Sikaflunssaa....

Onko täällä ketään joka todistetusti sairastaa/ on sairastanut tuon taudin..

Onko todella niin paha kuin sanotaan vai voiko verrata tavalliseen kausiflunssaan.

Itse tein päätöksen olla ottamatta rokotusta. Sairastellaan sitten jos kohdalle sattuu tai kuollaan pois.
 
.
LoveDoctor - jospa sä omaisit rakkauden parantavan voiman, eikä sikaflunssa sua mennessään veis.
Mut totta puhuen, kertokaa sikaflunssan sairastaneet, minkälainen tauti oli? Vai onko tää vain jotain vedätystä kun kukaan ei missään kerro minkälainen tauti loppujen lopuksi oli, normiflunssaa kai?
 
Keittiönoita
En ole sairastanut, mutta aion ottaa rokotteen. Kuopus ei ole sairastanut, mutta ei aio ottaa rokotetta. Esikoinenkaan ei ole sairastanut ja katsoin juuri äsken Vantaan kaupungin sivuja, niin esikoinen ei ole Suomessa silloin, kun esikoinen olisi rokotusvuorossa. Joten hänellekään ei rokotusta tule.
 
vieras
Sairastin heinäkuussa (diagnosoitu) tuliaisena lontoon reissulta. Kukaan muu meidän perheestä ei sairastunut, viisihenkinen perhe. Omalla kohdallani ei ainakaan ollut mitään eroa tavalliseen influenssaan, kuume pysyi korkealla viikon ja jälkitautina kauhkoputken tulehdus ja poskiontelot. Raju tautihan se sinällään, en lapsille toivoisi.
 
hpu
Sepä se, kun kukaan ei voi oikein varmuudella sanoa kuinka rajuna ja/tai vakavana tauti kenellekin tulee. Toisten kokemuksista ei ole oikein hyötyä, kun toisille tauti tulee hyvinkin lievänä, toisille hyvinkin vakavana... Tunnen yhden perheen, jossa kaikki sairastivat ko. taudin. Kaikki olivat perusterveitä, eikä kukaan kuulunut riskiryhmään. Toinen peheen lapsista sairasti taudin kuitenkin äärimmäisen rajuna, vakavaksikin voisi sanoa. Oli erittäin vaikeita oireita jos jonkinlaista, sairaalahoidossa ja siltikin todella kovilla oli tuo leikki-ikäinen lapsi. Muut perheessä sairastivat normisti: raju ja rankka tauti, mutta kotikonstit riittivät.

Itselläni on kaksi alle 3-v. lasta. Paljon olen rokoteasiaa harkinnut, ja mieli on matkan varrella muttunut monta kertaa. Tällä hetkellä olen kallistunut rokottamisen kannalle. Pakko kai luottaa enemmän Suomen viranomaisiin ja niiden suosituksiin kuin keskustelupalstojen pelottelijoihin...??
 
minä
Nostan tämän, koska minäkin haluaisin kovasti tietää kuinka raju tämä tauti on. Minua kovasti ihmettyttää kun media ei nyt kerro esim kuinka paljon potilaita on sairaalassa ja joko kaikki pohjoisen sairaalat ovat täynnä. Muutama viikko sitten media hehkutti heti asiaa, jos yksikin sairastunut oli joutunut sairaalaan. Nyt ei kerro mitään. Missä syy??

Täällä kovasti pähkäilen pitäisi kouluikäiset lapset rokottaa vai ei. Laput odottavat allekirjoitusta.

 
Siskon mies sairastanu ja nyt jo melkein terve. Oli kuulema kamalampi ko yksikkään niistä lentsuista mitä elämässään sairastanu. Mutta nukkumalla meni ohi :whistle:
Nyt on sitte sisko kipiänä ja lapsensa kans, mut lapsi selvisi parin päivän kuumeella ja nyt on vaan jumalaton yskä. Sisko vielä kovassa kuumeessa. Ja siis tuolta siskon mieheltä testattiin että on sikapossua...

Toinenki sisko sairastaa mut en ole kuulumisia kyselly.
 
minä
Saisko lisää ...Kiitos muuten asiallisista vastauksista. Pelkäsin jo , et taas tulee lokaa silmille kun tämän nostin...on täällä näemmä ihan asiallistakin porukkaa. :)
 
vieras
Mua ärsyttää, kun kaikkia oireita itse heti luulee sikataudiksi. Siis kun yks päivä totesin, että hiukan särki paikkoja sieltä täältä, pientä yskää ollut viikon ja välillä pää kipeä niin heti "panikoin" että nyt se tauti iski. Johtuu vaan siitä just, kun kaikki ympärillä panikoi niin sitten itsekin reagoi vähän turhankin herkästi :/ jos ei olis mitään sikainflua liikkeellä niin tuskin sitä pikku nuhaan kukaan kiinnittäis huomiota.
 
