Sikainfluenssarokotteesta

Eli siis ihan galluppia oletteko ottaneet/ ottamassa lapsellenne sikapiikin? Miten teidän neuvoloissa on puhuttu sikapiikistä? Meidän neuvolassa kyselin asiasta jokuaika sitten niin terkka sanoi, ettei näe sitä mitenkään välttämättömänä vielä tässä vaiheessa, kun ei ole edes sanottua tuleeko siitä epidemiaa.. Ei oo sen jälkeen ollut edes puhetta asiasta. Ajattelen itse, etten ehkä sitä sikapiikkiä 8kk pojalle vielä ota, mutta mietityttää silti, että onko tämä oikea ratkaisu, kun uutisissakin oli juttua, että lapsia rokotetaan tällähetkellä paljon. Mutta nyt on se epäilys, että sikarokotus aiheuttaisi lapsilla narkolepsiaa.. Entäs aijotteko ottaa lapsille sen kausi-influenssarokotteen? sehän periatteessa suojais ilmeisesti vähän myös sikaflunssaltakin. On tässä äitinä vaikean valinnan edessä jatkuvasti.
 
No eihän sitä edes enää saa antaa suositusten mukaan, ja koko sikainfluenssa epidemia oli yhtä suurta huijausta.

Eli, ei todellakaan kannata ottaa. Mitä useamman rokotteen otat lapsillesi turhaan sitä enemmän kehossa on vierasta pöpöä.'

Kausi influenssarokotetta suositellaan vain pitkäaikaissairaille (astma tms) einkä ainakaan itse näe mitään itua laittaa lapsi sairastamaan rokotteesta muutaman päivän kuume, kun itse tautikin ois samallavaivalla jo sitten sairastettu.
 
En ottanut kummallekkaan pojistani, ja ystäväni, kahden pienen tytön lastenlääkäri-isä, ei ottanut itse eikä antanut tytöilleenkään.
Yhdyn täysin tuohon edelliseen: Koko epidemia oli yhtä suurta huijausta, lääketuottajien kukkaroa pullistamaan tarkoitettu. Googlaileppa vähän ja tutki ketkä omistavat juuri noiden sika- ja lintuinfluenssa rokotteiden tuottajista suurimman osan....
 
suurin osa rokotteista voidaan vetää samaan huijauskategoriaan ja jos uusimman iltalehden lööpin asiasta lukee niin huomaa myös että sitä suositellaan vielä kuten aiemminkin. Se edellinen uutisointi oli virheellinen.

Kausi-influenssarokotteella ei saa mitään suojaa sikainfluenssaa vastaan.

--

Henk.koht nuoremmalle lapselleni jätän ottamatta sikainfluenssaa vastaan (tosin otin silloin loppuraskaudessa sen) ja kausi-influenssarokotteesta en ole vielä tehnyt päätöstä. Vanhemmalle (astmaatikko)lapselleni otin sikarokotteen ja otan myös kausi-influenssarokotteen.
 

Yhteistyössä