Sektion vaikutus tulevaan raskauteen/synnytykseen?

Mulla oli edellinen synnytys sektio, tyttö nyt 1v 9kk. Olen rv 37 raskaana eikä ole vaikuttanut mitenkään. Perjantaina kävin synnytystapa-arvioissa, ja mitään riskejä tai esteitä alatiesynnytykselle ei ole.
Tosiaan synnytys itseäänkin mietityttää, onko supparit kivuliaampia? Entäs istukan irtoaminen? Jälkisupistukset? Kiinnostaa..
 
Mulla on ollut 3 sektiota, 1. hätäsektio jonka jälkeen pitkä tauko 2. kiireellinen (alateitse oli tarkoitus) ja 3. elektiivinen (suunniteltu) viimeisten välissä vaan 1.5 v. Viime raskaudessa loppupuolella arven kohdalta "kiristi" ja välillä repäisi kipeästi. Muuten kaikki meni ihan ok. Viime sektion tehnyt lääkäri sanoi kohdun ohentuneen ja sen vuoksi seuraavaan pitää pitää 2v taukoa.
 
Samanlaisen asian kanssa täällä painitaan..
Esikoinen nyt 1,1v ja joulukuussa laskettu, eli edellisestä sectiosta vain reilu puolisen vuotta takana. Neljäs raskaus nyt kyseessä.
Miuta on nyt jo nippailut tuo ilmeisesti haava ja nyt toivonkin pääseväni lääkäriin jutteleen tuosta haavasta, täällä masu ei ole noussut ollenkaan, eli roikkuu juuri tuon haavan yläpuolella....
Toivon kuitenkin et saiain kokeilla alatiesynnytystä, mutta sectiokin käy, jos näin lääkärit määrää.
Voimia odotukseen.
 
Minulla kaksi sectiota alla ja kolmatta lasta(ja sectiota) odottelen. Edellisestä sectiosta ehti kulua aikaa yli 2 vuotta kun aloin tätä kolmatta odottamaan. Kukaan ei ole minua varoitellut mitenkään tästä asiasta mutta olen kyllä miettinyt että miten paikat kestää kun alla on vielä haavatulehdus edelliseltä kerralta. Haava jouduttiin repimään auki toisesta päästä ja jätettiin auki jotta märkä tuli pois. Neuvolatäti sanoi että kiinnikkeet voivat aiheuttaa kipuja ja tuntuvat kuin puukolla viiltäisi. Nämä kivut kuulemma vaarattomia jos ne ovat hetkellisiä, lyhyitä eikä perättäisiä. Ja näitä kipuja tulee minulla ainakin helposti.
En kokenut että ensimmäinen sectio olisi mitenkään vaikuttanut toiseen raskauteen. Olisin voinut kokeilla alakauttakin synnyttää jos ei olisi sitten epäilty lantion epäsuhtaa ja perätilaa.
 
Mulla edellisestä sectiosta tulee kuluneeksi 4,5 vuotta kun tämä uusi tulokas syntyy. Esikoisen kohdalla tehtiin suunnitellusti sectio perätilan/jalkatarjonnan vuoksi. Mitään muuta ei ole sanottu kuin että tuossa rv 30-32 pitää käydä ylimääräinen käynti äippäpolilla, ultrataan ja katsellaan vauvan kokoa ja tarjontaa ja arven kohdan paksuutta ja jotain sellasta.
 

Yhteistyössä