Sektiosta vielä...

...Miten paljon olette menettäneet verta sektiossa?
Itselläni on mennyt (omasta mielestäni tosi paljon) 1700 ja 1600.
Ja onko kerrottu syytä miksi näin? mulle ei ole puhuttu siitä mitään, verta vaan pussikaupalla laitettu.
 
Rh-neg
Hei, minulla myös sama juttu. Ekan sektiossa menetin verta 1900 ml, mielestäni tosi paljon, sillä jos oikein muistan, normaali verenhukka on alle 500 ml. Minulle ei myöskään kerrottu mitään, mutta ajattelin nyt kolmatta odotellessa kysyä siitä. Muistan sen, kun verikokeita odotettiin, kun trombosyytit olivat laskussa, että nukutetaanko vai puudutetaanko. Sitten kun vauveli lähti kainalosta pois, menin untenmaille. Syytä ei koskaan kerrottu, miksi en saanut valvoa ompelun ajan. Mutta sen verran kertoivat, että eivät meinanneet saada verenvuotoa tyrehdytettyä. Toisen aikana menetin vain 500 ml ja "sain" valvoa heräämöön asti.
 
Minä menetin 800 ml kiireellisessä sektiossa. Olo oli ihan hyvä tämän jälkeen, seuraavana päivänä nousin jalkeille eikä edes huimannut. Hemogobiini oli kyllä jotain 80 luokkaa, mutta sain rautatabletteja jo sairaalassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2005 klo 14:29 äiti kirjoitti:
...Miten paljon olette menettäneet verta sektiossa?
Itselläni on mennyt (omasta mielestäni tosi paljon) 1700 ja 1600.
Ja onko kerrottu syytä miksi näin? mulle ei ole puhuttu siitä mitään, verta vaan pussikaupalla laitettu.
Minä menetin alatiesynnytyksessä 1500ml enkä tiiä miksi,en saanu selvää vastausta vaikka kysyin.Olo oli heikko kunnes tiputettiin kaks pussia verta.Tosin karkasin kyllä illalla suihkuun vaikka huippaskin :D
 
Mirkka
Hätäsektio..verenhukka n.7,5 litraa tilanne oli tosi vaarallinen minulle..veren hyytymistekijät katosivat kohdun verenvuoto ei loppunut.seurauksena kohdunpoisto..No luojan kiitos ollaan päästy kotiin pienen tytön kanssa molemmat hengissä.
Toipumiseen menee varmasti oma aikansa,mutta päivä kerrallaan.
 
Mistä ihmeestä te tiedätte kuinka paljon verta olette menettäneet? siis mulle on tehty kiireellinen ja hätäsektio mutten tiedä yhtään veren menetyksestä mitään, tän toisen leikkauksen jälkeen lääkäri vaan totesi ettei mulla juurikaan ollut verta jota sitten kyllä ihmettelin seuraavana päivänä kun haava aukes ja lattia "lainehti" verestä. :/
 
Rh-neg
Itse sain tietää ensimmäisen synnytyksen jälkeen, kun kysyin syytä puudutuksen jälkeiseen nukutukseen. Sanoivat, että verta menetin 1,9 litraa ja oli vaikeuksia saada verenvuoto tyrehtymään. Toisen lapsen synnytyskertomuksessa on myös maininta että menetin 500 ml. Eli neuvolasta sen ainakin saa tietää, tai sairaalasta, jos synnytyskertomuksessasi ei ole mainintaa.
 

Yhteistyössä