sektiosta..

Tää aihe on varmaan miljoonasti täällä käsitelty,mut mä en ymmärrä. Miks jokasen sektioäidin pitää aina niin kovasti puolustaa sitä,et sektiokin on synnytys?Tietenkin se on!Vauva tulee ulos ni eikös se ole syntymä ja siitä verbi on synnyttää? Että voisko joku nyt sitten selittää mulle tyhmälle,millä tavalla sektio ei oo synnytys? Ja sekin,et ku puhutaan noista sektioäideistä (termi jota itekin käytin just) ni eikös sitte pitäs myös puhua alatiesynnytysäideistä? Jos kerran korostetaan toista synnytystapaa ni miksei toista tossa yhteydessä..
 
mulle aivan sama, mitä kukakin ajattelee... itse taas haluan synnyttää alateitse, mutta jos joku saa lapsen sektiolla, niin leikkaushan se on, ei synnytys... synnytyksessä lapsi ponnistetaan maailmaan, kun taas sektiossa leikkauksen avulla ilman ponnituksia... kyllähän lapsi syntyy molemmissa, mutta synnytys on silti synnytys, sektio on sektio. Ja kumpikin tapa on ihan yhtä oikea...
 
Prinsessojen äiti
minä en taas oikeen ymmärrä että miten voi olla noin tärkeetä kutsua leikkausta synnytykseksi. Omasta mielestäni on aivan sama miten se lapsi saadaan sieltä ulos,synnytänkö vai leikataanko,kunhan kaikki menee vaan hyvin.
Miksi jotkut haukkuu sektiota ja taas toisaalta miksi pitää saada kutsua sitä niin vahvahsti synnyttämiseksi,eihän se sitä suoranaisesti ole mutta mitä väliä.. tärkeintä että sen johdosta tapahtuu syntymä,vaikkei sitä olisikaan synnytetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Tää aihe on varmaan miljoonasti täällä käsitelty,mut mä en ymmärrä. Miks jokasen sektioäidin pitää aina niin kovasti puolustaa sitä,et sektiokin on synnytys?Tietenkin se on!Vauva tulee ulos ni eikös se ole syntymä ja siitä verbi on synnyttää? Että voisko joku nyt sitten selittää mulle tyhmälle,millä tavalla sektio ei oo synnytys? Ja sekin,et ku puhutaan noista sektioäideistä (termi jota itekin käytin just) ni eikös sitte pitäs myös puhua alatiesynnytysäideistä? Jos kerran korostetaan toista synnytystapaa ni miksei toista tossa yhteydessä..
Välillä vaikuttaa siltä että alakautta synnyttäneiden on pakko kailottaa meille leikatuille kuinka sektio ei ole synnytys...
 
Mä oon saanut kaksi lasta sektiolla..ja pääasia on ollut että lapsi selviää! Mutta haluaisin silti kokea myös alatiesynnytyksen..mutta en tiedä onko se enää mahdollista..ilmeisesti kolmas on automaattisesti sektio. Mutta kyllä se sektio on synnytys ihan yhtälailla minun mielestäni mutta jokaisella on oma mielipiteensä.
 
siksi varmasti just puolustellaan kun monet alakautta synnyttäneet käyvät päälle ettet sä mitää ole synnyttänyt.. hoh hoijaa.. mitä ihmeen väliä miten se muksu sieltä tulee, tuleeko alapäästä vai mahasta
 
kuupa
Mä kerron niin, että mulle on syntynyt kaksi ihanaa lasta. Synnytystapana on ollut molemmissa sektio.
Eipähän tarvi alatiemammojen tai muidenkaan asiasta kiihkoilevien nikotella. Minulla ainakin sektiot tehtiin sikiön hyvinvoinnin vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
siksi varmasti just puolustellaan kun monet alakautta synnyttäneet käyvät päälle ettet sä mitää ole synnyttänyt.. hoh hoijaa.. mitä ihmeen väliä miten se muksu sieltä tulee, tuleeko alapäästä vai mahasta
Tätä mä just tarkotin,et miks ihmiset käy päälle täs asiassa. Jos toiselle se on synnytys ni mitä haittaa siitä on toiselle?Antaa ihmisen pitää synytyksensä synnytyksenä on se sitte millanen tahansa vaikka eri mieltä oliskin.

Jotenkin meinaan tuntuu välillä,et kun käydään mesomaan,ettei sektio oo synnytys ni joillekin näin synnyttäneille tulee sellanen olo,että heidän omaa äitiyttään vähennetään jotenki.

En tie,tää vaan on ihmetyttäny mua pitkään,et miks tästä on ikuinen sota päällä..
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
mulle aivan sama, mitä kukakin ajattelee... itse taas haluan synnyttää alateitse, mutta jos joku saa lapsen sektiolla, niin leikkaushan se on, ei synnytys... synnytyksessä lapsi ponnistetaan maailmaan, kun taas sektiossa leikkauksen avulla ilman ponnituksia... kyllähän lapsi syntyy molemmissa, mutta synnytys on silti synnytys, sektio on sektio. Ja kumpikin tapa on ihan yhtä oikea...
Ai, ja minä kun luulin että synnytyksessä lapsi syntyy, eli hänet synnytetään tapahtuu se miten tahansa ja ponnistaminen on yksi mekaaninen suoritus kuten leikkauspöydällä makaaminen tietyssä asennossa ettei tipu.. ;)
 
Liekö mää oon todella outo, mutta mua nuo keskustelut lähinnä . En jaksa ottaa todesta moisia provoiluja. Ja jos joku moisia tosisaan kirjoittaa, niin en jaksa vaivata asialla päätäni. len saanut osan lapsistani sektiolla. Toisinsanoen, en edes jaksa pohtia moista. Ja muiden mielipiteet ei kiinnosta. :saint:

Mutta ymmärrän toki että jotakuta asia saattaa loukata. :(
 

Yhteistyössä