Siis miks en saa töitä????? Vääränlainen hakemus?!!

  • Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti
"MiMMi"
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;22182487:
Tui muuten sellainen tunne, että kaikki muut tässä ketjussa, tekevät hemmetin hyviä ja rakenteellisesti oikeanlaisia hakemuksia :)
Ei kannata ottaa itseensä, sait paljon hyviä neuvoja. Jos oma hakemuksesi ei ole muiden mielestä hyvä, onhan siitä parempi kuulla etukäteen kun että lähettäisit tuollaisen eteenpäin, etkä saisi sillä todennäköisesti haastattelukutsua.
 
työtön
Tältä se nyt näyttää....Koskahan tää oikeesti on valmis,huoh!! :)



Haluaisin päästä näyttämään osaamiseni ja kovan intoni myyjän työssä.
Monipuolinen kokemukseni antaa hyvät lähtökohdat tähän tehtävään ja mahdolliset puuttuvat taidot olen valmis opettelemaan työn ohessa innokkaana aktiivisena oppijana.

Koulutukseltani olen merkantti ja aikaisemmin olen työskennellyt asiakaspalvelutehtävissä vaate/ kemikalio myyjänä sekä tarjoilijana. Toimiessani myyjän tehtävissä, pääsin myös toteuttamaan visuaalista puoltani myymälän / näyteikkunoiden somistamisessa ja tuotteiden esillepanossa. Osallistuin täydennystilausten tekoon ja hinta/mainostekstaukset kuuluivat työnkuvaan, sekä atk- pohjaiset kassajärjestelmät tulivat tutuiksi. Muutenkin tietokoneen käyttö on minulle tuttua.

Luonteeltani olen sosiaalinen ja tunnollinen, hoidan työni vastuuntuntoisesti sekä oma-aloitteisesti. Työskentelen mielelläni sekä itsenäisesti, että osana ammattinsa osaavaa tiimiä ja olen valmis sitoutumaan ja joustamaan. Kotivuosieni jälkeen olen todella motivoitunut palaamaan työelämään. Työntekijänä olen saanut palautetta ahkeruudesta ja oma-aloitteisuudestani ja uskonkin että saisitte minusta reippaan työntekijän tiimiinne.
Työt voin aloittaa sopimuksen mukaan, lyhyelläkin varoitusajalla ja tulen mielelläni esittäytymään henkilökohtaisesti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;22182682:
vaate/ kemikalio myyjänä sekä tarjoilijana.
myymälän / näyteikkunoiden
hinta/mainostekstaukset
Menee viilaukseksi mutta viilattu sen pitääkin olla
Sulla on kolme eri tapaa käyttää / -merkkiä, ensimmäisessä heti sanan jälkeen ja sitten väli (ja kemikaliomyyjä yhteen!!), sitten sana ja väli ja / ja väli ja sana, ja vielä sana ja / ja sana. Käytä joko niin että väli on molemmin puolin / -merkkiä tai sitten ei lainkaan väliä.
 
työtön
[QUOTE="vieras";22182761]Menee viilaukseksi mutta viilattu sen pitääkin olla
Sulla on kolme eri tapaa käyttää / -merkkiä, ensimmäisessä heti sanan jälkeen ja sitten väli (ja kemikaliomyyjä yhteen!!), sitten sana ja väli ja / ja väli ja sana, ja vielä sana ja / ja sana. Käytä joko niin että väli on molemmin puolin / -merkkiä tai sitten ei lainkaan väliä.[/QUOTE]





Juu, tuollaiset asiat vielä tarkistan ennenkuin lähetän hakemuksen. Kun nyt vain muuten saisin tuon hakemuksen oikeaan muotoon sisällöltään :)
 
näin meille opetettiin
En lukennut koko ketjua, vain tuon viimeisen version hakemuksesta. Aikoinaan kävin työnhakuvalmennuskurssin, jossa harjoiteltiin mm työhakemusten tekoa. Siellä painotettiin sitä, että ensimmäisessä kappaleessa kuuluu esittää lyhyesti itseään ja erityisesti kertoa siitä, miksi haluat juuri tähän yritykseen töihin eli ilmaista, että olet kiinnostunut juuri tästä nimenomaisesta tehtävästä juuri tässä yrityksessä. Näin hakemuksesi näyttää siltä, että lähetät sen moneen eri paikkaan täysin samanlaisena eikä se sun pisteitä yhtään lisää ja tuskin kutsutaan haastatteluun. Seuraavissa kappaleissa sitten vasta kannattaa kertoa enemmän itsestä ja omasta osaamisesta/kokemuksesta. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.
 
näin meille opetettiin
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
"uskonkin että saisitten minusta reippaan työntekijän tiimiinne"...Ei hyvä :(
korvaisin tuon lauseella:
"uskoisin, että minusta saisitte mainiota täydennystä teidän tiimiinne"
kuulostaako paremmalta? sanan mainio voi tässä tapauksessa korvata sanalla hyvä, ellei oma itseluottamus ihan riitä käyttämään sanaa mainio
 
työtön
Minustakin tuo aloituskappale on lattea! Se oli alkuksi paljon "räväkämpi", mutta muokkasin sitä, kun moni tässä ketjussa antoi palautetta että se oli liian ylimainostava ja teennäinen.
Jotenkin tuo aloituskappale on väsyneen oloinen, ja huolestuttaa että herättääkö se lukijan mielenkiinnon?????????????
 
työtön
ENTÄS TÄLLAINEN ALOITUSKAPPALEEKSI,OLISKO PAREMPI??????

Löysin työpaikkailmoituksenne internetistä, koskien avoinna olevaa myyjän XXXXXXX ja olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä työmahdollisuudesta. Käytännön työkokemukseni antaisi hyvät lähtökohdat tähän tehtävään ja olen motivoitunut oppimaan uutta ja kehittämään ammatillista osaamistani työtehtävien mukaiseksi.
 
työtön
TAI TÄMÄ:


Löysin työpaikkailmoituksenne internetistä, koskien avoinna olevaa XXXXXXX ja olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä työmahdollisuudesta. Käytännön työkokemukseni antaisi hyvät lähtökohdat tähän tehtävään ja haluaisin päästä näyttämään osaamiseni ja kovan intoni myyjän työssä. Olen motivoitunut oppimaan uutta ja kehittämään ammatillista osaamistani työtehtävien mukaiseksi.

Nyt mielipiteitä taas kehiin :)
 
...
Ap, sulla on paljon tönkömpää tekstiä tuossa hakemuksessasi kuin mitä muuten kirjoitat näissä viesteissäsi. Sisältö on mielestäni tosi paljon parempi jo, mutta nuo koukeroiset lauserakenteet häiritsee kovasti.

Mä olen usein laittanut hyvin samantapaisia hakemuksia, mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Että en todellakaan tiedä miten erottua niistä 200 muusta hakijasta, kun kerran siellä mitä ilmeisemmin on paljon pätevämpiä hakijoita. Kotiäiti minäkin jo vuosien ajan...
 
No edelleenkin te kaikki, jotka lähetätte niitä hakemuksia ettekä pääse edes haastatteluun..... ja teillä on oikeasti motivaatiota päästä töihin -laittakaa viestiä.
Tiimiini kelpuutetaan myös ne 95% jotka eivät osaa laittaa tarpeeksi persoonallisia hakemuksia. Tarjolla on työtä missä saa valita työaikansa, aika pitkälle työkaverinsa ja mikä tärkeintä -saa työpanostansa vastaavan korvauksen.
Lisäksi tämä on oikeasti aivan huippuduuni! Eikä edes liian hyvältä kuulostavaa ollakseen totta.
 
työtön
Ap, sulla on paljon tönkömpää tekstiä tuossa hakemuksessasi kuin mitä muuten kirjoitat näissä viesteissäsi. Sisältö on mielestäni tosi paljon parempi jo, mutta nuo koukeroiset lauserakenteet häiritsee kovasti.

Mä olen usein laittanut hyvin samantapaisia hakemuksia, mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Että en todellakaan tiedä miten erottua niistä 200 muusta hakijasta, kun kerran siellä mitä ilmeisemmin on paljon pätevämpiä hakijoita. Kotiäiti minäkin jo vuosien ajan...



Niin, mitähän tuohon sanoisin. Olen tässä viimepäivien aikana lukenut todella monta mallihakemusta netistä, mitkä ovat ammatti-ihmisten laatimia. Ja saman olen laittanut merkille, että kovin "tärkeän oloisesti" lauseet on niissä kirjoitettu ja lauserakenteetkin on hieman outoja. Muutaman lauseen olen hieman muunnelusti jopa kopioinut mallihakemuksesta. Eli harvaan työpaikkaan voi kirjoittaa hakemusta kovin tuttavalliseen äänen sävyyn, vaan tietty jämäkkyys on oltava.
Eriasia on sitten jos lantalaan haetaan paskanmättiin huoletonta veikkoa, silloin kaiketi voi vastata hakemukseen melko lentävällä slangilla :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;22184442:
Niin, mitähän tuohon sanoisin. Olen tässä viimepäivien aikana lukenut todella monta mallihakemusta netistä, mitkä ovat ammatti-ihmisten laatimia. Ja saman olen laittanut merkille, että kovin "tärkeän oloisesti" lauseet on niissä kirjoitettu ja lauserakenteetkin on hieman outoja. Muutaman lauseen olen hieman muunnelusti jopa kopioinut mallihakemuksesta. Eli harvaan työpaikkaan voi kirjoittaa hakemusta kovin tuttavalliseen äänen sävyyn, vaan tietty jämäkkyys on oltava.
Eriasia on sitten jos lantalaan haetaan paskanmättiin huoletonta veikkoa, silloin kaiketi voi vastata hakemukseen melko lentävällä slangilla :)
Niitä mallihakemuksia katsoo kuitenkin ne 200 muutakin hakijaa. Mun mielestä ei kannata jäädä pohtimaan korulauseita tai koukerokieltä vaan pitää mielessä se kaikkein tärkein asia: mitä hakemasi työtehtävän edellyttämiä taitoja sinulla on, miten pystyt niiden olemassaolon todentamaan ja milloin pystyt työn aloittamaan. Lisäksi palkkatoivomus, jos sitä on työpaikkailmoituksessa pyydetty. Nuo ovat ne asiat, jotka kiinnostavat hakemuksesi lukijaa kaikista eniten. Vaikka hakemuksesi olisi kuinka hienosti tehty tai kullatulle paperille kirjoitettu, se ei auta, jos nuo rekrytoijaa kiinnostavat asiat siitä puuttuvat.
 
