siis eikös lapsilisien pitänyt tulla tänään?

"vieras"
Huolestuttavinta munkin mielestä tässä aloituksessa on se, että ap "ei tajua raha-asioista mitään". En mä nyt kyllä edes ymmärrä mitä tajuamista on siinä mistä rahaa tulee kuinka paljon milloinkin ja mihin ne käytetään. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi olla edes hieman kärryillä omista raha-asioista, varsinkin jos jotain yllättävää sattuu.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
[QUOTE="kissantassu";26519477]tajuan kyllä ap:tä. jos on päivät sisällä vauvan kanssa (ja yöt kantaa itkuista vauvaa) on varmasti odottanut, että pääsee ostamaan uutta kivaa kesävaatetta ja kahvilaan tai vaikka terassille istuskelemaan. olemaan hetken muutakin kuin ÄITI. että kyllä minuakin harmittaisi[/QUOTE]

Kyllä mäkin sen ymmärrän, että harmittaa.

Mutta nyt ei ollutkaan kyse siitä, ettei koskaan ikinä voisi mennä minnekään, vaan siitä että just nyt tänään ei oikeasti, jos ihan rehellinen on, ole varaa mennä ostamaan niitä uusia vaatteita tai kaikenlaista vauvalle.

Harvassa on ne ihmiset, jotka eivät joudu joskus muuttamaan suunnitelmiaan, pettymään ja harmistumaan...
 
"Tiuu"
Miehen sisko muuten totesi, että itsekkin yllättyi siitä ettei lapsilisät tulleet jussiksi. Niin on kuulema useampana jussina tullut.

Ja ei heillä ei ole jussi lapsilisistä kiinni.
Niin, juhannus kun ei ole joka vuosi samana päivänä. Esim. viime vuonna juhannusaatto oli 24. päivä ja lapsilisien maksupäivä 26. pvä osui juhannuspäivälle, joten lapsilisät maksettiin ennen juhannusta. Mut hyvää jussia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
[QUOTE="vieras";26519555]Huolestuttavinta munkin mielestä tässä aloituksessa on se, että ap "ei tajua raha-asioista mitään". En mä nyt kyllä edes ymmärrä mitä tajuamista on siinä mistä rahaa tulee kuinka paljon milloinkin ja mihin ne käytetään. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi olla edes hieman kärryillä omista raha-asioista, varsinkin jos jotain yllättävää sattuu.[/QUOTE]

minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä ja siksipä joka paikassa on lappusia tyyliin "reumapoli ti", " "neuvola ma"... kas siinäpä teille lisää irvailtavaa :ashamed:

pystyn kyllä hoitamaan lapset, mutta mies on liima joka pitää tämän huushollin kasassa..
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26519774:
minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä. kas siinäpä teille lisää irvailtavaa...
:hug: Älä välitä näistä nälviöistä. Niitä on täällä aina. Ota siltä kannalta. Että moni sai taas tänään tuntea itsensä jotakuta paremmaksi. Ja mitä luultavammin saivat paremman mielen siitä :)
 
"Mila"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26519774:
minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä ja siksipä joka paikassa on lappusia tyyliin "reumapoli ti", " "neuvola ma"... kas siinäpä teille lisää irvailtavaa :ashamed:

pystyn kyllä hoitamaan lapset, mutta mies on liima joka pitää tämän huushollin kasassa..
mulla on aika samalla tavalla mä adhd...
 
Kanatalainen
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26519774:
minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä ja siksipä joka paikassa on lappusia tyyliin "reumapoli ti", " "neuvola ma"... kas siinäpä teille lisää irvailtavaa :ashamed:

pystyn kyllä hoitamaan lapset, mutta mies on liima joka pitää tämän huushollin kasassa..
Me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia .
Ma "tunnen" miehen , joka ei tunne omaa veljeaan eika tunne omaa taloaan eika aina edes peilikuvaansakaan.
Mies on myos filosofian tohtori.
 
