selkärankareuma

Te joilla todettu selkärankareuma! Kertokaahan mitä lääkkeitä käytätte ja oletteko käyttäneet lääkkeitä imetyksen aikana? Itse sain juuri lääkkeeksi Salazopyrin En ja tulehduskipulääkkeeksi Naproxen Merck Nm. Molempia voi lääkärin mukaan käyttää imetyksen aikana, mutta silti mietityttää...Varsinkin tuo Naproxen kun selosteessa lukee, "ettei tiettävästi aiheuta imeväiselle haittaa". Minulla sairaus todettu juuri ja moni asia mietityttää, joten muutenkin mieluusti kuulisin muiden reumaa sairastavien mammojen kokemuksia selkärankareumasta. Kuinka oireet pysyneet lääkkeillä kurissa? Entä uusi raskaus?
 
minulla lääkkeet hakusassa, tällä hetkellä käytän vain naproxeenia ja tarvittaessa triptyl. Triptyl tekee niin kauhean sekaisen olon, että otan sitä vain todella harvoin. Nyt kipuja on naproxeenista huolimatta joka päivä käsien ja jalkojen nivelissä, niinpä harkinnassa on biologiset kipulääkkeet.

Selkärankareumani on todettu vasta nuorimman lapseni jälkeen, joten en ole itse syönyt lääkkeitä raskauden aikana. Kyselin miten tämä reuma reagoi raskauteen ja hoitaja kertoi et raskauden aikana on yleensä hyvä kausi, mutta sen jälkeen tulee usein pahenemis vaihe. Joten luultavasti joudun hylkäämään lapsihaaveni. Mieheni on uutta lasta vastaan, koska liikkuminen ja sängystä nouseminen on nytkin todella vaikeaa. Kysy että millä olen ajatellut sen vauvan hoitaa. Niin......ei taida onnistua enää minulta :'(
 
Hei! Olen kärsinyt pitkään nivelkivuista (lonkat,ranteet,sormet,nilkat,kantapää,olkapäät) ja syönyt Burana 600mg. Tänään reumalääkärillä ekaa kertaa (kaksi vuotta oireita) ja sain Triptyl reseptin. Hiukan pelottaa miten pärjään pienten lapsieni kanssa jos olo on kovin tokkurainen :eek: Onkohan tuo Naprosyn Buranaa parempi nivelkipuun? Triptylin lisäksi sain Panadol 1g reseptin :/ Epäillään siis jotain selkärankareuman tyyppiä tai nivelpsoria. Haaveissa on vielä komas lapsi, mutta en kai voi tulevaisuudessa syödä tuota Triptylia jos raskaana olen?
 

Yhteistyössä