Serkkuni tukistaa ja näpäyttelee lastaan

  • Viestiketjun aloittaja Puun ja kuoren välissä
  • Ensimmäinen viesti
Puun ja kuoren välissä
Itse en koske omaan lapseeni rangaistusmielessä, mutta serkkuni lapsi saa sekä äidiltään että isältään tukkapöllyt tai luunapit harvasepäivä. Pöllytyksen/nappaisun jälkeen lapsi tietenkin itkee, jolloin pääsee syliin halattavaksi (ristiriitaista, eikö?).

Monesti olen asiasta sanonut, joskus vihjailemalla (minä en koskaan...) tai suoraan sanomalla.

Onko muut törmänneet vastaavaan ja miten olette toimineet?
 
mitäs
Mitä sen nappaisun tai tukistamisen jälkeen pitäisi tehdä jos ei halata? Pitäisikö olla vielä vihainen lapselle vai? Sillä halauksella vanhempi kuitenkin osoittaa, että rakastaa lasta, vaikka olisikin mennyt kurinpidossaan vääriin konsteihin. Paljon julmemmalta tuo kuulostaisi jos vielä tukistamisen jälkeen pitäisivät lasta paitsiossa.
 
Puun ja kuoren välissä
No sepä siinä onkin, kun lasta ei saisi pahoinpidellä mielestäni millään lailla ja tuollainen kahden erilaisen viestin antaminen saman sekunnin aikana mielestäni vain hämmentää lasta.
 
tiedän pariskunnan joilla on vähän alle vuoden iäinen lapsi ja ain kun lapsi tekee jotain väärää niin näppästään sormille, ei edes kielletä kun heti sormille :eek: sairasta :headwall:
 
Puun ja kuoren välissä
Alkuperäinen kirjoittaja adetta:
Alkuperäinen kirjoittaja Puun ja kuoren välissä:
No sepä siinä onkin, kun lasta ei saisi pahoinpidellä mielestäni millään lailla ja tuollainen kahden erilaisen viestin antaminen saman sekunnin aikana mielestäni vain hämmentää lasta.
sosiaalitätikö olet
En, vaan ihan tavallinen sukulainen, jolla itselläänkin on lapsi. Muut kuin sosiaalitäditkö sitten eivät voi näin ajatella?
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja adetta:
Alkuperäinen kirjoittaja Puun ja kuoren välissä:
No sepä siinä onkin, kun lasta ei saisi pahoinpidellä mielestäni millään lailla ja tuollainen kahden erilaisen viestin antaminen saman sekunnin aikana mielestäni vain hämmentää lasta.
sosiaalitätikö olet
ja sulla taitaa olla samanlainen kasvatustapa :/
 
Puun ja kuoren välissä
Alkuperäinen kirjoittaja :
tiedän pariskunnan joilla on vähän alle vuoden iäinen lapsi ja ain kun lapsi tekee jotain väärää niin näppästään sormille, ei edes kielletä kun heti sormille :eek: sairasta :headwall:
Niinkuin alle vuosikas muutenkaan vielä ymmärtäisi paljoakaan, saatika sitä, miksi satutetaan :(

 
mä taas
Alkuperäinen kirjoittaja Puun ja kuoren välissä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
tiedän pariskunnan joilla on vähän alle vuoden iäinen lapsi ja ain kun lapsi tekee jotain väärää niin näppästään sormille, ei edes kielletä kun heti sormille :eek: sairasta :headwall:
Niinkuin alle vuosikas muutenkaan vielä ymmärtäisi paljoakaan, saatika sitä, miksi satutetaan :(
niinpä, siinä ei kyllä opi muuta kuin pelkäämään vanhempiaan :( on vaan tuttujen tuttuja niin vaikea mennä mitään ilmoitustakaan tekemään.
 
Puun ja kuoren välissä
Alkuperäinen kirjoittaja adetta:
ehkä olet huolissasi lapsesta..mutta auttaako muiden asioiden vatvominen tällä palstalla ja vielä seläntakana... mitähän serkkusi tykkäisi
Mitä asioita tällä palstalla sitten SAA käsitellä? Olenko tuonut millään tavalla ilmi, keistä on kyse eli ovatko kyseiset ihmiset jollain tavalla tunnistettavissa kirjoituksistani? Ja mitä selän takana kirjoittamiseen tulee, niin olenhan serkulleni itselleenkin kertonut mielipiteeni.

Ellet sitten tuntenut pistoa sydämessäsi ja kuvitellut minun kirjoittavan sinun perheestäsi...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puun ja kuoren välissä:
Alkuperäinen kirjoittaja adetta:
ehkä olet huolissasi lapsesta..mutta auttaako muiden asioiden vatvominen tällä palstalla ja vielä seläntakana... mitähän serkkusi tykkäisi
Mitä asioita tällä palstalla sitten SAA käsitellä? Olenko tuonut millään tavalla ilmi, keistä on kyse eli ovatko kyseiset ihmiset jollain tavalla tunnistettavissa kirjoituksistani? Ja mitä selän takana kirjoittamiseen tulee, niin olenhan serkulleni itselleenkin kertonut mielipiteeni.

Ellet sitten tuntenut pistoa sydämessäsi ja kuvitellut minun kirjoittavan sinun perheestäsi...?
juu olen oikein mega hirvee äiti
 
Puun ja kuoren välissä
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Näytä tämä http://www.alalyolasta.fi/files/1764/LSKL_Vakivallaton_lapsuus.mpg (kestää aika kauan latautua)
Kiitos linkistä! Tuossahan käsitellään juuri tätä aihetta ja sitä, kuinka lapsi voi uskoa vanhempiensa rakastavan, jos satuttavat.
 
Puun ja kuoren välissä
Alkuperäinen kirjoittaja adetta:
eikö me saatu edes riitaa aikaseksi :D
Ihme kyllä ei :/ Tai voihan tämä ketju olla heti aamulla monisivuinen...

Katsottuani tuon klipin alkoi tuntua vielä pahemmalle lapsen puolesta :(

Mutta nyt minun pitää nyt mennä nukkumaan, pitää katsoa, jos huomenna palaisi asiaan uudelleen.

Hyvää yötä kaikille ja pidetäänhän näppimme erossa lapsistamme rangaistusmielessä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puun ja kuoren välissä:
Alkuperäinen kirjoittaja adetta:
eikö me saatu edes riitaa aikaseksi :D
Ihme kyllä ei :/ Tai voihan tämä ketju olla heti aamulla monisivuinen...

Katsottuani tuon klipin alkoi tuntua vielä pahemmalle lapsen puolesta :(

Mutta nyt minun pitää nyt mennä nukkumaan, pitää katsoa, jos huomenna palaisi asiaan uudelleen.

Hyvää yötä kaikille ja pidetäänhän näppimme erossa lapsistamme rangaistusmielessä :)
hyvää yötä :D en minäkään tykkää lasten kaltoin kohtelusta
 

Yhteistyössä