Siis mun mies on ihan seonnut tai jotain!!

  • Viestiketjun aloittaja kraah
  • Ensimmäinen viesti
kraah
Se on saanu päähänsä, että pistää toiminimen pystyyn ja kyselee paikallisilta taloyhtiöiltä tai joiltain semmosilta, pääsiskö ajamaan niiden nurmikkoa kesäksi. Ja laittais oman poikansa (15v) siihen hommaan. Ei vitsit, en käsitä. Poika ei oo saanu aikaseks hakea mitään kesätöitä, että oishan tuo sitten sille hyvä kesätyö. Mainittakoon, että mies on hyväpalkkaisessa työssä itse, ei kaipaa todellakaan mitään lisätienestiä, eli mun korviin tuo ainakin kuulostaa siltä, että pojalle järjestetään kesätyö, eikä sen tarvi itse tehdä sen eteen mitään. Mies sen sijaan joutuu uhraamaan paljonkin aikaansa tohon hommaan. Miltä kuulostaa?? :D Kun sanon, että eikö poika vois vaan hakea ihan "normaaleihin" kesätöihihn eikä mitään tollasta ihmeellistä säätämistä, niin mies suuttuu ja sanoo, että haluaa vaan auttaa eikä poika kuitenkaan mitään kesätöitä saa.
 
Taitaa olla tän vuoden kesätyöt jo menny...

Nurmikon ajelu on ihan kivaa hommaa. Kannattaa vaan sit olla semmosen vakuutukset, ettei ole pulassa, jos poika ajaa jotain autoa päin tai puskan nurin. Niitä kun sattuu aikuisillekin. Ja sit pitää tehdä se homma niin, että poika on oikeesti palkattu, niin vakuutukset on kunnossa myös hänen terveyden osalta.
 
Mun käsittääkseni ei alle 18 vuotias saa ajaa ainakaan päältä ajettavaa leikkuria. Kai sellasta työnnettävää mallia saa lykkiä kuka vaan.
Toisaalta hyvä ajatus pistää ton ikäinen poika hommiin, jos jotain löytyy. (Vaikka siinähän sinäkin olet samaa mieltä)
 
a.p.
Joo ei se kai tälle kesälle enää tuota meinannu vaan ens kesälle. Mikä on mun mielestä ihan pönttöä, kun musta ois parempi, että poika hakis itse oma-aloitteisesti niitä töitä eikä menis vaan "valmiiseen pöytään". No ehkä mä oon jotenkin vanhanaikainen.
 
[QUOTE="vieras";23977876]voi se yrittäjyyskin tuottaa ylläreitä, vaikka alv-velvolliseksi ei hakeutuisi niin yel ym ennakkoverot pukkaa päälle. Saa siinä jonninverran ajella nurtsia =)[/QUOTE]

Ei se taida toiminimellä olla niin isot ne maksettavat? En tosin tiedä.
 
a.p.
[QUOTE="vieras";23977876]voi se yrittäjyyskin tuottaa ylläreitä, vaikka alv-velvolliseksi ei hakeutuisi niin yel ym ennakkoverot pukkaa päälle. Saa siinä jonninverran ajella nurtsia =)[/QUOTE]

Joo, tätä mä pelkäänkin. Tai että siitä tulee jotain muita vaikeuksia, kuluja tms.. Siis ajatuksena musta niin naurettavaa, että perustaa toiminimen sen takia että poika pääsee kesätöihin?? Oonko oikeesti ainoa? Kyllähän se mies sit varmasti selvittää kaikki asiat kuntoon, mut miks nähdä kaikki se vaiva, kun poika vois ihan itsekin hakea töitä jostain muualta (vaikka just jostain huoltofirmasta sitten, mut että miehen ei tarviis ekana järjestää kaikkea!!)
 
"Rane"
Sinänsä kannattavaa että lapsi oppii hieman yrittäjyyden kiemuroita ja mahdollisuuksia. Olisi monelle paikallaan oppia että työtä voi järjestää itse itselleen eikä jäädä hakkaamaan kesäksi pleikkaa kun 4h-kerhon paikat meni jo marraskuussa.
 
Joo, tätä mä pelkäänkin. Tai että siitä tulee jotain muita vaikeuksia, kuluja tms.. Siis ajatuksena musta niin naurettavaa, että perustaa toiminimen sen takia että poika pääsee kesätöihin?? Oonko oikeesti ainoa? Kyllähän se mies sit varmasti selvittää kaikki asiat kuntoon, mut miks nähdä kaikki se vaiva, kun poika vois ihan itsekin hakea töitä jostain muualta (vaikka just jostain huoltofirmasta sitten, mut että miehen ei tarviis ekana järjestää kaikkea!!)
Miehellesi voi olla toiminimestä paljon muutakin hyötyä.
 
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23977923:
Miehellesi voi olla toiminimestä paljon muutakin hyötyä.
Niin joo, en kyllä nyt ihan heti keksi että mitä :D Mutta joo, kai tulevaisuudessa voi tapahtua mitä tahansa. Voikos sitä toiminimeä sitten käyttää "mihin tahansa"? Tiedän, että toimiala pitää ilmoittaa, mutta jos aluksi ilmoittaa kiinteistönhuollon niin voiko sitä vaihtaa myöhemmin? Vai maksaako se aina..
 
Niin joo, en kyllä nyt ihan heti keksi että mitä :D Mutta joo, kai tulevaisuudessa voi tapahtua mitä tahansa. Voikos sitä toiminimeä sitten käyttää "mihin tahansa"? Tiedän, että toimiala pitää ilmoittaa, mutta jos aluksi ilmoittaa kiinteistönhuollon niin voiko sitä vaihtaa myöhemmin? Vai maksaako se aina..
No, mä olen käsittänyt, että saman toiminimen alla voi tehdä paljon kaikenlaista. Mut sitä en tiedä, milleen toiminimellä onnistuu palkata työntekijöitä.
 

Yhteistyössä