Siirtyminen perhepedistä omaan sänkyyn tai tissittelyn lopettaminen

Hei!

Jos olette siirtyneet perhepedistä vauvan nukkumiseen omaan sänkyyn niin vauvan ollessa minkä ikäinen teitte muutoksen? Minkä takia näin, sekä miten muutos onnistui? Miten teitte?

Meillä on nyt 2 kk:n ikäinen vauva joka melkeinpä alusta saakka on nukkunut minun vieressäni kun omassa sängyssä nukkuminen ei oikein onnistunut ja parhaiten saatiin kaikki nukuttua niin. Hänellä on ollut paljon vatsavaivoja ja ollut itkuinen mutta minun/tissin vieressä on ollut tyytyväisenä. Nyt hän on kuitenkin alkanut tissittelemään läpi yön jolloin minä en saa nukuttua. Muutama viikko sitten olimme viikon vauvan kanssa vanhempieni luona ja silloin tuntui tulevan jo yörytmi, parin kolmen tunnin tissittelyn jälkeen hän nukkui hienosti 3-4 h jonka jälkeen lyhyen syötön jälkeen taas 2-3 h ja sama juttu taas. Silloin meillä oli kahdestaan käytössä iso parisänky. Kun tultiin kotiin alkoi taas alamäki, liekö tilanpuutteen takia kun isäkin nukkuu samassa sängyssä..? Nyt ei taas minkäänlaista päivä-/yörytmiä..

Päiväunillekin hän rauhoittuu vaihtelevasti, välillä hän nukkuu hyvin omassa sängyssä pari tuntia, välillä ei onnistu ollenkaan. Olemme siirtäneet hänet sinne hänen nukahdettuaan syömisen tai kanniskelun jälkeen. Usein herää heti tai 5 min päästä. Vaunun koppaan hän nukahtaa yleensä heti kun sen nostaa lattialta ja lähdetään liikkeelle (vaunut ovat pyörävarastossa koska talossa ei ole hissiä) sekä vaunuissa nukkuu sitten hyvin.

Olin ajatellut alkaa nukuttamaan omaan sänkyyn kun vatsavaivat / itkuisuus vähenee mutta en tiedä.. Viime yönä hän sai kamalan huutokohtauksen joka ei meinannut mennä ohi, rupesin miettimään että voikohan jatkuva tissin läheisyys/tissittely ahdistaa häntäkin..?

Onko kokemuksia tuosta tissittelystä ja miten olette saaneet sen loppumaan perhepedissä?

Sängyssäkin hän yleensä herää heti ja alkaa huutamaan jos häntä yrittää siirtää tissin viereltä pois, tai hetken päästä jos minä siirryn etäämmälle..
 
lopetin yötissittelyn ja vieressä nukkumisen 11kk iässä. siihen saakka söi ainakin 4 kertaa yössä. meille oli helpointa tuo tissi suuhun ja jatketaan unia systeemi. unikoulun tein kotona, niin etten enää nostanut lasta sängystä kun oli käynyt nukkumaan mutta olin siinä vieressä ja pidin kättä päällä. pinnasänky edelleen kiinni minun sängyssä siis. noin pienelle en tekis unikouluja, mutta yrittäisin sitä et jos haluaa koko ajan tissiä et jos nukahtaisi silittelyllä ja tutilla.meilläkin oli tuo vaihe kun haluttiin tissi vähän kuin tutiksi suuhun mut meni itsestään ohi kun lapsi kasvoi ja jaksoi ja kykeni paremmin nukkumaan yhtäjaksoiset pätkät.
 
Heippa!

Meillä neiti on vähän päälle 4kk ja on aina nukkunut kanssa mun kainalossa ja maitobaari on ollut avoinna koko yön :D Nyt kuitenkin ajattelin muutama päivä sitten kokeilla saanko neidin nukkumaan omaan sänkyyn (aiemmin tämä siis ei ole oikein onnistunut) ja olin kyllä ällikällä lyöty, kun neiti sinne nukahti ilman mitään huutoja. Silittelin päätä jonkin aikaa ja hän piti sormestani tiukasti kiinni :) Nyt kolmas ilta menossa niin, että neiti on nukahtanut omaan sänkyyn! Toivon todella, että tämä jää tavaksi :)
Mut ekan yösyötön jälkeen jätän hänet kyllä viereen nukkumaan...niin laiska oon, etten enää jaksa nostaa takas omaan sänkyyn...Kyllähän sitä sit kerkiää myöhemminkin!
 

Yhteistyössä