SIKAINFLUENSSA!

Kovasti pelottaa..
Tyttö on 11kk mutta onneks on tosi perusterve että uskon että jos pysyy suht perus influenssan tasolla kuten tähän asti niin tyttö siitä hyvin selviää ilman sairaalahoitoa.

Takaraivossa kolkuttaa oma raskaus sekä pitkäaikaissairas äitini joka on kaikinpuolin riskiryhmän pahimmassa päässä :headwall:

pelottaa oikeesti kyllä tosi paljon :'(
mutta yritän olla miettimättä ja stressaamatta.
 
HelloShitty
valehtelisin jos sanoisin ettei pelota. ehkä oon sitten monen mielestä yliherkkä ja ehkä oon mutta mua pelottaa muutenkin kaikki vaaralliset taudit. nyt niitä on sitten 1 lisää. :/

meiän vauva on 1kk ikäinen. :heart:
 
En osaa tuollaisia pelätä. Eiköhän se sitten tartu jos on tarttuakseen. Ja sen mukaan mennään sitten jos niin tapahtuisi. En yleensäkään erityisemmin pelkää sellaista, mitä ei oo viel tapahtunu. Varsinki ku ottaa huomioon kui monta ihmistä siihen on kuollu ja ku vertaa esim. liikenteessä kuolleiden määrään.
 
en minäkään pelkää. turha sitä on murehtia kun ei sille mitään nyt voi tehdä... perushygienia kuntoon niin eihän sitä muuta voi. Ja muistaakseni lintuinfluenssasta oli ihan samanlainen kohu ja eihän sekään niin levinnyt kun meinattiin....
 
Chamorphis
Jonkin verran tuota tulee mietittyä, mutta ei varsinaisesti pelota. Poika on nyt 6 kk ja edelleen niin tiheesti tissillä, että eiköhän se anna vastuskykyä. Ite oon sairaanhoitaja ja töis ollu tekemisis pöpön jos toisenkin kans niin luulis meikäläisenkin vastustuskyvyn olevan ihan kelvollinen. Tosin siitähän nyt tietty on jo aikaa kun viimeksi on nenänsä töis näyttäny, mutta kuitenkin... :whistle:
 
Hei, ei pelota siihen sairastuminen sinänsä mutta mietityttää kokonaisuudessaan miten perusinfra tulee toimimaan, miten sairaanhuolto, miten jakelut, logistiikka, onko kaupoissa ruokaa yms yms, ketkä saa ensimmäiset rokotteet, pysyvätkö tarhat ja koulut auki jne jne. Jos siis jostain syystä tulisikin odotettua kovempi ja jos siihen ennustetaan sairastuvan kolmasosa väestöstä niin miten erinäköiset palvelut toimivat kun kaikki ihmiset ovat kotona sairastamassa ja mihin kaikkeen se sitten johtaisi, jälkitauteihin yms. muihin ongelmiin.

No, piruja on turha maalailla seinille etukäteen - toivotaan että pysyy normaalin influenssan tasoisena ja sen sairastamisesta jokainen selviää suht vähällä.
 

Yhteistyössä