Seuraa 2010 tulevista äideistä !

Heippa kaikki nuoret mammat, olisi kiva jakaa kokemuksia ja tuntemuksia teidän kanssa. Kauhean hajallaan tuntuu olevan nämä muut keskustelut niin yritän tässä saada jonkinlaista uutta kasaan :)

Täällä esikoista odotetaan tulevaksi 12.6.2010
Olen alkuvuodesta 19v täyttävä lähihoitajaksi kaksoistutkintoa vääntävä tyttö helsingin liepeiltä. Raskaus ei ollut suunniteltu mutta tulee kun oli tullakseen :heart:

Kaikenlaiset ajatukset tervetulleita! :>

Blogi löytyy osoitteesta: OdottamatonOdotus.blogspot.com
 
heipä hei. täälä 21v. äippä, tyttö 8,5kk ja maha-asukki pullahtaa ulos huhtikuussa 2010. meillä kans ensimmäinen tulee jos on tullakseen periaatteella, oli selvää että toinen haluttiin ja ajateltiin että no pyöräytetääs se tähän perään niin on sitte leikkikaveria :). tytön kanssa kahdestaan kotosalla arkena ollaan, tällähetkellä likka vetä sikeitä vaunuissa, nukkuu jo kolmatta tuntia, ehtii itekki hoitaa kotihommat sunmuut kuntoon :).
miten odotus sielä teillä sujunut? :)
 
onhan se iso juttu , lapsen saaminen. itte en tajunnukkaa vielä odotus vaiheen lopussakaan kuinka paljo voi heti rakastua ja kiintyä pieneen nyyttiin. tottahan sitä sillon mietti että onko elämä vain sit vaipanvaihtoa ja pitääkö könnätä kotona lopun elämää ku muut saman ikäset menee ja pitää hauskaa, mutta me ainaki miehen kans päätettiin ettei lapsen tulo meidän elämää lopeta, hyvällä omalla tunnolla laitettiin vaavi silloin tällöin hoitoon ja lähettiin itte radalle, nyt ei tietenkää olla oltu ku odotan. ite oon ainaki 'nuoruudessa' niin paljo hillunu ja hauskaa pitäny ettei nyt harmita yhtää vaikka vkonloput menee kotosalla. ja todellakin odotus palkitaan ja kuinka nopeesti se aika loppujen lopuksi menee, yhtäkkiä on jo niiiin iso vatta ja seuraavaksi onki nyytti sylis :).
 
kiva kuulla :). sen tosiaan tiedän sanoa että muitten puheista tai mielipiteistä ei kannata välittää, ja yhdessä ku juttelette ja valmistaudutte pienen tuloon niin hyvin kaikki menee :). vointeja sinne :).
 
Heissan.. :) Vähän lueskelin noita teidän kirjoituksia..
Itselläni olis laskettu aika 14.3. Aika on mennyt tosia nopiasti.. Het jännittää miten tässä tulee käymään kun eipä lapsen isää enään kiinnostanut.. :( Eli yksin tässä odotetaan ja pienoisen kanssa yritetään elää. :) Yllätys toki oli minullekkin, mutta lapsen isä voisi tulla vähän vastaan.. Olen siis itse 19 ja lapsen isä on 24. Eipä se minuakaan paljoa haittaa vaikka ei v-loppuja pääse rimpalle viettelemään ihan mukavasti on kotosallaki mennyt. :) Lapsen isä vaan vissiin haluaa nimenomaan sitä nuoruuttasa viettää ja häneenkin niin paljon kuitenkin kaverit vaikuttaa, mutta eiköhän se tästä..
 
Heippa! Täällä juuri rekisteröitynyt tuleva mamma! :) eli siis positiivisen testin tein 26.12.09. Ja oli aikamoinen ylläri, itse olen 18 vuotias lähihoitajaopiskelija, pohjois-pohjanmaalta. Ei oikeen tiedä että mitä tänne pitäis kirjoitta, vai tekiskö heti alussa fiksun päätöksen ja olis vaan hiljaa :DD hmm..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suvisku:
Heissan.. :) Vähän lueskelin noita teidän kirjoituksia..
Itselläni olis laskettu aika 14.3. Aika on mennyt tosia nopiasti.. Het jännittää miten tässä tulee käymään kun eipä lapsen isää enään kiinnostanut.. :( Eli yksin tässä odotetaan ja pienoisen kanssa yritetään elää. :) Yllätys toki oli minullekkin, mutta lapsen isä voisi tulla vähän vastaan.. Olen siis itse 19 ja lapsen isä on 24. Eipä se minuakaan paljoa haittaa vaikka ei v-loppuja pääse rimpalle viettelemään ihan mukavasti on kotosallaki mennyt. :) Lapsen isä vaan vissiin haluaa nimenomaan sitä nuoruuttasa viettää ja häneenkin niin paljon kuitenkin kaverit vaikuttaa, mutta eiköhän se tästä..

harmillinen tilanne :/. ihan varmasti pärjäät mainiosti yksinkin ja neuvolasta saa hyvin kans tukea ja apua. oma mielipiteeni on että pitäis miehenkin ottaa vastuuta jos kerran ehkäisystä ei ole huolehtinut, kuitenki aikuinen mies! ei osaa kuitenkaa sanoa mitä ite tekis tollasessa tilanteessa. hyviä odotuksia :)!
 
Hei! Olen 18 kohta 19wee ja itse olen 23rv:lla. Toinen raskaus tällä hetkellä, toinen meni kesken (onneksi niin alussa) mutta tätä lasta on nyt odotettu ja toivottu. Yritimme mieheni kanssa puolitoista vuotta tätä toista eikä näkyny kunnes erottiin ja poks,, heti kun ei osaa odottaa niin pamahtaa paksuksi :LOL: Nyt olen mieheni kanssa taas yhdessä! :LOL: Laskettu aika on 10.5. halua ois kyllä että lapsi ois jo sylissä. :)
 
Heippa!

Täällä 20v ja viikkoja 6 tällä hetkellä. Varsinais-suomesta ollaan ja yksin ilmeisesti odotetaan. Miehen kanssa en ole yhdessä, tosin lupasi auttaa ja kantaa vastuuta mikäli mahdollisesti vauva syntyy mutta eihän niistä ikinä tiedä.

Mä voisin kaipailla kavereita nuorista yksinodottajista varsinkin varsinais-suomesta mutta muualtakin. Kokemuksia ja ajatuksia olis kiva jakaa jonkun kanssa joka on samassa tilanteessa. Kyllä jännittää.. pistäkää yv:tä :)
 
Itsellä on odotus mennyt tosi hyvin! Paino noussut itsellä kuulema liikaakin (neuvolatäti sanoi) Nyt vain on ilmennyt ylämahakipua.. :/ olen soittanut synnärille ja neuvolatädiltä kysyny että mitä se voi olla että onko se raskausmyrkytystä yms.. mut ei! Ei kuulema ole mitään hätää.. mitä se sitten voi olla?? Välillä on kovemmat kivut ja välillä lievemmät.
 
Heippa :) täällä ois laskettu aika 19.11 näillä näkymin ainakin, rv 5+6 siis nyt :) Oon 19v ja mies on 20v, ihan suunniteltu on. Yritettiin iteasias vuoden verran saada lasta mutta ei onnistunut. Sit mentiin naimisiin niin heti tärppäs ekasta kierrosta :LOL:
 

Yhteistyössä