Siis mun loppuu hermot!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja yks vain äiti
  • Ensimmäinen viesti
yks vain äiti
Tuohon mukulaanm justiin!!! on reilu vuoden ja tekee tinkiä ihan koko aika! kaikki mitä tietää kyllä et ei sais tehä niin tehään,ja lujaa vauhtia,ku huomaa että meinataan tulla ottamaan pois.. kaikki laatikot,tv.t,ihan kaikki.. ja kun paikkoja olis vaikka kuinka mihnä sais kollata ja olla,niin ei.. Kaikki sallittu ei siis kelpaa,ne viskataan mäkeen samantien ku annan,jos on tekemässä jotain pahojaan(yritän aina antaa jotain muuta tilalle). Kun tunmtuu että sais olla koko aika vaan kieltämäs.. :ashamed: ja heti toiseen paikkaan (kiellettyyn) oikein sinnissä ja mölisten.. ja jos ei muuta keksi niin puree.. Ei se isänsä kans oo tommonen,mulle vaan,tuntuu et koko aika koittelee... johtuisko siitä et ei hirveen paljon oo isänsä kans? Ku mun pitäs kuitenki ehtiä tekeen muutaki ku olla neitin kans,ja siitä se ei tykkää, KOKO aika pultussa kii,ja hellassa,vaikka keräisit kaikki kauhat ja muun siihen lattialle,niin ei. kaikki tiskikoneet ja muut vain pitäs just sillon kollata ja roikkua puntissa kii.... ja suuttuessaan menee ihan jäykäksi ja punaseksi ja kädet nyrkissä on jäykkänä hetken aikaa,suuttuu vaan niin lujaa heti.. Onko täs nyt kyseessä jotai uhmaa vai mitä? ja onko toi jotenki normaalia temperamenttisempi? ja mitä mä sen kans teen??? alkaa olla jo keinot vähissä.... ja hermot meinaa tosissaan mennä iteltä,kun ei riitä kun sanoo EI,ei auta sitten mitään.... siis olipa sekavaa.mutta toivottavasti joku otti jotain tolkkua... :ashamed: :(
 
Voimia sulle ensinnäkin kovasti!Teidän pikkuneiti kovasti koittelee,taitaa ollaa suht temperamenttinen!Oon sitä mieltä,että pienestä pitäen on hyvä asettaa rajoja,vaikkei se lapsesta tunnu hyvältä kun ei saa kaikkea mitä haluaa.Meillä tyttö kans 1 vee,vko sitten täytti.Samanlaista touhua hänellekin,välillä tuntuu että on kuin ns.pikkupiru.Sitä kun tullaan töistä ja pvähoidosta himaan,niin sitä toivoisi edes hetken rauhaa.Nyt oon huomannutkin kanssa hänessä,että jos otan jotain kiellettyä kädestä pois niin alkaa itkemään/raivoamaan.Vanhempien kärsivällisyyttä koetellaan monessa eri muodossa,mutta jatka vaan samaa linjaa ja pyydä välillä miestäsi komentamaan.Vaihtelisitte ns.vuoroja.Taidat olla kai lapsesi kanssa kotona,ymmärrän hyvin miltä tuntuu.Päivä voi tuntua aika pitkältä.Tsemppiä ja kirjoittele jatkossakin tähän foorumiin!!
 
emo
Lapsi ei "kokeile aikuista". Lapsen aivot eivät ole kehittyneet niin,että hän ajattelisi:" kiusaampa äitiä ja teen kaikkea kiellettyä". Lapsi on utelias. Jos lapsi kiukuttelee,hän on nälkäinen tai väsynyt. Ei hän tahallaan ärsytä äitiä. Jos lapsi juoksee kaukosäädin kädessä karkuun,ei hän ajattele "haa, nyt äitiä ärsyttää". Toiminta on lapsen leikkiä. Lapsi on utelias ja hän tutustuu elämään tutkimalla. Aikuisia se ärsyttää. Meistä se näyttää tahallaan ärsyttämiseltä. Suosittelen kesälukemiseksi "Gurling-vanhemmat ja lapsityrannit". Sen luettuani otin löysin rantein,eikä herne enää mennyt nokkaan,kun oma 1,5 v tutki maailmaa.
 
