Siis miks ihmeessä mun paino ei putoa grammaakaan ikinä??!!

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Mä en haluais käyttää ajatuksia ja voimavaroja valtavasti laihduttamiseen. Oonkin siis yrittänyt ajatella ettei ihminen nyt koko aikaa tarvii ruokaa ja yritän sillä unohtaa pikkunälän. Yleensä syön töissä lounaalla isohkon annoksen ruokalan sapuskaa. Tosin paljon salaattia ja hedelmiä ja vähemmän riisiä ja leipää en ollenkaan. Illalla syön kotona jotain, esim pari leipää. Muutoin kahvia ja vettä.

Ei tästä mitenkään voi tulla niin paljon kaloreita että en laihdu!

Vai miten paljon yhdestä lounaasta voi tahkota kaloreita? jos siis jättäis syöpöttelyn siihen?
 
---
Ei se vaaka oo rikki.

Ruokapäiväkirjaa oon miettinyt mut se tuntuu työläältä ja toisekseen en mitenkään tiedä montako grammaa söin salaattia ja kanaa plus valmistuaineet voin vaan arvailla. Joten aiheuttaa ylimääräsitä stressiä mitä en kyllä haluaisi.
 
---
Niinhän ne sanoo, mutta epäilen omaa selkärankaani sen suhteen mitä sit söisin. Toisaalta siihen menee myös enemmän rahaa...Mitä mulla ei oo yhtään liikaa.

Kysymys: Miten niin vähän syömällä ei laihdu? Eikös se oli koko jutun juoni?
 
vastaus
syöt liian harvoin, elimistö aina lakkaa kuluttamasta energiaa sulla lounas-lounas välillä. silloin ei laihdu. ja kun sitten elimistö herää kun sen lounaan syöt niin se varastoi kaikki energiat eikä kuluta niitä.(ja sitten korvaat energianpuutetta kahvilla ja leivän pikahiilareilla..) joten kokoajan periaattessa tolla tyylillä vaan ihan turhaan kidutat kehoasi etkä saa edes tarvittavaa määrää energiaa käyttöön mutta samalla keräät säilöön turhaa rasvaa. eli syöt sen 5 kertaa päivässä, aluksi vaikka isoja annoksia ja sitten vaan pienennät niitä annoksia, samanlaisia vaikka aluksi kuin tuo sun lounas eli ei leipää, paljon kasviksia ja hedelmiä ja jotain proteiinia. tuolla menetelmällä et tuukaan laihtumaan.
 
---
ton mukaan pitäis syödä tosi paljon?? Saman huomasin kiloklubilla. En laihdu varmasti ikinä ja löydän itseni viissataakiloisena jos syön noin paljon.

Sitä paitsi, mä en voi tietää mihinkä noi ruokalan kastikkeet tai perunamuusit on tehty niin tuollaisen pitäminen on tosi hankalaa ja voi vielä tulla tosi vääristyneeksi.
 
"Anne"
Niinhän ne sanoo, mutta epäilen omaa selkärankaani sen suhteen mitä sit söisin. Toisaalta siihen menee myös enemmän rahaa...Mitä mulla ei oo yhtään liikaa.

Kysymys: Miten niin vähän syömällä ei laihdu? Eikös se oli koko jutun juoni?
Ei.

Pitää syödä tarpeeksi ja tarpeeksi terveellisesti ja tarpeeksi kasviksia.
Itse en ainakaan onnistu laihtumaan näkemällä nälkää. Syömällä hyvin 3x päivässä paino puotaa (en ole koskaan oikein osannut syödä aamupalaa).
 
---
Mulla on kyllä sellainen olo että en tuu laihtumaan vaikka kokeilisin mitä... Sit kun laihdutettavaa on niin oksettavan paljon... kai se pitäis sit vaan kirjoitella ylös edes niitä arvoita syödystä määrästä.

Jos syön vaikka palan kurkkua niin onko se välipala ja pitäis sen aineenvaihdunnan liikkeellä? Anteeksi kun oon näin tietämätön :(
 
"Anne"
ton mukaan pitäis syödä tosi paljon?? Saman huomasin kiloklubilla. En laihdu varmasti ikinä ja löydän itseni viissataakiloisena jos syön noin paljon.

Sitä paitsi, mä en voi tietää mihinkä noi ruokalan kastikkeet tai perunamuusit on tehty niin tuollaisen pitäminen on tosi hankalaa ja voi vielä tulla tosi vääristyneeksi.
Äkkiseltään kalorilaskuri antaa ison kulutuksen koska sitä ei voi ilman kirjautumista säätää. Sen oletusarvona on että liikut vähän töissä+hieman hyötyliikuntaa+esim pieni lenkki parin päivän välein.
Itsellä toimii kalorilaskuri hyvin, laitan arviolta jos en saa mitattua, sen osaa jo kun on pitempään punninnut, jos olen jossakin missä ei ole ruuan kaloreita niin laitan sen keskiarvolta.
 
---
Okei, kiitos. koska en oo koskaan voinut olla vähempää kiinnostunut kaloreista ja niiden laskemisesta niin pelkästään niiden arvioiminen tuntuu tosi ylivoimaisen vaikealta.
 
---
pisterivistö: ootko huomannut miten tuo ajattelu kumottiin täällä aiemmissa viesteissä?

Sitähän mä just kysyin että mitenkä paljon voi tahkota yhdellä aterialla? että voiko se olla liikaa? no plus niillä parilla leivällä.
 
"Rajaton"
No yhdellä aterialla voi hyvinkin tahkota jopa yli koko päivän kulutuksensa, joten ihan mahdotonta on antamiesi tietojen perusteella arvioida, annoksesi energiamäärää.

Yksi on varmaa: syöt liikaa laihtuaksesi.
 
yksi vain
syöt liian harvoin, elimistö aina lakkaa kuluttamasta energiaa sulla lounas-lounas välillä. silloin ei laihdu. ja kun sitten elimistö herää kun sen lounaan syöt niin se varastoi kaikki energiat eikä kuluta niitä.(ja sitten korvaat energianpuutetta kahvilla ja leivän pikahiilareilla..) joten kokoajan periaattessa tolla tyylillä vaan ihan turhaan kidutat kehoasi etkä saa edes tarvittavaa määrää energiaa käyttöön mutta samalla keräät säilöön turhaa rasvaa. eli syöt sen 5 kertaa päivässä, aluksi vaikka isoja annoksia ja sitten vaan pienennät niitä annoksia, samanlaisia vaikka aluksi kuin tuo sun lounas eli ei leipää, paljon kasviksia ja hedelmiä ja jotain proteiinia. tuolla menetelmällä et tuukaan laihtumaan.
Höpö höpö ja läiskis.
Kyllä se kroppa tarvii justiinsa saman määrän energiaa perustoimintojensa ylläpitoon ja se ottaa sen riippumatta siitä nauttiiko energiansa yhdellä kertaa vai sadassa pikku annoksessa. Mitään säästöliekkiä ei ole olemassakaan.
Runsaasti kuituja ja vähän energiaan sisältävällä sapuskalla saa mahan kivasti täyteen, mutta se kuitupitoinen sapuska tuppaa myös luistamaan aika vahdikkaasti tuolla sisuksissa ja nälkä tulee taas pian uudestaan. Siltä kannalta voi olla fiksumpaa pilkkoa se päivittäin syötävä sapuska useammalla pienelle aterialle.
 
"mies"
pisterivistö: ootko huomannut miten tuo ajattelu kumottiin täällä aiemmissa viesteissä?

Sitähän mä just kysyin että mitenkä paljon voi tahkota yhdellä aterialla? että voiko se olla liikaa? no plus niillä parilla leivällä.
Idea on pitää kone koko ajan käynnissä, koska jos syöt liian harvoin, kone alkaa kuluttaa hitaammin ja syöty ruoka varastoituu herkemmin. Itse syön päivällä kunnon aterian, illalla vähän pienemmän aterian ja välissä välipaloja, mutta en koko ajan. Ei todellakaan ole hyvästä elää täydellisesti paastoamalla terveyden kannalta. Keho saattaa mennä tilaan, jossa se vaatii jopa 3 päivää valtavia ruokamääriä ennen kuin kylläisyyden tunne tulee. Siihen asti on koko ajan inhottava nälän tunne. Kokemusta on.

Leipää en valtavasti, mutta vähän. Samoin karkit, suklaat ja sipsit minimissä. Harrastan 5 kertaa viikossa liikuntaa. Pitkäkestoinen juoksu (joku vajaan tunnin lenkki) lienee parhaita rasvan polttajia.
 
Torvi
Rupea juoksemaan 800 metriä kilpaa. En ole ikinä nähnyt lihavaa 800 metrin juoksijaa. Lihavia maratoonareita olen kyllä nähnyt.

Pointtini: Rupea harrastamaan raskasta ja tehokasta liikuntaa, ei siis mitään naisten lehtien "hikoilematta hyvään kuntoon" -hyssyttelyä.
 
Lucko
Vanha viisaus: Jos teet jotain ja se ei toimi - tee jotain toisin!

Että kannattaa edes kokeilla sitä useammin syömistä.. Voithan suunnitella vaikka etukäteen että syön tämmöisen-ja-tämmöisen välipalan, niin ei tule napsittua mitä sattuu.

Ja ruokapäiväkirjaakin kannattaa edes kokeilla: vähän sinne päin arvioidut annoksetkin ovat jo hyvä alku. Aluksi se voi tuntua vaivalloiselta, mutta kun siihen tottuu, niin se on kätevää ja nopeaa. Varsinkin nettipohjaiset.

Voit myös joskus kotona punnita erilaisia ruoka-annoksia niin opit suunnilleen arvioimaan, millainen kasa on vaikkapa 100 g salaattia.
 
"vieras"
Hedelmät ovat pelkkää sokerilientä eli puhasta energiaa. Lopeta hedelmien syönnin ja ota puolet pienempi ruoka-annos töissä. Kotona syöt korkeintaan yhden pienen ruisleipäpalan.
 

Yhteistyössä