Nytte oli uutisissa just että ne influenssa-tuki linjat on tukossa ku ihmiset soittelee sinne hysteerisinä. Kuitenkaan kun ei niitä hoideta mitenkään eri lailla kuin tavis flunssaakaan, ellei kuulu riskiryhmään, niin miksi ihmiset on niin hysteerisiä ja soittelee jatkuvasti..
 
haluis tietää
Miksihän niitä kertojia ei tunnu löytyvän. Sama IS:ssä. Häälyn vielä epävarmuudessa rokotuksesta. Koululta tuli pojan kysely rokotusluvasta enkä osaa vastata.
 
grf
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei suurin ongelma ole edelleenkään sikainfluenssa vaan sen jälkitaudit. Sikaflunssa ei välttämättä ole influenssaa kummempi.
mutta sehän on jokaisen oma asia kuinka niitä hoitaa,ei niihin tuo rokotekkaan auta
 
hei
meidän perheessä on vuorotellen oltu kipeenä.itse olin normi flunssassa 6vkoa sitten.toissa iltana alkoi paleltaa mielettömästi ja samalla vilunväristyksiä ja lihassärkyä,siis aika kovaa.nenä alkoi vuotaa ja väsymys iski.eilen samanlainen olo mutta lämpöä vaan 37.ränään lihakset on tosi kipeenä ja väsyttäis ihan karmeesti vaikka nukuin ihan ok yön.epäilisin että tää vois olla sikaa koska ei mulla ennen oo ollu tällasta lihassärkyä ja olo muutenkin on kuin hakatulla madolla..mutta kuinkas senkin sitten saan koskaan tietoon onko tää sitä kun ei meillä kokeita oteta,olisi helpottavaa vaan saada tietää onko tää sitä ni ei tarttis enää pelätä sairastuvansa siihen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja grf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei suurin ongelma ole edelleenkään sikainfluenssa vaan sen jälkitaudit. Sikaflunssa ei välttämättä ole influenssaa kummempi.
mutta sehän on jokaisen oma asia kuinka niitä hoitaa,ei niihin tuo rokotekkaan auta
Heh, jälkitauteja ei tule kun ottaa rokotteen ;)

Voit saada tietysti muiden flunssien jälkitauteja pitkin talvea, mutta ongelma sikainfluenssassa on nimenomaan sen poikkeuksellisen vaikeat jälkitaudit. Niihin on kuoltu ja niiden vuoksi oltu sairaalassa, harvempi on kuollut itse sikainfluenssaan.
 
Tiiku
Itse meidän perheessä se ei ole vielä, mutta puolisukua asuu Rovaniemi-Tornio akselilla, ja heillä kaikilla ollut, tällä hetkelläkin päällä yhdellä lapsella, ja on diagnosoitu siis. Äitin kanssa juttelin, sanoi että media on tehnyt siitä ns. "tappavamman" kuin mitä on, toki se on kova lentsu en vähättele, heillä sairasti ensimmäisenä sen 16v poika jolla oli 5päivää kuume 40asteessa, mutta lääkkeillä kuume pysyi hallinnassa, lihakset olivat olleet todella kipeät, ei ollut pystynyt käveleen, kuten joku totesi että on tauti joka lähtee 2nukkumalla" pois, näin sanoi tämäkin äiti, heillä 5 lasta, joista nyt viimesimpänä 8v sairastaa, kova kuume, nukkuu, lääkkeillä hallinnassa. Tämä äiti ainakin sanoi että ei ole huolissaan, mutta jokainen on yksilö. En minä sitä tieten tahtoen halua, kuten en mitään lentsua, mutta en oikein osaa hysteerisesti pelätäkkään, rokotuksia olen miettinyt, en tiedä, luulen että ehtii tulla että eipä tarvitse päättääkkään ;) En tiiä, itselläni on AINA kuumeessa lihakset kuin hakatulla, joten en oudoksu sitäkään "oiretta" Mutta saas nähä milloin tässä röhkitään.
 

Yhteistyössä