*Seuraa mammalle ja vauvalle Kuopion seudulta*

Heip=)!
Poika kohta 5 kk ja mamma vm -84. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia muiden äitien kanssa ja mukava olisi pojankin nähdä muita vauvoja, omassa lähipiirissä kun ei samanikäisiä ole. Laita viestiä!
 
tyttö ens viikolla 3kk,kuopioon ollaan muutettu 2kk sitten,synnytin rovaniemellä rv 40+0,täsmällinen tyttö:)ite olen nyt 22 ja tyttö on minun esikoinen.miehellä on 2 poikaa edellisestä suhteesta et suurperhe olhaan:)meillä tyttö nukkuu huonosti päivisin ja sen vuoksi kitisee paljon ja en tiiä onko hampaita tulossa ku kuolaa hirveesti ja imee koko ajan nyrkkiä.öisin onneksi nukkuu putkeen 7-10h.juttelee hirveästi ja muutenki on energinen ja seurallinen lapsi:)
 
Heippa!

Meille on syntymässä tuossa huhtikuussa vauva, huomenna rv 35. Jännityksellä odotellaan :)
Olisi myös mukava vaihtaa ajatuksia ym. Itsellä ei myöskään pahemmin lapsosia ole lähipiirissä.

Asun pikkumatkan päässä Kuopiosta, olen -89 syntynyt ja esikoista tosiaan ootellaan :)
 
Raskaus on sujunu ihan mukavasti. Alkuun oli pahoinvointia yms. mutta muuten kyllä oon säästyny pahemmilta vaivoilta :) Meille on tyttö tulossa! :)

Kuinka nooruli oot viihtynyt Kuopiossa?
tähän mennessä olen viihtyny tosi hyvin,paremmin ku mitä yritin olla pääkaupunki seudulla:D on vähän edes luontoa ympärillä,huomattavasti kivempi lähteä uloski:) jotaki harrastuksen tynkää pitäisi kehitellä itselle ja tytölle,pitäs päästä ihmisten ilmoille välillä:) alkaa oleen liikaa parisuhteellekki kohta ku olhaan miehen kanssa kummatki vain kotona:D

oliko ihan sama kumpi tulee vai toivoitteko ihan tyttöä?
meillä kävi hassusti ku aloin odottamaan,miehen isä oli nähny unta että olisin ollu raskaana ja odotin tyttöä niin sitten ku ultrassa kysyimme et kumpi tulee niin tyttöhän se oli,oli appiukkoki ihmeissään:) mutta kyllä minä itse toivoinki tyttöä,kyllähän naiset varmaan haaveilevat äiti tytär suhteesta:) mutta miehen perhe on ihan innoissa olheet ku ensimmäinen tyttö tuli sukuun lapsenlapsista:)ja minun vanhemmilleni on ensimmäinen lapsenlapsi niin voi sitä onenn määrää:D miten teillä on vanhemmat suhtautuneet uutisiin aikoinaan ku kerroitte?
 
Nooruli89 Tämä tulokas on meille ensimmäinen yhteinen, mulla edellisestä avioliitosta 3 lasta (6, 5 ja 2,5 -vuotiaat). Tämä kaikki on uutta miehelle, taitaa vähän olla ulalla kaikesta :D LA on marraskuussa eli ihan alussa tässä mennään. Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kellekään, ekaa ultraa odotellaan...

Missä päin Kuopiota muuten asustelette?
 
Nooruli89 Tämä tulokas on meille ensimmäinen yhteinen, mulla edellisestä avioliitosta 3 lasta (6, 5 ja 2,5 -vuotiaat). Tämä kaikki on uutta miehelle, taitaa vähän olla ulalla kaikesta :D LA on marraskuussa eli ihan alussa tässä mennään. Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kellekään, ekaa ultraa odotellaan...

Missä päin Kuopiota muuten asustelette?
on varmasti mies ulalla,vähän samako meillä paitti mie olin se joka oli ulalla:D me asustelhaan täällä rypysuolla,tästä on jottain 5km kaupunkhiin:) onko muut lapset tyttöjä vai poikia vai sekä että? onko tulokkaasta toiveita?:)
 
tähän mennessä olen viihtyny tosi hyvin,paremmin ku mitä yritin olla pääkaupunki seudulla:D on vähän edes luontoa ympärillä,huomattavasti kivempi lähteä uloski:) jotaki harrastuksen tynkää pitäisi kehitellä itselle ja tytölle,pitäs päästä ihmisten ilmoille välillä:) alkaa oleen liikaa parisuhteellekki kohta ku olhaan miehen kanssa kummatki vain kotona:D

