sektion jälkeinen sairaalaolo

  • Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti
Mulle on tehty hätäsektio keskiviikko iltapäivänä, ja päästiin kotia lauantai iltapäivänä. Sängystä uskalsin ylös vasta vuorokauden jälkeen. Toinen sektio (ei hätä), tiistai aamuna leikattiin, ylös liikkumaan jo 9 tunnin jälkeen, ja päästiin kotia jo seuraavana aamuna.
Kummatkin lapset ovat syntyneet Ruotsissa (Huddingen sairaala), en tiedä onko ruotsissa sitten eri säännöt (??) entä suomessa? Me suunnittelemme parhaillaan 3 lasta, ja "pelottaa" hieman kokea sektio suomessa, jos joudun jäädä 5 vrk osastolle. Kummankin edellisen sektion jälkeen oon voinut tosi hyvin, ja kipuja ei ole ollut lähes ollenkaan. =)
 
Mä jouduin olemaan ihan liian pitkään, pe aamuna leikkaus ja vasta keskiviikkona kotiin :( olisin ollut valmis lähteen jo maanantaina.

Kakkosesta jouduin oleen kanssa pitkään, vaikka syntyi ihan normaalisti la aamuna niin vasta ti aamuna sain lähteä ja olin ihan v*tun kiukkuinen, maanantaina jo itkin hoitajille, et päästäkää mut kotiin niin sanoivat et vasta huomenna, soitin sit miehelle ma iltana, et lähdet heti aamusta ajamaan ja tiistai aamuna mies tuli ennen kahdeksaa, me ooteltiin vauvan kanssa valmiina ja lähdettiin osastolta sanomatta kellekään yhtään mitään, harmitti todella maksaa tostakin päivästä aivan turhan takia.

Nyt sitten edessä sektio tossa samaisessa sairaalassa ja pelottaa kuinka kauan joudun tällä kertaa olemaan, tahdon pois sieltä niin nopeasti kuin mahdollista, aivan hirveä paikka edellisen kokemuksen jälkeen kaikin puolin ja nyt jo harmittaa todella paljon, että sinne joudun :( valitettavasti sektio vaan estää valitsemasta sairaalaa, kun kunnan ainoa maksusitoumus on tonne :(

Kateellisena luen noita et pääsee 2-3päivässä pois!
 
Vauva syntyi keskiviikkoiltana klo 23.24 ja seuraavan viikon torstaina päästiin kotiin, vauvan kunnon takia. Jaloille nousin leikkausta seuraavana aamuna ja sen jälkeen en enää päässytkään lepäämään vaan ramppasin viikon teholla vaikka oma happi oli huono. Leikkaushaava ei niinkään kipuillut vaan leikkauksessa menetetty suht iso verimäärä pisti huippaamaan joten kävelin pitkin seiniä. Toisena päivänä leikkauksesta sain pahan kipukohtauksen koska hoitajat unohtivat tuoda lääkkeet enkä itsekään asiaa tajunnut (oli vähän muuta ajateltavaa...), en pystynyt liikkuman ollenkaan ennenkuin sain piikin kankkuun, sen kohtauksen taltuttua pärjäsin tosin taas ihan nomaalilla burana/paramax-cocktaililla. Sairaalana Kys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas nyt missä sairaalassa pääsitte noin pian jalkeille ja pois??? Itsekin voin aivan hyvin, mutta jalkeille pääsi käytännön mukaan vasta seuraavana päivänä. Ja sen jälkeen kyllä olinkin liikkeellä.

Ja kun sanotte, että pääsitte esim. kolmantena pv pois, siis leikkaus + tämän jälkeen 2 kokonaista päivää ja yötä vai kuinka pian?

Jos nyt tulee toinen sektio ja kaikki menee ok, haluan pian kotiin, erityisesti sen esikoisen takia, ellei saa sitten perhehuonetta.
Pääsin pois kun vauva oli 2vrk (KS-KS), hätäsektio tehtiin. Tyttö syntyi ma aamuna 9 jälkeen ja jalkeille seuraavana päivänä. Haava ei kipuillut yhtään (paitsi tietty tuntuhan se, kun nousin sängyst ylös jne. mut särkyjä ei ollut) ja muutenkin vointi hyvä sekä mulla että vauvalla, et ei ollut mitään estettä pois pääsylle.
Mun mummo soitteli kun olin yön ollut jo kotona, et joko olet jalkeilla ollut :D Olin et joo tietenkin, kun eilen tulin kotiin. Meinasi mummo kuulema pyörtyä kauhusta, ennen vanhaan kun piti vähintään olla se 5 päivää ainakin leikkauksen jälkeen.
 

Yhteistyössä