"Hohhoh"
[QUOTE="vieras";26519012]Jos vaikka on ostanut LAPSILLE vaatteita OMILLA rahoillaan! ;)[/QUOTE]

Uuuu.. uhrautuva äiti on ostanut omilla rahoillaan omille lapsilleen vaatteita... Nyt hei järki käteen.
 
"vieras"
[QUOTE="Hohhoh";26519843]Uuuu.. uhrautuva äiti on ostanut omilla rahoillaan omille lapsilleen vaatteita... Nyt hei järki käteen.[/QUOTE]

Niin, ÄLKÄÄ enää ostelko LAPSILLE mitään OMILLA RAHOILLANNE! Lapsilisät on LAPSIA varten!
 
"yksvaan"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26519774:
minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä ja siksipä joka paikassa on lappusia tyyliin "reumapoli ti", " "neuvola ma"... kas siinäpä teille lisää irvailtavaa :ashamed:

pystyn kyllä hoitamaan lapset, mutta mies on liima joka pitää tämän huushollin kasassa..
En tarkoittanut irvailla. Mutta tee itsesi vuoksi se, että yrität edes olla perillä perusjutuista mmmissä teillä on tilit, paljonko on velkaa, paljonko on tuloja ja milloin ja samoin vakimenot. Se on kullan arvoista tietoa jos jotain sattuisi.Tai pyydä edes, että miehesi kerää ne tiedot johonkin kansioon tms, jonka sijainnin sinä tiedät. Ettei kaikki munat olisi yhdessä korissa.
 
"Hohhoh"
[QUOTE="vieras";26519846]Entä jos käyttää niihin lapsen perustarpeisiin omia rahojaan? Saako sitten lapsilisät itselleen?[/QUOTE]

Tietenkään ei. Pitäiskö jonkun muun elättää sun lapset? Et lapset jäis sulle velkaa kun elätät niitä...? Auts.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26519774:
minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä ja siksipä joka paikassa on lappusia tyyliin "reumapoli ti", " "neuvola ma"... kas siinäpä teille lisää irvailtavaa :ashamed:

pystyn kyllä hoitamaan lapset, mutta mies on liima joka pitää tämän huushollin kasassa..
Tällaisen takia se onkin entistä tärkeämpää, että sinä alat opetella rutiinia näihin juttuihin. Mies ei voi aina välttämättä olla sinä liimana.

Kun hahmottamisessa/keskittymiskyvyssä etc on haasteita, niin sitä paremmin pärjää mitä enemmän on itse tietoinen siitä että mitä perheessä tapahtuu. Rutiinit oikeasti helpottaa arkea aivan mielettömästi. Ne voi olla myös sellaisia rutiineja, että joka kuun tiettynä päivinä katsotaan raha-asiat (laskut, tilit, hankinnat), suunnitellaan ruokaostokset jne.

Ei ne muistilaput pelkästään riitä ja auta, vaikka niistäkin on apua.
 
"AMa"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;26519774:
minulla on vaikeuksia mm. asioiden hahmottamisessa, olen juossut testeissä lapsesta asti & kaikenlaista "kivaa" sieltä on löytynyt. olen myös huonomuistinen, mikään ei pysy päässä ja siksipä joka paikassa on lappusia tyyliin "reumapoli ti", " "neuvola ma"... kas siinäpä teille lisää irvailtavaa :ashamed:

pystyn kyllä hoitamaan lapset, mutta mies on liima joka pitää tämän huushollin kasassa..
Mä en sano tätä millään pahalla, enkä usko että Anatoliakaan pahaa tarkoitti. Toi sun aloitus kyllä kuulostaa siltä, että elämänhallinta on hieman hukassa.. Mutta eipä tämän päiväistä tilannetta enää voi korjata :) Joten pyydä miestä, että teette yhdessä jonkinnäköisen suunnitelman, että saisitte esim. pari sataa euroa säästöön vähitellen (vaikka parikymppiä kuussa) ja sitten teillä on samantyyppisiä tilanteita varten olemassa pieni hätävarakassa, josta voi ostaa ruokaa tms. tällaisissa tilanteissa. Sitten heti kun tulee tili, niin rahat takaisin säästökassaan.
 

Yhteistyössä