siivousgallup

  • Viestiketjun aloittaja putss
  • Ensimmäinen viesti
Päivittäin: keittiössä tiskit, tasot, pöytä, pöydän alunen, tuolit. Makkareissa vuoteiden petaus, lojuvat vaatteet, lastenhuoneessa lelut...Olkkarissa tavarat oikeille paikoille (jos joku on niitä siirrelly...eikä oo laittanu paikoilleen), kukkien kastelu, imurointi...pyykkiä riittää joka päivälle :( Roskien vienti..
Viikottain: Eteisen järjestely, koko huushollin imurointi, lattioiden pesu, pölyjen pyyhkiminen, petivaatteiden tuuletus, jääkaapin tarkastus ja pyyhkiminen, kylpyhuoneen siivous
Joka toinen viikko: mikron pesu, pesukoneen nukkasihtien ja tiivisteiden pesu, kaappien järjestelyä
Kerran puolessa vuodessa: Ikkunoiden pesu, mattojen pesu..kattojen ja seinien ripsutus harjalla.
Joo ja mun mies auttaa...koska mäkin autan sitä esim. meillä ei oo sisä- ja ulkotöitä jaettu sukupuolen mukaan..talvisin teen kotihommien lisäksi esim. lumityöt päivittäin...ellen oo kipee tai viimeisilläni...mies huoltaa kodinkoneita ja semmosia...mulla ei riitä mielikuvitus niihin.

Ai niin mulla kolme lasta 6v., 4v. ja 3kk =) <br><br>
 
anksu
päivittäin tiskien tiskaaminen, pyykkien peseminen ja huushollin siistminen, jokatoinenpäivä imurointi, kerran viikossa lattioiden luutuaminen,
petivaatteet ulos tuulettuun yleensä kun on pakkasta, ym.... siivousta siis riittää jokaisellepäivälle
:)
 
mamma itsekin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 19:46 Rania kirjoitti:
Päivittäin: keittiössä tiskit, tasot, pöytä, pöydän alunen, tuolit. Makkareissa vuoteiden petaus, lojuvat vaatteet, lastenhuoneessa lelut...Olkkarissa tavarat oikeille paikoille (jos joku on niitä siirrelly...eikä oo laittanu paikoilleen), kukkien kastelu, imurointi...pyykkiä riittää joka päivälle :( Roskien vienti..
Viikottain: Eteisen järjestely, koko huushollin imurointi, lattioiden pesu, pölyjen pyyhkiminen, petivaatteiden tuuletus, jääkaapin tarkastus ja pyyhkiminen, kylpyhuoneen siivous
Joka toinen viikko: mikron pesu, pesukoneen nukkasihtien ja tiivisteiden pesu, kaappien järjestelyä
Kerran puolessa vuodessa: Ikkunoiden pesu, mattojen pesu..kattojen ja seinien ripsutus harjalla.
Joo ja mun mies auttaa...koska mäkin autan sitä esim. meillä ei oo sisä- ja ulkotöitä jaettu sukupuolen mukaan..talvisin teen kotihommien lisäksi esim. lumityöt päivittäin...ellen oo kipee tai viimeisilläni...mies huoltaa kodinkoneita ja semmosia...mulla ei riitä mielikuvitus niihin.

Ai niin mulla kolme lasta 6v., 4v. ja 3kk =)
Huh huh... tuohon kun pystyisi. Itsellä vauva 6kk ja mitään en ehdi tekemään. Kyllä hattua täytyy nostaa.
 
mamma itsekin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 19:46 Rania kirjoitti:
Päivittäin: keittiössä tiskit, tasot, pöytä, pöydän alunen, tuolit. Makkareissa vuoteiden petaus, lojuvat vaatteet, lastenhuoneessa lelut...Olkkarissa tavarat oikeille paikoille (jos joku on niitä siirrelly...eikä oo laittanu paikoilleen), kukkien kastelu, imurointi...pyykkiä riittää joka päivälle :( Roskien vienti..
Viikottain: Eteisen järjestely, koko huushollin imurointi, lattioiden pesu, pölyjen pyyhkiminen, petivaatteiden tuuletus, jääkaapin tarkastus ja pyyhkiminen, kylpyhuoneen siivous
Joka toinen viikko: mikron pesu, pesukoneen nukkasihtien ja tiivisteiden pesu, kaappien järjestelyä
Kerran puolessa vuodessa: Ikkunoiden pesu, mattojen pesu..kattojen ja seinien ripsutus harjalla.
Joo ja mun mies auttaa...koska mäkin autan sitä esim. meillä ei oo sisä- ja ulkotöitä jaettu sukupuolen mukaan..talvisin teen kotihommien lisäksi esim. lumityöt päivittäin...ellen oo kipee tai viimeisilläni...mies huoltaa kodinkoneita ja semmosia...mulla ei riitä mielikuvitus niihin.

