Siis ostaako monikin ökykännykän nykyään osamaksulla?

  • Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
"huh"
Ihmettelin tässä kun tuntuu kaikilla olevan kalliita puhelimia, sellaisia 500-600e maksavia. Ostavat kuulemma kytkykaupalla ne. Katsoin että hintaa tulee reilu satanen enemmän puhelimelle jos ostaa kytkynä. Miksi ihmeessä eivät hae ihan vaan kaupasta hakvemmalla? Jos ei ole varaa niin silloin ei tarvitse ökypuhelinta. Itselläni on parinsadan euron kännykkä, oikein toimiva älypuhelin ihan käteisellä tarjouksesta ostettuna.
 
"vieras"
Mihin ihmiset yleensä edes tarvisee ökykännyköitä? Oma luuri maksoi n. 40 euroa, toimii hyvin. Netissä surffaan tietokoneella. Tämä on hyvä järjestely ja havainnon perusteella sopisi muillekin, koska monet räpläävät älypuhelimiaan epäkohteliaasti kokouksissa ja kahviloissa piittaamatta seurastaan.
 
ostaa
Tuttavistani tällaisia kalliita puhelmia on juuri niillä, joilla ei ole oikeasti varaa ostaa niitä kuin osamaksulla. Itselläni on vanha nokialainen ja tienaan tuplaten sen mitä nämä trendipuhelmien omistajat. Mutta olenkin löytänyt rahoilleni parempaa käyttöä.
 
häääää
Sis 500e normipuhelimen hinta? Ei ole. olen töissä markkinointilalla, jossa meistä jokainen tienaa ihan mukavasti kuussa. Ei siellä ole kenelläkään huippukännyä, vaikka rahaa olisi ostaa useampikin. Kun ei tarvitse muuta kuin sellaisen, josta voi lukea päivän meilit niin miksi ostaa joku superkallis luuri?
 
"niin"
kyllä vaan on 500e puhelimesta järkyttävä hinta. varsinkin kun sen ostaa osamaksulla niin nousee hinta pilviin. juuri katsoin että jos tilaa vaikka hobbarista puhelimen, joka maksaa gigantissa 550e, niin siellä tulee sama luuri maksamaan yli 700e. Mitä järkeä ostaa osarilla?Varsinkin kun kyse ei varmaan ole elintärkeästä asiasta.
 
määä
https://kauppa.saunalahti.fi/#!/puhelimet
Mä kyllä olen ostanut osamaksulla ne reilun satasen puhelimenikin, ihan vaan varalta, kun köyhän taloudessa muitakin yllätyksiä voi olla.
 
ei osta
mun tutuista ei oo varmaan kukaan ostanut. Mutta ne kyllä onkin ihan työssäkäyviä ihmisiä, joiden ei tartte ostaa osamaksulla muuta kuin auto.Tosin harvalla on muuta kuin joku samsungin perusluuri.
 
"vieras"
Itsekin ostin kännykkäni osamaksulla, mutta tarkistin, ettei siihen tullut mitään lisämaksuja. Oli halvempi ostettuna suoraan puhelinmyynnistä kuin kaupasta. Ja kyllä tarvitsin uutta kännykkää, kun ostan uuden vain jos vanha ei enää toimi. Jostain syystä soittelevat liittymästäni aina sopiviin aikoihin tarjoten juuri niitä palveluja mitä tarvitsen :D Maksoin nykyisestä kosketuskännykästäni 70 €, mikä oli juuri sopiva hinta, eikä tehnyt pahaa maksaa sitä vähän vähitellen. Olis kyllä ollut varaa maksaa se pois kerrallakin.
 