oliko ihan sama kumpi tulee vai toivoitteko ihan tyttöä?
meillä kävi hassusti ku aloin odottamaan,miehen isä oli nähny unta että olisin ollu raskaana ja odotin tyttöä niin sitten ku ultrassa kysyimme et kumpi tulee niin tyttöhän se oli,oli appiukkoki ihmeissään:) mutta kyllä minä itse toivoinki tyttöä,kyllähän naiset varmaan haaveilevat äiti tytär suhteesta:) mutta miehen perhe on ihan innoissa olheet ku ensimmäinen tyttö tuli sukuun lapsenlapsista:)ja minun vanhemmilleni on ensimmäinen lapsenlapsi niin voi sitä onenn määrää:D miten teillä on vanhemmat suhtautuneet uutisiin aikoinaan ku kerroitte?
Meille ei ollut merkitystä sukupuolella. Mies vitsaili vaan, että ois hyvä jos ekana tulis poika, koska tulee varmasti olemaan hyvin suojeleva tyttärestä.. Että haulikko odottaa jo ensimmäistä poikaystäväehdokasta vierailulle :p Mutta joo, mulla oli aika alusta asti tyttöolo ja niinhän se sitten ultrassa todettiin oikeaksi :)

Meillä on molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten toki ovat kaikki innoissaan. Etenkin miehen puolelta, tuleva ukki meni ihan sekaisin onnesta kun kerrottiin :) Appivanhemmat asuvat puolet vuodesta toisella puolella maapalloa, ukki pääsee tulemaan suomeen vasta touko-kesäkuun vaihteessa.. ei pääse ihan heti syntymän aikoihin ukkeilemaan. Mummo onneksi pääsee viikko ennen laskettua aikaa tulemaan :)
 
on varmasti tyly jos asutaan puolet vuodesta kaukana,mulla vanhemmat asuu yli 500km päässä ja kyllä niitäki jo harmittaa ku ei useasti näe ja tyttö kasvaa koko ajan niin voin vain kuvitella tilanteen sielä.sitähän haluais nähä joka pienenki hetken ja olla mukana ku lapsi oppii jotain uutta:)
mulla kans mies sano et meän tyttö ei kenen tahansa kanssa lähe mihkään et hälle kyllä ensin näytetään poikakaveri ehokkaat ja hän päättää mikä on tytölle parasta:D kyllä se vain herää tuo suojeluvasto isillä tyttäritten kohalla,mutta parempi niin:)

joko on kaikki tarvittavat hankittu?enää ei tarvi ku odotella vai onko vielä paljon puuhaa ennen vauvan tuloa?:)
 
Joo, kyllä se varmasti harmittaa niitäkin, että ei näe lasta puoleen vuoteen.. Täytyy vaan paljon kuvia ja videoita lähetellä. Ja mua varsinkin harmittaa tosi paljon, koska mun vanhemmista ei oo hoitoapua tms. :/

Kyllä tässä hankinnat on suurimmilta osin tehty, jotain pikku juttuja enää.. Eilen vaan sitten kekkasin, että meidän täytyy vaihtaa meidän makkarit toisinpäin. Kun tän hetkinen "työhuone" on isompi ku meidän makkari. Joten tonne toiseen mahtuu paremmin pinnasänky ym.. Mies ilahtu, ku kerroin mun suunnitelmista :D Joten siinä riittää puuhaa, ite ku en voi rueta noita sänkyjä ym roudailemaan.. Minä oon vaan työnjohtajana! ;)

Miehillä tosiaan taitaa tulla joku hirmunen suojeluvietti tyttölasta kohtaan. Ja kyllä sitä varmaan itekki tulee olemaan melkonen huolehtija :)
 
joo kyllä sinusta varmasti huolehtija tulee:)minä vannoin etten hössötä ja sitten ku tyttö synty niin oliki toinen ääni kellossa:D mies otti syliin niin älä tee noin tfai noin,voi jos sille sattuu jotain:D kyllä sitä alkaa huolehtiin,sitä on kuitneki kantanu 9kk niin se on itellekki uusi mylläkkä ku lapsi ei enää ole sinun sisällä turvassa:)monet illat mieki miehelle itkin:D

mulla oli kans muutto ku odotin ja voi että ku nautin ku ei tarvinnu kantaa mitään:)työnjohtajan rooli sopi vallan mainiosti;)

meiltä saa sitten vaatteita lainaan jos haluaa,pieneksi on jo veikkosten 50cm ja 56cm jääny:)mie voin lainatfa niitä mutta sitten ku ei enää tarvi voin otella niitä takasin jos sattuu että toisen vielä pyöräytän joku päivä:)että tyttömäisiä vaatteita löytyy ja jotain sellasia mitä ostin mutta ei ehitty käyttää
 
Mulla on tyttöjä kaikki, jotenkin tuntuu että poika voisi tuoda vaihtelua tähän akkavaltaan :D On ollut kyllä tosi helppo vaatteiden kanssa sumplia, aina löytyy isosiskon entiset kuteet nuoremmalle...jos poika tulisi, kaikki pitää ostaa "uutena" (ei oikein siskoilta taida löytyä mitään sopivaa)

Mies toivoo myös poikaa, ehkä juuri noiden harrastusten takia, vaikka olen sanonut että kyllä tytönkin voi viedä autoja rassaamaan tai jääkiekkopeliin ;)

Mäkin olen asunut vuosia sitten Rypysuolla. Asustellaan nyt Saaristokaupungissa.
 