Ai niin mulla kolme lasta 6v., 4v. ja 3kk =)
Huh huh... tuohon kun pystyisi. Itsellä vauva 6kk ja mitään en ehdi tekemään. Kyllä hattua täytyy nostaa.
 
meillä siivotaan oikeastaan aina kun vaan tarvetta on.imuroin n.joka toinen päivä välillä joutuu imuroimaan päivittäin välillä vähemmän. lattiat pestään n.kerran kuussa mutta sekin välillä vaihtelee.pyykkiä pitää tietysti pestä 3-4kertaa viikossa ja tiskit tiskataan päivittäin kun ei astian pesu konetta ole.meillä poika 2w ja maha asukki rv.36+5
 
äippä82-p05 harmaana
Ahkeria olette siivoamaan :D
Meillä imuroidaan pari kertaa viikossa, lattiat luututaan ehkä kerran kuukaudessa (toki pahimmat sotkut pestään pois useammin), pyykkikone pyörii 3-5krt viikossa. Ikkunat pestään kahdesti vuoteen, matot kerran. Pari kertaa vuodessa suursiivous. Joka toinen viikko pyyhitään pölyt, ovet, vaihdetaan vuodevaatteet. Lapsia on yksi 1v7kk villikkopoitsu :)
 
1 poika,joka pv pyyhkäsen rätillä lattian ja imuroin,sit vielä teen joka perjantai viikko siivon,eli pyyhin kaikki pölyt,tamppaan matot ja vaihdan lakanat meiän ja pojan sänkyyn,imuroin,pesen lattiat
 
Onnitar
tsiisus mitä siivousintoilijoita... Mä siivoon sillon kun on pakko...
imuroin kyllä kerran viikossa, tiskit on tiskattava väh. joka toinen päivä ja pesukone pyörii kerran päivässä. 2 kertaa kuussa menee kylppäri ja vessa kuuraukseen, samoin lattiat. pölyt pyyhin kans pari kertaa kuussa. Järjesteltävä on pari kertaa viikossa. Ikkunat pesen ehkä kerran vuodessa
tyttö 3,5 kk ikänen. Tytön pöydän siistin kahdesti viikossa, vuodevaatteet vaihtuu kerran viikossa (tai monta kertaa päivässä =) ja vaatteita ja vaippoja pestään jatkuvasti...
 
Joka päivä seuraavasti:
Imuroin eteisen, pyyhin pölyt, järjestelen lelut ja tavarat, pyykit kaappeihin ja narulle, tiskaan pari kertaa, pyyhin pöydän ja syöttötuolin aina syömisten jälkeen, lattiaa pyyhin tarvittaessa

Joka kolmas-seitsemäs päivä:
imuroin koko asunnon, pesen wc-kylppärin, pesen lattiat

Kerran-kaksi krt kuussa:
vaihdan lakanat

Kerran vuodessa-kahdessa ikkunoiden pesu

Keittiön kaapistoiden ovia pyyhin aina tarpeen mukaan kuten eilen ja tänään ulkopitaa pyyhkäisin.

Olen 1v6kk erittäin vilkkaan pojan yh-äiti.
 
joka päivä:lakasen kerran tai kaks lattiat(koirasta lähtee karvaa),tiskaan,pesen pyykit (sitä tulee paljon!!),järjestelen tavarat oikeille paikoilleen,iltaisin siivoon lelut lattioilta,vien roskat
kerran viikossa:vaihdan petivaatteet,pyyhin pölyt,pesen vessan.pyyhin kostealla lattiat
tahrat pyyhin pois kun huomaan jossain niitä olevan..
ikkunat pesen 2krt vuodessa samoin matot..
ja meillä on poika 1,2v..
 
toinen vieras
jessus senttään!

pyrin kyllä pitämään päivittäisen yleisen järjestyksen yllä, ja tiskipöydän tyhjänä.

muuten menee ihan venäläisellä ruletilla jaksamisen kanssa.. imuroin ehkä kerran viikkoon, lattiat joka toinen viikko.

vessan pikasiivoan kun vieraita tulossa ja kylppärin pesin juuri, mutta edellsiestä kerrasta oli ainakin pari kuukautta

pölyt pyyhin ehkä kerran puolessa vuodessa, enkä silloinkaan kaikkia hyllyjä. ikkunoita en ole pessyt kahteen vuoteen.

työssäkäyvä sinkkuäiti, lapset 7 ja 4

ihan hyvin viihdyn :saint: :saint:
 
Piija
itsekkin pyrin pitämään perussiisteyttä yllä. tiskaan melkeimpä päivittäin, siivoan keittiön pöydät yms. imuroin vähintään kerran viikossa, pesen wc-pytyn n.3krt/viikko, pyykit pestään kun kone on täynnä, pölyt pyyhin(kirjahylly,tv,tasot,tms.)silloin kun sitä on. kerran kuussa tai vähintään kahden kuukauden välein teen "suursiivouksen"; petivaatteiden tuuletus/vaihto matot ulos, lattioiden-kaappien-saunan-suihkutilan-koko talon pesu. Yleisesti ottaen kaikki ei mene niin tarkalleen mutta siivoaminen on huomattavasti miellyttävämpää kun pitää huolen yleisestä siisteydestä..aina sen siivoamisen aloittaminen on hankalampaa jos koko kämppä on pommin jäljiltä :LOL:
 