Olen kyllä samoilla linjoilla asiassa kuin "emo". Itselläni myös 1v3kk ikäinen viikari ja totta on että joskus ottaa hermoon ja kovasti kun saa olla koko ajan kieltämässä ja muuta touhua keksimässä mutta en usko kuitenkaan että poika sitä kiusallaan tekee vaan silkkaa uteliaisuuttaanhan se touhottaa menemään =) . Uskon että kyllä se vielä joskus oppii ettei telkkariin ja hellaan mennä tai siskoa revitä tukasta kunhan vaan jaksan sen satamiljoonaa kertaa kieltää ja kieltää ja keksiä muuta puuhaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 13:03 Emo kirjoitti:
Lapsi ei "kokeile aikuista". Lapsen aivot eivät ole kehittyneet niin,että hän ajattelisi:" kiusaampa äitiä ja teen kaikkea kiellettyä". Lapsi on utelias. Jos lapsi kiukuttelee,hän on nälkäinen tai väsynyt. Ei hän tahallaan ärsytä äitiä. Jos lapsi juoksee kaukosäädin kädessä karkuun,ei hän ajattele "haa, nyt äitiä ärsyttää". Toiminta on lapsen leikkiä. Lapsi on utelias ja hän tutustuu elämään tutkimalla. Aikuisia se ärsyttää. Meistä se näyttää tahallaan ärsyttämiseltä. Suosittelen kesälukemiseksi "Gurling-vanhemmat ja lapsityrannit". Sen luettuani otin löysin rantein,eikä herne enää mennyt nokkaan,kun oma 1,5 v tutki maailmaa.
Olen eri mieltä,kyllä ne osaa koitellakin. Kaikilla ei oo yhtä kovaluontoisia lapsia,jotenka tämmösen äidit ovatkin kovasti tuota mieltä ja kaikilla kun elämä ei ole niinkuin kiurjoissa sanotaan. AP: ajattele niin että kelle muulle se kiukuttelis ku opmalla äidilleen,joka on tärkein :) Tottahan täällä nyt on heti täydelliset mammat neuvomassa ja sanomassa,jotka ei OIKEESTI tiedä mitä se VOI olla...
 
emo
Hmmm...Jollakulla on lukihäiriö,sillä itse en ainakaan maininnut olevani täydellinen mamma. Itselläni in nyt 1v 7kk ja TODELLA tempperamenttinen tyttö. Kokemusta on siis "hermoja raastavasta 1-vuotiaan touhuista". Eikös eri ikävuosiin kuulu eri asiat. Miten lapsi tutustuu elämään,asioohin,ilmiöihin,kiellettyihinkin asioihin,muuta kuin...TUTUSTUMALLA? Omia hermoja säästää,kun alkaa varhain opettaa oikean ja väärän. Pitäisikö muka lapsen olla ajatustenlukija tai tietää kielletyt asiat ennen kuin ne kielletään? Oma tyttöni käy sammuttamassa tv:n kesken katselun. Se ilmeisesti on hänestä mukava leikki. Kun on tarpeeksi monta kertaa pontevasti kieltänyt asian,jatkossa riittää pelkkä katse. Lukekaa mainitsemani kirja avoimin mielin. Sieltä saa hyviä neuvoja esim. miten toimia,kun lapsi kaupassa heittäytyy lattialle,kun ei saa karkkia.
Ja tiedoksi vielä,itselläni on ehkä maailman lyhin pinna,mutta kun olen alkanut katsoa maailmaa lapsen silmin, huomaan,että voin kehittyä tässä asiassa.
 
lukihäiriökö minällä
\Olen eri mieltä,kyllä ne osaa koitellakin. Kaikilla ei oo yhtä kovaluontoisia lapsia,jotenka tämmösen äidit ovatkin kovasti tuota mieltä ja kaikilla kun elämä ei ole niinkuin kiurjoissa sanotaan. AP: ajattele niin että kelle muulle se kiukuttelis ku opmalla äidilleen,joka on tärkein :) Tottahan täällä nyt on heti täydelliset mammat neuvomassa ja sanomassa,jotka ei OIKEESTI tiedä mitä se VOI olla...

[/quote]

:headwall: :headwall: :headwall: Taitaa sulla olla lukihäiriö ja pahanlaatuinen. Luettuani yllä olevat tekstit kaikki mammat kertoivat lapsiensa olevan jonkin sortin "riiviöitä" joten hankipa "minä" lasit tai opettele ymmärtämään toisten tekstien siältö ennenkuin alat vääristellä asioita. Tyhmästä päästä jne...
 

Yhteistyössä