saman huomannut
Valitettavan monella on tarve esitellä luuriaan ja leikkiä täten varakkaampaa kuin oikeasti on. Valitettavaa että pahimmillaan et ole saanut sitä maksettua edes kokonaan kun moinen lelu menee rikki.
Itse tiedän hyvinin monta tapausta ihan sossuluukulla elävää keillä on uusimmat lumiat vai mitä nuo hienot luurit on.
Samaan aikaan kun yhteiskunnan pitää nämä elättää he kehuat kalliita luuriaan ja haukkuvat minun alle 100€ kännyäni.
Olenkin monasti sanonut että minullapa ei ole vekaa kännystäni, se on oikeasti oma ja minun ei tarvi sosku luukulta rahaa ruokaan hakea kun kaikki menisi kännyyn ;)
Ja mikä pahinta juurikin nämä osamaksulla ostaneet sen hienon kalliin 600€ kännyn on sitten näitä keillä ei oikeasti ole yhtään mihinkään varaa :/ Mutta onhan sentään komia känny minkä kulmaa jyrsiä :D
 
"Mis"
Mä ostin omani kytkyllä, koska tuli paljon halvemmaksi, kuin kerralla ostettuna. Ja operaattoria ei ole ollut tarvetta vaihtaa vuosiin, joten tuskinpa tulee tarvetta siihen jatkossakaan. Joten, en näe mäessä mitään ongelmaa..
 
sdfg
Se ei kokouskäyttätyminen ole siitä kiinni millaisia kännyköitä on...kyllä sitä aikanaan jotku räpläsivät niitä ihan tavallisia kännyköitään kokouksissa. Ja jos ei ole kännykkää niin sitten piirrellää vihkot täyteen.
 
Ökykännykkä? Ei kai ökykännykkää ihan 500-600 eurolla saa...ne on mun mielestäni ihan perusluureja.

Jos mun pitäisi valita (ja pitääkin, koska oma luuri vetelee viimeisiä) että ostanko 150€ Lumian, vai 600€ Lumian, joissa on vissiin melko suuri ero toimivuuden (nopeus, tilttaaminen jne.) suhteen, niin kyllä mä kallistun siihen kalliimpaan. Vaikka joutuisin ostamaan sitten puhelimeni kytkyllä tms.

Olisihan se kivaa saada halvalla hyvää, mutta kun ei saa. Ihan kiva, jos jonkun hermot kestää sitä, että puhelin ei toimi yhtä nopeasti, kuin sormet, mutta mun hermo ei moista kestä. Eikä kestä sitäkään, että puhelin "jää jumiin" jne. Kyllä mä haluan luurin, joka toimii ja vieläpä nopeasti.

Jos sitä sitten ei sillä muutamalla satkulla saa, vaan siitä pitää maksaa triplahinta, niin sitten mä maksan sen triplahinnan.
 
"mie"
Meillä koko perheellä on kytkypuhelin. Ei kalliimmasta päästä kuitenkaan. Kytkypuhelin on halvempi kuin kaupasta ostettu, ainakin ne ollut mitä minä olen hankkinut. Maksan mieluummin 2-7 euroa kuussa pari kolme vuotta, kuin laittaisin kerralla monta sataa puhelimeen. Olen todennut hyväksi vaihtoehdoksi ja ei todellakaan tule kalliimmaksi.
 
"hahahaa"
Ökykännykkä? Ei kai ökykännykkää ihan 500-600 eurolla saa...ne on mun mielestäni ihan perusluureja.

Jos mun pitäisi valita (ja pitääkin, koska oma luuri vetelee viimeisiä) että ostanko 150€ Lumian, vai 600€ Lumian, joissa on vissiin melko suuri ero toimivuuden (nopeus, tilttaaminen jne.) suhteen, niin kyllä mä kallistun siihen kalliimpaan. Vaikka joutuisin ostamaan sitten puhelimeni kytkyllä tms.

Olisihan se kivaa saada halvalla hyvää, mutta kun ei saa. Ihan kiva, jos jonkun hermot kestää sitä, että puhelin ei toimi yhtä nopeasti, kuin sormet, mutta mun hermo ei moista kestä. Eikä kestä sitäkään, että puhelin "jää jumiin" jne. Kyllä mä haluan luurin, joka toimii ja vieläpä nopeasti.

Jos sitä sitten ei sillä muutamalla satkulla saa, vaan siitä pitää maksaa triplahinta, niin sitten mä maksan sen triplahinnan.
ja vuoden päästä se sinun 600€ luurisi maksaa kaupoissa sen 150€ :D:D
 

Yhteistyössä