Sijaisuuksista

Onkohan kellään tietoa tämmöisestä. Olen työtön ja ilmoittautunut työnhakijaksi kaupungin sijaisvälitykseen, papereihin laitoin, että en ota kuukautta lyhempiä sijaisuuksia vastaan. Tänään minulle soitettiin yhdestä päiväkodista, että olisi ensi viikoksi viikon kestävä sijaisuus. En ottanut sijaisuutta vastaan, kun hakupaperiinkin laitoin että työn kestettävä väh. kuukauden. Nyt sitten mietin, että ilmoittaakohan se pk:n johtaja työkkäriin, että en ottanut sijaisuutta vastaan? Olenko siis kuitenkin velvoitettu ottamaan kuinka lyhyitä sijaisuuksia tahansa vastaan vai pystynkö itse määräämään noista sijaisuuksista?
 
katiaana
Jos oot ittes ilmottanu työttömäks yms niin kyllä mun mielestä siitä tulee karenssi........
Tietenki jos sulla lapsia, pieniä, niin ainaki tääl kattovat sormien läpi. Mut tiedän kuntia mitkä ei kato.........
 
Enriqueta
Olen myös hakijana kaupungin sijaisvälityksessä, minulle eräs tuttavani sanoi miettiessäni samaa asiaa, että sijaisuuksia ei ole pakko ottaa vastaan, sijaisvälitys ei ilmoittele mitään työkkäriin. Sitten on tietenkin eri asia jos työkkäristä jotain tarjotaan, sillon on pakko ottaa vastaan... Mutta sinun tapauksessasi ei karenssia tarvitse pelätä!
 
Minun käsitys asiasta on, että koska sijaisvälitykseen ilmoittautuminen on vapaaehtoista, se ei sido työnhakijaa mihinkään, siis tarjottua sijaisuutta ei ole pakko ottaa vastaan. Eli Katiaan on mielestäni väärässä, karenssia ei voi tulla!
 

Yhteistyössä