Selittäkää mulle mikä ihmeen ongelma ihmisille on VESISADE?!

Mä en ole mikään himoreippailija tai pakkomielteinen ulkoilija, mutta en myöskään pysty ymmärtämään miksei vesisateella vois mennä ulos?! :O

Oon tänä aamuna käynyt seuraavat keskustelut:

-Minä: Lähdetäänkö lenkille?
Kaveri: Siis TÄH?! Siellähän sataa!! :O

-Minä: Lähdetäänkö sienimetsälle?
Mun äiti: Siis siellähän sataa kun Esterin..... En lähde!

-Minä: Mennäänkö sieneen?
Kaveri: Siis jaa tonne sateeseen vai?! :O

Mitä?! Eihän kukaan kai kastua halua ja kipeäksi tulla, mutta tiedän, että henkilöillä joita kysyin on kunnolliset sadevarusteet.... :whistle:

Musta on ihanaa kun sataa vettä!!!! =)
On ihana vaeltaa sateisessa metsässä koirien kanssa ja nauttia raikkaasta säästä. Ja sitten on ihana vaihtaa kotilökärit päälle ja syödä keittoa ja käpertyä kahvikupin kanssa sohvalle :heart:
(Märkien koirien käryssä :LOL: )
 
"vieras"
Sitä on sadetta ja sadetta. Pieni tihkusade on tosi virkistävää, mutta jos sitä tulee kaatamalla kun Esterin..., niin eipä ole mukavaa vaikka olisi kunnon varusteet.
 
[QUOTE="vieras";24551025]Sitä on sadetta ja sadetta. Pieni tihkusade on tosi virkistävää, mutta jos sitä tulee kaatamalla kun Esterin..., niin eipä ole mukavaa vaikka olisi kunnon varusteet.[/QUOTE]

aijaa, musta on :D
(ei, se ei tarkoita että kaikkien mielestä pitäisi olla :D )
 
Mä tykkään sateesta, paitsi silloin, jos se yllättää kesken reissun tai sataa kaatamalla, kun on vaikka kerhoon meno. Mutta muuten se on ihan mukavaa. Sadesäässäkin pärjää oikeilla varusteilla.

Just se sateen jälkeinen fiilis kotona sohvalla kuivat löhövaatteet päällä, maha täynnä lämmintä ruokaa... mmm...mukavaa :)
 
Musta ei oo kivaa olla sateessa marjastamassa. Kokeilin kesällä, ämpäri tuli täyteen vettä, pää kastui ja persus oli märkänä kun puskissa kykki. Mulla on kyllä Rukan sadepuku, mutta siinä sit taas tulee hiki. Kunnon varusteissa ei sade toki ole ongelma, mutta jos ei ole mikään pakko, niin en näe mitään syytä mennä vartavasten sateeseen.
 
....
Mulla ei ole kunnon sadevaatteita ja muutenkin sadevaatteet hiostavat. Ja meidän koira ei lähde ulos sateella! Koirallekin siis pitäisi laittaa sadetakki ja ei se lähde sellaisenkaan kanssa mielellään kun kuono kastuu.
 
"Halinalle"
Sateella on mun mielestä olla ihanaa sisällä. Mitä rankenpi sade, sen kivempaa. :) Varmaan muksuna tuli vietttyä liian monta yötä teltassa joka ei pitänyt sadetta. Aamulla heräsitkin sitten vesilammikosta, ja joka leirin jälkeen olin ainakin 2 viikkoa kipeä.
 
halipupu harmaana
Muuten vesisade ei mua pahemmin haittaa, mutta sieni- ja marjametsään en lähde sateella. Sienet ja marjat kannattaa kerätä kuivina eikä vesisateessa.

No viikolla vesisade ehkä vähän haittasi työmatkapyöräilyä, kun vettä tuli niin paljon ainakin täällä Hesassa, että kadut tuli ja kun tuossa työmatkalla pitää ylittää Vuosaaren siltä, niin se on aika ikävä vesisateella ja kun autot ajavat ohi ja roiskauttavat vettä päälle ja varsinkin isoista autoista voi tulla vettä niin paljon, että ohjaaminen häiriintyy ja vaarana on joko ajautua autotielle tai törmätä kaiteeseen.
 
Mä en erityisemmin rakasta sateella ulkoilua, mutta ulkoilen kuitenkin, muuten seinät kaatuu päälle jos ei pääse ulos. Pyöräilystä (rankka)sateella en tykkää.

Lapset ulkoilevat ihan joka säällä.

Kunnon goreteksia vaan päälle niin sade ei haittaa.
 
"vieras"
Eniten mua ärsyttää liikenteessä se, miten reagoidaan sateeseen. Kaupungissakin autoilijat menee paniikkiin ja kaahailee eikä ainakaan päästä jalankulkijoita yli, vaikka eihän ne autoilijat siinä kastumisvaarassa ole vaan juuri ne jalankulkijat. Ihmeellistä panikointia.
 
"eee"
Mä en omista kunnon sadevaatteita, en todellakaan voisi lähteä marjastamaan sateella. Sitä paitsi siinä tulee tosi kylmä, kun käsille sataa koko ajan kylmää vettä, marjat ovat märkiä jne.
 

Yhteistyössä