Siivousniksit

  • Viestiketjun aloittaja niinväsynyt
  • Ensimmäinen viesti
"late"
Vessan vuosisiivous. Laita suihkepulloon kloriittia, mene vessaan ja suihkuta pikaisesti kloriitilla pesuallas ja wc-pytty. Muista pidättää hengitystä. Seuraavana aamuna suihkuta allas ja pytty käsisuihkulla.
 
tee työ mahdollisimman kevyeksi, oikeat työvälineet, eikä tosissaan päästä sitä huushollia kaaokseen. Suunnittelee vaikka kalenterin kanssa millon siivotaan mitäkin :) Kun ensin tekee siivouksesta hieman järjestelmällisemmän systeemin, niin loppujen lopuksi se alkaa menemään rutiinilla että tekee kuin huomaamattaan.
Mä oon joutunut opettelemaan omakotitalon siisteyden hallitsemisen nyt ja kyllä tässä pitää enemmän suunnitella ja ajatella kuin kaksiossa, mistä tänne muutettiin :D Meillä kertyy turhaa rojua aina jonnekin (mm. sanomalehtiä, leluja, vaatteita, muovipusseja, kasseja), niin käyn noi tommoset läpi tai ainakin pyrin käymään läpi kuukausittain/viikottain, riippuen kertyneen rojun määrästä. Vaikka olen kotitalousneuvoja/kotitalousyrittäjä ammatiltani, niin ei se täällä meillä todellakaan näy :D Kyllä sitä siistiä taas ehtii olemaan, kun kersat on isompia :)
 
"tiina"
Mulla sellanen systeemi että yleensä keskiviikkona pesen vessat, eli pytty putsiks, lavuaari, peilin pesu, lattian pyyhkiminen kostella rätillä.
Torstaina imuroin kaikki tai vain toisen kerroksen. sekä siivoan keittiön eli pesen lavuaarit puhtaiksi. Perjantaina jatkan imurointia toisessa kerroksessa.

Yleensä joka ilta tyhjennän tiskipöydän eli likaset tiskit koneeseen, ja kaikki muutkin tavarat laitan aina samnatien paikoilleen.
 
"..."
[QUOTE="late";25029876]Vessan vuosisiivous. Laita suihkepulloon kloriittia, mene vessaan ja suihkuta pikaisesti kloriitilla pesuallas ja wc-pytty. Muista pidättää hengitystä. Seuraavana aamuna suihkuta allas ja pytty käsisuihkulla.[/QUOTE]

mulla on aina vessassa niitä siivousliinoja (missä siis on ne pesuaineet valmiina) paketti vessassa, niillä on kätevä pyyhkästä lavuaari ja pöntön reunat päivittäin niin ei tarvii kloritella liottaa ;)

siis vähä sen tapasia mitä ne vauvojen peppupyyhkeet on, mutta siivoukseen tarvittavia ;)
 
katatsu
Mä rakastan siivousta <3 Mut mun niksi on, että joka päivä jotain, niin ei sitä kaaosta synny. Vielä ku sais tuon ukon päähän taottua tämän tosiasian niin kaikki ois hyvin!
 
"vieras"
Mahdollisimman vähän tavaraa, joka viikko lehdet keräykseen, lasten lelut siten, että aina jotain on jossain piilossa ettei kaikki lapsen saatavilla yhtaikaa, opetella laittaa tavarat käytö jälkeen paikoilleen. Lisää säilytystilaa, jos tuntuu että tavarat tursuaa kaapeista, keittiö siistiksi ainakin kerran päivässä, wc:n siivous viikottain.
 

Yhteistyössä