Siis kenellä oikein rahaa urheiluvaatteisiin! (?)

  • Viestiketjun aloittaja vohvelipohveli
  • Ensimmäinen viesti
vohvelipohveli
Kamalaa kun järkytyin tänään urheiluvaatteiden hinnoista. Aikeissani oli mennä ostamaan tyylikäs ulkoilupuku (niin mahdottomalta yhdistelmältä kuin se kuulostaakaan) lenkille ja kaikenlaiseen ulkoiluun, mutta jestas niitä hintoja! Takki gore-texiä jne, alennuksessa melkein 200 e, housut lähes saman verran. Ihan "tavallisetkin" (ei Haglöfs tms) maksoivat ihan liikaa mun kukkarolleni. Kivakiva. :(

Mulla kaikki urheiluvaatteet ostettu alesta aina, koska ovat niin kalliita normihinnoissaan. Haluttaisiin esim. miehen kanssa aloitella uusiksi laskettelua (kumpikin lasketellut teininä), mutta ei ole rahaa kaikkiin varusteisiin, vaatteet, sukset jne. :/
 
Semmoisella, kenellä on noille paljon käyttöä ja joka arvostaa laatua. Mulla rahaa olisi, mutta mun käytössä pärjää halvemmallakin puvulla. Toisaalta sitten tungen surutta rahaa moneen muuhun juttuun, jotka just mulle on tärkeitä.
 
down under
Maksaahan se laatu. Itse ostin alesta Haltin tyylikkään ja laadukkaan urheilu/ulkoilupuvun ja maksoin 340 euroa takista ja housuista 180 euroa, menihän siihen monta rahaa. Laatuvaatteet kyllä sitten maksavat itsensä takaisin, ei tarvitse olla joka talvi ostamassa uutta tai paikkaamassa. Näyttävät myös paremmilta ja ovat tarkoituksenmukaisempia, lämpimiä, hengittäviä ja mukavia päällä. Kannattaa ajatella pidemmällä tähtäimellä. Kyllä hyvissä vaatteissa on vaan mukava olla.

 
vieras
No, kyllä se hinta on myös laadun tae kun puhutaan urheilukamppeista.
Itse harrastan mm juoksua ja silloin kun investoin juoksukamoja, niin niiden pitää olla kunnollisia ja silloin ne myös maksavat! En juokse 50? lenkkareilla metriäkään ja 200? kenkät taas on kuin unelmat jalassa. Eli eron kyllä huomaa ja tuntee ja näkee. Samoin vaatteita pestään joka lenkin jälkeen eli 5krt/vko eli paljon! Niiden pitää ne pesut myös kestää hyvinä. Ja kunnon kamat sen kestää, kauan!
Ja toisekseen, ne urheilukamat sitten kanssa ovat pitkäkestoisia investointeja, eihän sitä gore-takkia joka vuosi tartte uusia!
 
ap.
Niin siis toki ymmärrän, että laatu maksaa, mutta että ihan noin paljon. Ja joo, harmittaa siksi, kun haluaisin että lenkkivaatteetkin olisi kivan näköiset, mutta kun ei vaan ole rahaa laittaa noin paljoa. Ja tuo laskettelu vaikka... tosi kallista, ikävä kyllä. :/

Ja näin siitäkin huolimatta, että oma palkkani bruttona 2900 e, miehellä 2700 e.
 
moneymoney
Kerralla kun ostaa laadukkaat kamppeet, niin kestää myös ja on unelmat päällä, eron huomaa halpiksiin selvästi. Tulee ainakin kunnolliset. Mä maksoin kaksi vuotta sitten takista 400 euroa ja ollut kovassa käytössä ja hyvin palvelee edelleen.

Tietysti jos ei ole niin paljoa käyttöä niin halvemmatkin menee. Jos enemmän käyttöä, niin kannattaa ehdottomasti satsata varusteisiin, kerran se vain kirpaisee. Säästää sitten jostain muusta.
 
jiina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ellokselta tai Catalogista saattaa toisinaan tehdä tosi edullisia löytöjä esim. Nike, Reebok, Adidas...
Noh, en mä tiedä onko noi nyt välttämättä parhaita merkkejä ulkoliikuntavaatteiksi. Halti esim. on aika hyvä.

Eikä mun mielestä 200-300 euroa laadukkaasta urheiluvaatteesta ole niin paha edes.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ellokselta tai Catalogista saattaa toisinaan tehdä tosi edullisia löytöjä esim. Nike, Reebok, Adidas...
Noh, en mä tiedä onko noi nyt välttämättä parhaita merkkejä ulkoliikuntavaatteiksi. Halti esim. on aika hyvä.
Niin no ei välttämättä mutta en muistanut että mitä kaikkia merkkejä siellä on ja nuo nyt kuitenkin urheiluvaatteita valmistaa, jos vaikka joku kaipailee sisäliikuntankin edullisia vaatteita näin uudelle vuodelle ;)
 
vieras
Kalliitahan ne mutta kaikkea ei ole pakko ostaa kerralla. Mua harmittaa hirmuisesti se että raskausaikana kengänkoko kasvoi ja nyt ei sitten enää mee mun kalliit ja hyvät Meindlit jalkaan villasukan kanssa. Ilman kyllä, mutta mitäs iloa siitä on.

Ostan kallista mutta ne kestää useita vuosia. En edes muista miten monta vuotta vanhoja on noi mun Haglöfsin kuoritakit, mutta ne on kestäneet erittäin hyvin käyttöä ja kulutusta. Talvella vaan fleece alle ja taas mennään.
 
Se on ne prioriteetit. Joku hassaa rahat juhlimiseen, toinen ruotsinlaivalle, kolmas kirjoihin, neljäs asumiseen, viiden sisustukseen ja joku käyttää rahaa ulkoiluvaatteisiin.

Kyllä noilla tuloilla on varaa ostaa kevyesti vaikkapa 200e takki kerran viidessä vuodessa. Se on vain kyse prioriteetistä.
 

Yhteistyössä