Mulla on tyttöjä kaikki, jotenkin tuntuu että poika voisi tuoda vaihtelua tähän akkavaltaan :D On ollut kyllä tosi helppo vaatteiden kanssa sumplia, aina löytyy isosiskon entiset kuteet nuoremmalle...jos poika tulisi, kaikki pitää ostaa "uutena" (ei oikein siskoilta taida löytyä mitään sopivaa)

Mies toivoo myös poikaa, ehkä juuri noiden harrastusten takia, vaikka olen sanonut että kyllä tytönkin voi viedä autoja rassaamaan tai jääkiekkopeliin ;)

Mäkin olen asunut vuosia sitten Rypysuolla. Asustellaan nyt Saaristokaupungissa.
voi mie haluaisin kanssa vielä pojan joskus saada:) olis aika unelma jos olis tyttö ja poika molemmat itelläki:D mutta tyttö oli kyllä unelmien täyttymys,toivottavasti tulee hyvä äiti-tytär suhde:) millaista oli asua rypysuolla?oliko rauhatonta vai ihan hyvä paikka?itelle ei ole vielä oikein auennu mitä tästä paikasta ajattelis:)
 
Kävin nyt pitkästä aikaa täällä, niin olipa kiva huomata että kuopionki suunnalta jotain keskustelua.
Mulla poika nukkumassa, eilen laitettiin rokotuksia niin on ollu eilisillasta asti kipeenä, kuumeessa peeni mies...nyt pitää mennä itekkin nukkuu, pitää tulla paremmalla aikaa tänne kirjottelemaan, kun tietää et täällä muitakin "liikkuu" :) Nii ja Rypysuo on aika levotonta seutua mitä oon kuullu,pajon A ongelmaisia ja muuta, mut joka paikassahan niitä häiriötekijöitä aina on..
 
Kävin nyt pitkästä aikaa täällä, niin olipa kiva huomata että kuopionki suunnalta jotain keskustelua.
Mulla poika nukkumassa, eilen laitettiin rokotuksia niin on ollu eilisillasta asti kipeenä, kuumeessa peeni mies...nyt pitää mennä itekkin nukkuu, pitää tulla paremmalla aikaa tänne kirjottelemaan, kun tietää et täällä muitakin "liikkuu" :) Nii ja Rypysuo on aika levotonta seutua mitä oon kuullu,pajon A ongelmaisia ja muuta, mut joka paikassahan niitä häiriötekijöitä aina on..
meillä kans laitettiin tytölle maanantaina 2 rokotusta ja rotavirusta vastaan annos suunkautta.ei ole mitään ongelmaa ollu mutta viime yönä se vain huusi:(ei ollu kuumetta mutta en tiä kipuaako sillä maha sitten ku se rotaviruslääke kai tekee mahakipuja?

minä etin kuopionmammoja ku neulaa heinäsuovasta:D tuntuu ettei millään tuota tulosta mutta täälä on sitten juttuseuraa löytyny:)

mie vähän pelkäsinki et täällä on juoppokansaa,inhoan sellasta.meillä on vvo;n asunto et neki taitaa vetää niitä puoleensa
 
Täälläkin yks Kuopiolainen mamma. Muksuja löytyy esikoinen poika täytää kohta 10, keskimäinen tyttö 6 v ja kuopus poika 7 kk.

Me asutaan Saarijärvellä. Vvo:n talo tämäkin, mutta ihan suht rauhallista täällä on ollut asua. Miullekkin saapi tyrkätä vaikka yv:tä jos tahtoo :).
 
Mekin asuttiin niissä Vvo:n taloissa (odotin silloin esikoista) ja välillä oli aika levotonta meininkiä :( Ei onneksi meidän naapurissa/rapussa mutta ei sitä koiraa viitsiinyt kovin myöhäisellä enää lenkitellä metsäpoluilla...Samoin palvelut ovat vähän niin ja näin, ei kirjastoa tai apteekkia lähellä (kävelymatkan päässä) paitsi Puijonlaaksossa minne ei raskaana ollessa tullut mieleen lähteä könkkäämään :D Petosella asuin pariinkin otteeseen, viime vuonna viimeksi eikä sekään kovin lapsiperheiden idylliltä vaikuta, kovasti oli menoa ja rappukäytävät raikuivat harva se yö :headwall:
 
no meillä ei onneksi yölä mekkalaa kuulu yhtään,no joksus harvoin yläkerrasta musiikkia mutta tässäki on paljon lapsiperheitä samassa talossa ja vanhuksia:) onnea on kyllä siinä mielessä ollu mutta kyllä ku jotku vanhukset ohi kulkee niin viina haiskahtaa mutta eipä ite illalla tarvi ulos lähteäkhään:) haaveena ois kyllä joskus tulevaisuudessa kuitenki lepposa paikka ja omakotitalo:)
 

Yhteistyössä