Sertralin/Zoloft ja alkoholi?

  • Viestiketjun aloittaja Kieku
  • Ensimmäinen viesti
Kieku

Mulla siis Sertralin-mielialalääke käytössä ja pikkujouluja pukkaa. Onko kukaan ottanut drinksuja, vaikka on käyttänyt näitä lääkkeitä. Tuolla tuoteinfossa lukee, ettei alkoholia saa nauttia...
 
makro
Vanha ketju mutta vastaan silti. Itselläni on sertraliinia 100mg x 1 päivässä paniikkikohtauksiin. Pieninä annoksina alkoholi ei juurikaan vaikuta lääkkeen tehoon tai seuraavan päivän olotilaan, mutta isot kerta-annokset aiheuttavat ainakin itselläni oireita joita ei ennen serotoniinikuuria ole ollut. Oireita ovat mm. aggressiivisuus, masennus, omituiset itkukohtaukset ja itsetuhoiset ajatukset. Nämä siis alkoholin vaikutuksen alaisena. Masennusta ja ahdistusta saattaa kestää 2-3 päivää ennen kuin tulee ns. normaali olo. Kannattaa siis ottaa kohtuudella jos on sertralinkuuri päällä. Tai no, kannattaa ottaa kohtuudella vaikka ei olisi mitään kuuria, mutta SSRI -lääkkeiden kanssa kannattaa olla hieman varovaisempi jos sitä alkoholia on pakko nauttia isoja määriä. Hengenvaaraa yhteiskäytöllä ei tiettävästi ole, mutta lääkkeen tehoon ja mielialaan se kyllä itselläni vaikuttaa luultavasti siksi että alkoholi vaikuttaa myöskin serotoniini pitoisuuksiin aivoissa. Voisin väittää että SSRI lääkkeet voimistavat krapulamorkkista joillakin ihmisillä.
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä