Siis en kestä... Anoppi-asiaa... :'(

Anoppi ilmoitti aamulla, että tulee käymään.
No, sopi minulle, kun tässä kotosalla lasten kanssa vaan oli tarkoitus ollakin.
Tein murekkeen uuniin, ennen kun lähdettin ulos ja anopin tultua tultiin sisälle koko porukka.
Ajattelin jo, että tällä kertaa ei tule sanomista mistään, kun eilen siivottiinkin vähän ja pyykkiä oli vain pesuhuoneen koreissa pienet määrät jne.
Rupesin sitten mummonmuussia laittamaan lapsille murekkeen seuraksi, niin siitähän se sitten taas alkoi... :/
On kuulemma todella vastuutonta syöttää lapsille tuollaista RÄKÄÄ ja en ole ollenkaan hyvä vaimokaan, kun mies raukankin sitten iltapäivällä syötävä tuota!
Sanoin, että nuo pussimuussit yms. ovat meillä sellaisia hätävaroja ja nytkin kun oli ihana ilma, niin ajattelin aikaa säästää, että saadaan ulkoiltua ja tekaisen pussimuussin mopeasti murekkeen seuraksi, kun sisään tullaan.
Anoppi ei syönyt. :( :snotty:
Jäi taas tosi paha, ja kun olin jo ihan varma, että nyt olisi kaikki anoppia miellyttänyt... :'(
 
Ei sun tartte sitä miellyttää. Jokainen tekee niinkuin tahtoo omassa kotonaan :hug:

Nimim. eilen kuraa anopilta niskaan saanut (puhutin kuopusta kun kaatoi suolakalakupin olohuoneen lattialle, kun eihän lapsille saa koskaan ikinä mistään mitään sanoa, vaan tyynesti korjata jäljet...)
 
:hug:
Älä välitä, koita unohtaa anoppis puheet! Voisin kuvitella jotain tollasta oman anoppinikin suusta. Valmisruokapurkkeja ei todellakaan voi antaa lapsille kun anoppi on kylässä. Se luultavasti alkas väsäämään paremman ruoan lapsiraukoille :kieh:
Joka asiasta tollaset anopit varmasti muistaa sanoa, älä kuuntele et mitenkään ole huono äiti etkä vaimo! Muista se :)
 
Mä olen tosta ihan samaa mieltä, että pussimuusi ON syömäkelvotonta lisäainemömmöä..

Mutta anoppisi oli silti asiaton, kun alkoi tuohon sävyyn sinua haukkumaan!!
Asian olisi voinut sanoa toisinkin, jos nyt pakko oli asiasta huomauttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 14:57 Hömppä kirjoitti:
En millään pahalla mut miksi jotkut ihmiset voi sietää tuollaista kohtelua!! Ite oon ainakin niin äkäinen etten tuommosta suvaittis. En sano pahalla kun ihmettelen vaan :/

Joo ei tosiaan tarvitse sietäää aikuiselta tuollaista kohtelua, täysin epäasiallinen ja loukkaava käytöstä anopiltasi. Laita sille "luu kurkkuun", (niin ja tää "luu kurkkuun", on vaan sanonta sitten ;) )
 
mun anopin kk:n kootut:
1. mä olen kieltänyt kuulemma ettei se saa olla mun lasten kans tekemisis ja tätä kuulee tutuiltakin....
2. napisen kuulemma turhasta kun ukkoni on aina töissä.
3.pienimmäisellä on ruma nimi.
4.minä kuulemma huudan turhasta, mies komentaa vain asiasta...
ja tässä vasta alkua...
 
Nooh, älä oo yhtään pahoillasi =) Kyllä tuollainen käytös on ihan anopin oma häpeä =)

Jos mun anoppi käyttäytyis noin, niin kuulis varmaan kunniansa, mä en nimittäin siedä tuollaista. Mutt siks mulla onkin varmaan toisenlainen anoppi, kun en tulis tuollaisen kanssa yhtään toimeen :kieh:
 
Mä kyllä ihmettelen sellasia anoppeja jotka aina vaan panettelee miniöitään.
Siis oikeestihan miniällä ja anopilla pitäisi olla yhteisiä rakkaita (=anopin poika ja pojan lapset) =)

Se ei todellakaan ole äidiltä eli anopilta pois kun poika rakastuu ja perustaa perheen, päin vastoin, parhaassa tapauksessa anoppi saa "tyttären" ja miniästä ystävän.

Olenko mä ihan oikeasti yksin tämän mielipiteeni kanssa??Tai sitten mulla on vaan käynyt ihan mieletön tuuri kun sekä ex-miniä, että tämä nykyinen ovat ihania ihmisiä ja hyviä äitejä.

Sinulle alkuperäinen kirjoittaja sanoisin, että yritä olla välittämättä anoppisi puheista ja itse tiedät miten lapsesi kasvatat ja syötät. Anna mennä anopin puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
=)
 
Ihan asiaan liittymättä, kun luin tätä ketjua, niin alkoi tehdä mieli pussimuusia :p onneksi sitä on tuolla kaapissa, pitääkin tehdä satsi ja syödä...

Pussimuusi on silloin tällöin syötynä oiva pikaruoka. Turha tuntea huonomuutta siksi, ettei aina jaksa kuoria perunoita.
 
Mulla taas tuli mieleeni eräs nettituttavuuteni joka oli aukaissut pussimuusin tehdäkseen siitä ruokaa, sielläpä olikin sisällä muutama 'kiva' ylläri :x

Pieniä toukkia ja toukanmunia, en kylläkään muista enää olivatko vielä elossa vai kuolleita :x :x
 
alkuperäinen
Joo myönnän ihan suoraan, että olen "nyhverö" enkä osaa sanoa suoria sanoja, vaikka joskus pitäisikin.
Tuli niin paha mieli tuosta pussimuussista, mutta onneksi se tosiaan on meillä HÄTÄvara ja mielummin ulkoillaan lasten kanssa ja syödään sitten pikamuussit kun ollaan sen vuoksi sisällä, että ehtii muuta laittaa. =)
 
Yap
Pakko sanoo että mä tykkään pussimuussista...vaikka en ookkaan sitä taas moneen vuoteen tehny. Tykkää tai ei.

Anoppis kuuluu pitää suunsa kiinni ja mielipiteet ittellään. Sano sille ens kerralla että jos ei keksi mitään positiivistä sanottavaa voi ihan hyvin olla hiljaa. :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:44 alkuperäinen kirjoitti:
Joo myönnän ihan suoraan, että olen "nyhverö" enkä osaa sanoa suoria sanoja, vaikka joskus pitäisikin.
Tuli niin paha mieli tuosta pussimuussista, mutta onneksi se tosiaan on meillä HÄTÄvara ja mielummin ulkoillaan lasten kanssa ja syödään sitten pikamuussit kun ollaan sen vuoksi sisällä, että ehtii muuta laittaa. =)
Vinkki:
Oolannilla on pakasteena perunamurua, joka on siis pelkkää aitoa perunaa, ilman lisä- ja säilöntäaineita. Sekaan lisätään vaan maito ja suola (ja rasva).
Ja pikana onnistuu sen teko! =)


...ja anoppisikin varmaan hyväksyy sen... ;) <br><br>
 
vinkki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:49 merenneitonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:44 alkuperäinen kirjoitti:
Joo myönnän ihan suoraan, että olen "nyhverö" enkä osaa sanoa suoria sanoja, vaikka joskus pitäisikin.
Tuli niin paha mieli tuosta pussimuussista, mutta onneksi se tosiaan on meillä HÄTÄvara ja mielummin ulkoillaan lasten kanssa ja syödään sitten pikamuussit kun ollaan sen vuoksi sisällä, että ehtii muuta laittaa. =)
Vinkki:
Oolannilla on pakasteena perunamurua, joka on siis pelkkää aitoa perunaa, ilman lisä- ja säilöntäaineita. Sekaan lisätään vaan maito ja suola (ja rasva).
Ja pikana onnistuu sen teko! =)


...ja anoppisikin varmaan hyväksyy sen... ;)

ja tuo oolannin muusi on parempaa kuin se pussimuusi! ja tulee nopsaan mikrossa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:25 vieras kirjoitti:
Mulla taas tuli mieleeni eräs nettituttavuuteni joka oli aukaissut pussimuusin tehdäkseen siitä ruokaa, sielläpä olikin sisällä muutama 'kiva' ylläri :x

Pieniä toukkia ja toukanmunia, en kylläkään muista enää olivatko vielä elossa vai kuolleita :x :x
:x :x :x :x
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:49 merenneitonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 15:44 alkuperäinen kirjoitti:
Joo myönnän ihan suoraan, että olen "nyhverö" enkä osaa sanoa suoria sanoja, vaikka joskus pitäisikin.
Tuli niin paha mieli tuosta pussimuussista, mutta onneksi se tosiaan on meillä HÄTÄvara ja mielummin ulkoillaan lasten kanssa ja syödään sitten pikamuussit kun ollaan sen vuoksi sisällä, että ehtii muuta laittaa. =)
Vinkki:
Oolannilla on pakasteena perunamurua, joka on siis pelkkää aitoa perunaa, ilman lisä- ja säilöntäaineita. Sekaan lisätään vaan maito ja suola (ja rasva).
Ja pikana onnistuu sen teko! =)


...ja anoppisikin varmaan hyväksyy sen... ;)
Juu tuotakin on käytetty, jos pikana pitää ruokaa saada.
Nyt oli vaan pussimuussia kaapissa ja lapset siitä tykkää, siksi sen ajattelin laittaa.
Kuitenkin oli salaattia ja herne-maissi-paprikaa lisänä, mutta nehän ei plussaa tuoneet, kun pussimuussi perhana pilasi kaiken... :\|
Harmittaa, kun ihan varta vesten katelin, että paikat on kunnossa jne, ja ajattelin, että olis tällä kertaa kiva vierailu ja sitten tulee tuollainen asia...
No, oma vika, kun en saa suuta auki...
Tai sainhan mä nytkin, selitin, että oltiin ulkona ja siksi tehtiin pikamuussi ja lapset siitä tykkää, mutta en selittänyt tarpeeksi vahvana, kun en vahva ole... :ashamed:
 
alkuperäinen
Ja siis en tiedä oliko tuossa loppujen lopuksi kyse siitä, että pussimuussi olisi anopin mielestä epäterveellistä...
Hänen perunoista tehdyssä muussissa on punaista maitoa, VOITA ja paaaljon suolaa, niin että minulle poskissa rahisee.
Pointti oli ehkä enemmänkin vihje siitä, että en ole kunnon äiti/vaimo, kun en niitä perunoita kuorinut ja niistä sitä muussia vääntänyt. :(
 
En voi käsittää minkälaisia anoppeja täällä usealla on. Mitä ihmettä yleensäkään mikään perheen asia anopille kuuluu. Onneksi mulla ihana anoppi, jonka seurassa on hyvä olla ja mistään ei tarvitse valittaa. anoppini kun osaa nauttia omasta elämästään, pesueensa jo kasvattanut. enää ei tarvitse päätä vaivata kuinka näitä asioita hoidetaan.
 

Yhteistyössä