Seurantaultraan vasta toisessa clomikierrossa!?!

Eli sain tänään clomi+tero reseptin, mutta lääkäri katsoi aiheelliseksi tulla seurantaultraan vasta toisessa clomikierrossa. Terot aloitan kp 15, nyt kp 10, ja clomit sitten seuraavan kierron 3 pvä. Onko muilla kokemusta ettei ensimmäiseen clomikiertoon oteta ultrausta.. itse ymmärsin asian sillä tavalla että ekasta clomikierrosta ei ole vielä riittävästi vastetta=ultraus turhaa sillä tuskin siellä vielä mitään kypsyy. Mites teillä?
 
Minäkään en mennyt eka Clomikierrosta vaan eka seurantaultraus oli vasta viime kierrossa eli 4. kierrossa, kun itse varasin sen ajan. Olin kyllä ovistikuilla saanut varmuuden oviksista, mutta kyllähän tuo seurantaultra kertoo vasta sen koko totuuden.
 
MInä kävin heti ekan clomikierron aikanakin ultrassa, missä sitten todettiin, ettei annostus ollut riittävä, koska munarakkuloita ei ollu kypsyny. Sitten annos tuplattiin seuraavaan kiertoon ja ultralla todettiin, että ovulaatio tulee tapahtumaan. Siitä kierrosta sitten raskauduinkin :)

Mutta siis ihmettelen, etteivät jo ekasta kierrosta ultraa, koska siinähän sitä näkisi onko annostus sopiva.
 
Minun pitää myös mennä ekan clomikierron jälkeen ultraan. Lääkäri perusteli sillä, että koskaan ei voi tietää montako munarakkulaa kypsyy. Totesi, että ilman tehokasta seurantaa, voi syntyä sitten esim. pienet ja heiveröiset neloset tai jopa kuutoset, ja sellainen olisi hänen mielestään lääkäriltä edesvastuutonta.
 

Yhteistyössä