siittiöiden testaus

onko kukaan käynyt täällä yksityisellä testaamassa miehen sperman laatua? ja jos on niin kuinka kauan testien tulosten tuleminen kestää, ja kuinka paljon testit maksavat yksityisellä?

mitä hedelmöityshoidot maksavat kunnallisella puolella?
 
Meillä kesti reilu kaksi viikkoa yksityisellä (kunnallisella varmaan suurin piirtein sama aika). Hinta yksityisellä 105?. Kunnallisella menee normaalina poliklinikkamaksuna (Turussa n.25?) tai on ilmainen...en oo varma, muttei siis maksa lähimainkaan samaa kuin yksityisillä.
Toivottavasti auttoi :)
 
alabama
Meillä mies ei suostu ottamaan foolihappoa yrityksen aikana eikä viemään siittiönäytettä..Hänen mielestään lasten täytyy tulla normaalisti,muuten se on väärin. :ashamed:
 
Titu
Hei, meillä mies kävi työterveyshuollosta pyytämässä lähetteen ja testattiin yksityisellä (työterveyshuolto maksoi).
Muuten mielestäni yksityisellä omavastuuosuus on n. 50-60 ?.
 
Meillä spermanäyte maksoi yksityisellä 69e, ilman lähetettä. Vastaus tuli muutamassa päivässä. (Ma vietiin näyte, to soittoaika lääkärille, pe tuli vastaus postissa kirjallisena.) "Homma" hoidettiin kotona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 14:55 katjuska kirjoitti:
mitä hedelmöityshoidot maksavat kunnallisella puolella?
Poliklinikkamaksu v. 2006 oli 22e (TYKS).
Kaikki ultrakäynnit ja myös inssi, alkionsiirto (IVF) ja PAS menevät pkl-maksun piikkiin.
Munasolujen keräys (IVF/ICSI) päiväkirurginen hoitopäivämaksu, olikohan se 79e (TYKS).
Lääkkeistä omavastuuosuus n. 620e / kalenterivuosi.
 
kuinka pitkät on jonot kunnalliselle puolelle, juuri täällä Turun sydämessä? eli kannattaako heti vain ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, että edes parin vuoden sisällä pääsisi hoitoihin. ja otanko yhteyttä terveyskeskuslääkäriin, joka antaa lähetteen vai miten tämä menee? *tietämättömänä kyselen* :)
onko jollain täällä endoa? ja miten se teillä on todettu?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 10:45 katjuska kirjoitti:
kuinka pitkät on jonot kunnalliselle puolelle, juuri täällä Turun sydämessä? eli kannattaako heti vain ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, että edes parin vuoden sisällä pääsisi hoitoihin. ja otanko yhteyttä terveyskeskuslääkäriin, joka antaa lähetteen vai miten tämä menee? *tietämättömänä kyselen* :)
onko jollain täällä endoa? ja miten se teillä on todettu?
Itse odotin v.2004 n. 3kk kutsua ekalle lapsettomuusklinikkakäynnille. Siis siitä kun lähete terveyskeskuksesta oli tehty.
Ennen ekaa käyntiä otettiin minusta ja miehestäni verikokeita ja miehen spermanäyte toimitettiin TYKS:n tutkittavaksi.
Jo ekalla klinikkakäynnillä alettiin reippaasti suunnittelemaan hoitoja ja multa löydettiin myös ultratessa pco.

Omasta mielestäni hoidot ovat edenneet sujuvasti ja henkilökunta on mahtavaa, ainoastaan kesäsulut ovat harmittavia.
Esim. kun päädyttiin että siirrytään IVF-hoitoon (v.2006), se aloitettiin heti seuraavasta kierrosta eikä ollut mitään eri jonoa kuten joissain paikoissa kuulemma on.

Lähetteen TYKS:n saat terveyskeskuksesta (esim. äitiys- ja perhesuunnitteluneuvolan kautta) tai yksityiseltä.

Itse suosittelen hakeutumaan hoitoon jos yritystä on yli vuosi.
Meillä lähete lähti 11/2004 ja elämäni eka POSITIIVINEN raskaustesti tehtiin 20.10.2006.
(Ja yritystä oli ollut 1.5v ennen kuin pyysin lähetettä).

:heart: :heart: <br><br>
 
Hei Alabama.
Meillä on sama ongelma, mies ei ala ollenkaan niihin näytteiden ottoon.
Parisuhde on kärsinyt kovasti, kun mies ei suostu mihinkään.
Miten teillä, oletko saanut esim. clomeja avuksi?
Pistin mieheni tänään kovan kysymyksen eteen: haluaako hän alkaa hoitoihin koskaan vai ei. Meillä on nyt jahkattu yli neljä vuotta tätä asiaa.
Olen todella pettynyt mieheeni, tuntuu, ettemme kärsi lapsettomuudesta parina, vaan se koskee vain MINUA.
En jaksa enää olla empaattinen miestä kohtaan. Elämässä on vaikeita asioita ja ne olisi kohdattava yhdessä. Mies kun ei tunnu hyväksyvän minun suhteeni muuta kuin niitä iloisia asioita.
 
alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 15:50 vieras kirjoitti:
Hei Alabama.
Meillä on sama ongelma, mies ei ala ollenkaan niihin näytteiden ottoon.
Parisuhde on kärsinyt kovasti, kun mies ei suostu mihinkään.
Miten teillä, oletko saanut esim. clomeja avuksi?
Pistin mieheni tänään kovan kysymyksen eteen: haluaako hän alkaa hoitoihin koskaan vai ei. Meillä on nyt jahkattu yli neljä vuotta tätä asiaa.
Olen todella pettynyt mieheeni, tuntuu, ettemme kärsi lapsettomuudesta parina, vaan se koskee vain MINUA.
En jaksa enää olla empaattinen miestä kohtaan. Elämässä on vaikeita asioita ja ne olisi kohdattava yhdessä. Mies kun ei tunnu hyväksyvän minun suhteeni muuta kuin niitä iloisia asioita.
En ota raskautuakseni nyt mitään muuta kuin greippimehua ja b-vitamiinitabletteja joissa siis tuota foolihappoa.En usko että clomeja käyttöön otan ainakaan muutamaan vuoteen.Varsinkin nuoren ikäni vuoksi.Yritystä takana 7kk ja kai se mies lämpenee lääkäriin menosta jos kahdessakaan vuodessa ei tulosta tule.
 

Yhteistyössä