä