Siis millä hakusanoilla löydän kuvia rv 35 syntyneistä?

  • Viestiketjun aloittaja "Enna"
  • Ensimmäinen viesti
meillä sellainen
Meidän keskimmäisemme syntyi rv35+0, ei yhtään letkua, ainoastaan happisaturaatiomittari oli vuorokauden ajan kiinnitettynä jalkaan tai käteen, kummassa nyt sattui paremmin pysymään.
Oli itseasiassa pyöreämpi kasvoiltaan kuin veljensä joka syntyi aikoinaan rv37+4. Pieni kooltaan (2045 gr) mutta pippurinen sissi, kotiin päästiin neljäntenä vuorokautena sektiosta.

Sorry ettei ole hakusanaa kuville tarjolla, on vain oma kokemus.
 
"Enna"
Meillä sellainen: Ihana kuulla, että voi mennä noinkin hyvin :)

Minä,: olen kyllä nää yleisimmät hakusanat käyttänyt mitä mieleen tulee, mutta tulee lähinnä mahakuvia ja isompia vauvoja.
 
"vieras"
meillä syntyi rv 34 ja oli paljon eroa niihin ihan pieniin. 35 viikolla ei kai välttämättä edes tarvitse letkuja. Meillä oli nenäletku ja päässä tippa. Kummastakin päästiin eroon nopeasti. Näytti normaalilta vauvalta, todella suloiselta, toki vähän laihempi. Vartalo aika laiha vielä, mutta ei pahasti. 2kg paino. Tuosta viikko eteenpäin, joten painoakin tietysti enemmän.

Ja tosiaan näin niitä pienempiä ja ymmärrän täysin jos pelkää synnyttää niin pientä, koska ei ole ulkoisesti vielä edes kunnolla täysin kehittynyt. Sormet eivät esimerkiksi pienemmillä välttämättä vielä normaalit. Meillä siis oli täysin normaalit ja lapsi oli suurin keskolassa. rv 35 ei välttämättä siis joudu kovin pitkäksi aikaa tai välttämättä edes ollenkaan keskolaan. Muistaakseni rv 35 on nimenomaan se raja, jolloin hengitystiet jo varsin hyvät selviytymiseen ilman laitteita. Teilläkin annetaan kuitenkin kortisoni piikit todennäköisesti. Meillä ei ehditty antaa kuin toinen.
 
Kaverilla syntyi lapsi noilla viikoilla, ei tarvinnut letkuja. Se tyyppi on muutenkin sellainen, että kaikkimullehetinyt ja lähti tosi varhain kävelemäänkin :D
 
hakis
Mun lapsi syntyi rv 25, teho-osastolla en nähnyt yhtäkään yli rv 32 syntynyttä sen kahden kuukauden aikana. Vauvojen vuodeosastolla kävi piipahtamassa pari rv 33 35 ja 36 syntynyttä, eikä kellään ollut muita letkuja ku saturaatiomittari. Mutta ei sitä tiedä, vastasyntyneiden teholla näin kyllä 2 täysiaikaista, joilla oli tosi vaikeaa.

Ja mun lapsella oli piuhoja nii että hyvä ku lasta näky. Siihen tottui nopeasti, lapsi näkyi, muttei piuhoja. ;)

Itse löysin kuvia hakisanoilla "keskonen syntyi rv 35".
 
"vieras"
Meillä syntyi 34+4 parikiloisena, ennätti saada molemmat kortisonipiikit ennakkoon. Söi itse tuttipullosta ja makoili vesisängyn lämpimässä. Paino lähti tippumaan ja oli pienimmillään siinä 1,7 kg jolloin laitettiin lämpokaappiin ja varmuuden varalta nenä-mahaletku. Muita letkuja tms ei sitten ollutkaan. Jalassa toki happisaturaatiopiuha. Loistavasti lähti kehitys etenemään ja viikolla 37 - siis muutaman viikon ikäisenä - oppi syömään myös rinnasta. 3 kk iästä lähtien sai vellejä kerran päivässä; ihan lääkärin antamien ohjeiden mukaisesti. Edelleen on hoikahko, mutta aivan samaa kaliberia kuin kaverinsa.
Ja meillä kävi vielä niin loistavasti, että antoi minun nukkua nuo syöttövälit (= pari tuntia sain unta kerrallaan kun aluksi vielä lypsin omat maidot seuraaville aterioille...) mutta siinä hormonihuurussa tuo määrä riitti. Ja jo lasketun ajan aikaan nukkui öisin 5-6 tuntia putkeen - helpotti kummasti jaksamista. Tsemppiä sinulle pikkuruisen hoitoon!
 
Tässä meidän vauva, joka syntyi rv 34+2. Kuvassa muutaman päivän ikäinen. Painoi 2130 grammaa ja oli 41 cm pitkä. Nenämahaletku oli syöttämistä varten. Ei meidän pieni jaksanut vielä isommin imeä itse. Kuukauden oli sairaalassa. Jalassa oli sitten se happisaturaatiomittari koko ajan.

 
"vieras"
Tässä meidän vauva, joka syntyi rv 34+2. Kuvassa muutaman päivän ikäinen. Painoi 2130 grammaa ja oli 41 cm pitkä. Nenämahaletku oli syöttämistä varten. Ei meidän pieni jaksanut vielä isommin imeä itse. Kuukauden oli sairaalassa. Jalassa oli sitten se happisaturaatiomittari koko ajan.

Ihana toi harja mittatikkuna :)
Nätti ja "valmiin" näkönen vauva.
 

Yhteistyössä