Löytyis kyllä paljon parantamisen varaa siivouksesta. Ei vaan enää pysy noidne lasten perässä. Sotkee nopeampaa kuin ehdin siivota.. Toki väliin auttavat siivouksessa mutta jotenki se perus rytmi siivouksesta hukassa.
Jospa se joskus vielä löytyis.
lapset 9v, 7v, 6v, 4v 2v ja la 5/07
 
rahtarinakka
yritän pitää kämppää siistinä mutta toivotonta kun on 5.v 1½.v muksut joka päivä pesen pyykkiä imuroin 2-4x:taa viikossa keittiön ja eteisen keittiö on päivittäin siivottava ja tietty muualta lasten lelut....1-4X;taa kuussa pesen lattiat jos lapset sotkee niin sillon on pakko pestä useimmin
 
Päivittäin tiskit,päivittäin eteisen maton imurointi rikkaimurilla(syksyisin),melkein joka päivä pyykinpesu.Melkein joka päivä vessan pesu.Kerran viikossa imurointi,kerran viikossa petivaatteiden vaihto,kahden viikoin välein imurointi,lattian pesu ja pölyjen pyyhintä.4kertaa vuodessa saunan pesu,2kertaa vuodessa ikkunat ja kaapit.
Ja meillä yksi 1.5v lapsi.
 
Jamin äiti


Meillä siivotaan keittiö joka päivä, pestään tiskit ja tasot.Hella pestään kerran viikossa.Imuroidaan n4-5krt viikossa ja lattiat pestään 2x vk.
Lakanat vaihdetaan kerran viikossa, yleensä sunnuntaina.Wc pestään 1-2krt viikossa.Pöylyn pyyhkiminen 1-2krt viikossa.(On pölyallergia ja lievä astma...Pyykkiä tulee n 10 koneellista viikossa.
Poika on tänään 8kk vanha :heart:
 
joka päivä tulee laitettua paikat laitettua kuntoon, mut kerran viikossa viikkosiivous, siis suurenpi jossa pestään lattiat ym.. mut ku on kolme lasta niin sellasen kaaoksen ja sotkun saavat hetkessä aikaseski et vähänväliä saa jotain olla siivoilemassa.
esim.wc:t pesen pesen useasti viikossa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 19:46 Rania kirjoitti:
Päivittäin: keittiössä tiskit, tasot, pöytä, pöydän alunen, tuolit. Makkareissa vuoteiden petaus, lojuvat vaatteet, lastenhuoneessa lelut...Olkkarissa tavarat oikeille paikoille (jos joku on niitä siirrelly...eikä oo laittanu paikoilleen), kukkien kastelu, imurointi...pyykkiä riittää joka päivälle :( Roskien vienti..
Viikottain: Eteisen järjestely, koko huushollin imurointi, lattioiden pesu, pölyjen pyyhkiminen, petivaatteiden tuuletus, jääkaapin tarkastus ja pyyhkiminen, kylpyhuoneen siivous
Joka toinen viikko: mikron pesu, pesukoneen nukkasihtien ja tiivisteiden pesu, kaappien järjestelyä
Kerran puolessa vuodessa: Ikkunoiden pesu, mattojen pesu..kattojen ja seinien ripsutus harjalla.
Joo ja mun mies auttaa...koska mäkin autan sitä esim. meillä ei oo sisä- ja ulkotöitä jaettu sukupuolen mukaan..talvisin teen kotihommien lisäksi esim. lumityöt päivittäin...ellen oo kipee tai viimeisilläni...mies huoltaa kodinkoneita ja semmosia...mulla ei riitä mielikuvitus niihin.

Ai niin mulla kolme lasta 6v., 4v. ja 3kk =)
Anteeksi, mutta mun oli ihan pakko huutaa toi mies tuolta viereisestä huoneesta lukemaan tämä ja hän perui saman tien puheensa siitä, että väittää mua supersiistiksi... Ihanaa, että joku pystyy tähän´, hattua nostan, itse en aio kyllä edes pyrkiä.
 
silleen et on perus siistiä melkein aina...mut lelut on kyllä lattialla eikä tuttipullojakaan aina heti pestä,imuroin kerran viikossa joskus jää kyllä välistäkin...kaksi alle kaksi vuotiasta lastakun löytyy niin aikaa ei aina ole viimesen päälle jynssätä! B)
 
Imoirointi, lattioiden moppaus, pölyjen pyyhintä ja vessan pesu joka viikko. Lakanoiden vaihto mattojen tamppaus ja peittojen tuuletus joka toinen viikko. (jos mies saa päättää, ei ihan joka toinen viikko jaksa peittoja kuskata kerrostalossa ulos. Pikkuimurointia joka päivä tarpeen mukaan. Yksi vuoden ikäinen lapsi.
 

Yhteistyössä