Sikiö "raapii" kohtua sisältäpäin, vai...?

Saattaa olla nyt todella typerä kysymys, mutta kysytään ihan mielenkiinnosta tietäiskö joku..

Voiko sikiö raapia kohdun seinää sisäpuolelta siellä kovasti myllätessään, ja ehkä saada samalla kalvot rikki sieltä?

Eilen illalla nukkumaan mennessä masukilla oli julmetunmoinen iltamylläys menossa ja yhtäkkiä tuntu siltä kun olisi oikein teräväpiikkisellä haarukalla tms. ruopaissut kohtua sisältäpäin. Se sattui niin pirusti että huusin perkelettä ja nousi kyyneleet silmiin!

Mieskin pelästy ihan älyttömästi, ja tämä toistui vielä kaksi kertaa noin suunnilleen samaan kohtaan ennen kun vauva maltto rauhottua aloilleen.

Olen jostain täältä lukenu, että sikiö voi esim. potkaista kalvot rikki sisäpuolelta jolloin lapsivettä voi alkaa tihkumaan, joten voiko sillä olla jo niin paljon kynsiä vaikka varpaissa että se saisi niillä jotain vahinkoa aikaiseksi?
 
HeBaDiidus
En tuohon varsinaiseen kysymykseen sano mitään, kun en tiedä.
Mutta kun itse olin raskaana, niin muistan kyllä, kun vauva useammankin kerran potki niin lujaa, että oli kyyneleet välillä silmissä.
 
"Luumu"
Kuulostaa samalta kuin meidän 3 kk sitten syntynyt jumppakärpänen. Meno oli välillä todella hurjaa, mutta kalvoja ei hajalle saanut, ne puhkaistiin. Hassua, että samainen vilkas typy on nyt superrauhallinen vauva.
 
bb
[QUOTE="Luumu";24334478]Kuulostaa samalta kuin meidän 3 kk sitten syntynyt jumppakärpänen. Meno oli välillä todella hurjaa, mutta kalvoja ei hajalle saanut, ne puhkaistiin. Hassua, että samainen vilkas typy on nyt superrauhallinen vauva.[/QUOTE]

Toivossa siis hyvä elää. :)
Viikot vasta 23 ja täällä on jo viikkoja ollut sellainen riehuja potkimassa ja kuperkeikkaa heittämässä että ei saa edes nukuttua.. käynyt mielessä kun kahta edellistä sai oikein kuulostella ja olivat rauhallisia vauvoja että millainen kukkuja täältä tulee...
 
Potkut oli sit vissiin vaan niin kovia ja kipu terävää että tuntuivat "raapaisuilta".
Ihan kun olisin muutenkin aivan ruhjeilla sisäpuolelta, öisin on pakko herkimpiin kohtiin painaa kädellä vastaan kun vauva potkii niin voimallisesti että välilä tuntuu kun koko vatsanahka repeis :D

Eihän tätä oo enää kun kuukauden päivät kestettävänä...
 

Yhteistyössä