"Rontti"
Mä en ole mikään asiantuntija tässä asiassa :) mutta mun silmiini vain pistää pahasti, jos hakemukseen vetelee konditionaali- muotoa. Eli tyyliin "..uskoisin, että saisitte minusta...". Mun mielestä pikemminkin näin, että "..tiedän, että saatte minusta tiimiinne rautaisen ammattilaisen...", vai?! Hakemuksessa pitää näkyä itsevarmuus ko.paikan saannin suhteen - mun mielestä paikkaa haetaan ns.rinta rottingilla eikä karvareuhkaa käsissä anteeksipyytävänä pyöritellen :).
 
"pilkunviilaaja"
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;22184075:
TAI TÄMÄ:


Löysin työpaikkailmoituksenne internetistä, koskien avoinna olevaa XXXXXXX ja olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä työmahdollisuudesta. Käytännön työkokemukseni antaisi hyvät lähtökohdat tähän tehtävään ja haluaisin päästä näyttämään osaamiseni ja kovan intoni myyjän työssä. Olen motivoitunut oppimaan uutta ja kehittämään ammatillista osaamistani työtehtävien mukaiseksi.

Nyt mielipiteitä taas kehiin :)
Näin kielenhuollon näkökulmasta parempi olisi:

Löysin internetistä työpaikkailmoituksenne, joka koskee avoinna olevaa xxxxxxx. Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä työmahdollisuudesta. Käytännön työkokemukseni antaa hyvät lähtökohdat tähän tehtävään, ja haluaisin päästä näyttämään osaamiseni ja kovan intoni ....

Tai ehkäpä vielä suoremmin:
Haen xxxx työpaikkaa, jonka ilmoituksen löysin internetistä. Käytännön työkokemukseni antaa hyvät lähtökohdat...

Kovin monimutkaiset lauserakenteet eivät, ainakaan minusta, anna kovin selkeää kuvaa viestinnän laadusta. Eikö juuri myyntitehtävissä tule osata kohdistaa viestinsä selkeästi perille?
 
Rollolainen
mun hakemuksia ovat ne työnantajat kehuneet, jotka ovat haastatteluun ottaee. Ion olut hyvin mielenkintoinen, lyhyesti, ytimekkäästi kerrottu perusasiat, mutta kuitnekaan ei ole "perinteisen" näköinen hakemus.
cv on ollut AINA mukan, vaikka sitä ei olekaan pyydetty, myös nihin olen aina laittanut mukaan, missä sitä ei oel pyydetty tai jos olen vienyt myös henkilökohtaisesti avoimen hakemuksen paikkaan johon ei ole haettu työntekijää
 
gg
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;22182682:
Tältä se nyt näyttää....Koskahan tää oikeesti on valmis,huoh!! :)



Haluaisin päästä näyttämään osaamiseni ja kovan intoni myyjän työssä.
Monipuolinen kokemukseni antaa hyvät lähtökohdat tähän tehtävään ja mahdolliset puuttuvat taidot olen valmis opettelemaan työn ohessa innokkaana aktiivisena oppijana.

Koulutukseltani olen merkantti ja aikaisemmin olen työskennellyt asiakaspalvelutehtävissä vaate- ja kemikaliomyyjänä sekä tarjoilijana. Toimiessani myyjän tehtävissä pääsin myös toteuttamaan visuaalista puoltani myymälän ja näyteikkunoiden somistamisessa ja tuotteiden esillepanossa. Osallistuin ,yös täydennystilausten tekoon. Hinta- ja mainostekstaukset kuuluivat työnkuvaan samoin atk- pohjaiset kassajärjestelmät tulivat minulle tutuiksi. Muutenkin tietokoneen käyttö on minulle tuttua.

Luonteeltani olen sosiaalinen ja tunnollinen ja hoidan työni vastuuntuntoisesti sekä oma-aloitteisesti. Työskentelen mielelläni sekä itsenäisesti että osana ammattinsa osaavaa tiimiä ja olen valmis sitoutumaan ja joustamaan. Kotivuosieni jälkeen olen todella motivoitunut palaamaan työelämään. Työntekijänä olen saanut palautetta ahkeruudestani ja oma-aloitteisuudestani ja uskonkin että saisitte minusta reippaan työntekijän tiimiinne.
Työt voin aloittaa sopimuksen mukaan, lyhyelläkin varoitusajalla. Tulen mielelläni esittäytymään henkilökohtaisesti.
Ap on varmaan laittanut jo hakemuksensa menemään, mutta muä häiritsee monet pilkkuvirheet. Muokkasin muutenkin vähän tota kieliasua. Noi / viivat on mun mielestä ihan turhia.
 

Yhteistyössä